Voisha tuot jtn höpissä..

Nuo 17" pellivanteet onki 8" leveet eikä 8,5" Lykkäsin parin 245/45 alle kokeillaksee miten istuu.
Ei istu hyvin. Takan hinkkaa ulkokanttiin vaikka se on hieman länään moukaroitu aikanaan.
Jos tie täysin suora ni pyörii. Pienki kaltevuus ni hinkkaa.
Edessäkin, joskin sen verra vähä edessä et perusajossa ei kuovi kii. Töyssyissä ja reilummas kaartelussa kuopii.
Näkisin et näille vanteille 245/40 on aivan maximi. Mieluiten ehkä 235/45 tai 40.
Jos viittis ulkokantit ottaa kokonaan vekka eestä että takaa, pyöris 245/45 ongelmitta.
Noh nyt on vähä osviittaa paremmin että mimmosta 17" alua ja rengasta sen päälle aikanaan metästää/teettää.
Ideana kuitenkin ne ns ajoaluvanteet 17" hommata samoina kaikki 4. Että voi etusia ja takasia vämpätä keskenään.
Saksasta tuli uus hx52 keskiö. Sillä läjässä ja savuttelut nyt tiessään.
Tossa yks garretin gt47 kans lojuu, ku semmosenki ehin haalia halvalla ennenko tuli löyettyy se hx52 keskiö järkirahaan ilman ns "racelisiä".
Ko garretista tuskin tulee nyt ton uuen hx52 keskiön myötä tän vinokkaan kylkeen ainakaan väkerrettyä mitään.
Leveempiä 11,9 kiilahihnojaki löyty tehostajalle, ei tare sen kans kiroilla.
Laturille viel tarvii 11,9x915 metästää, vaik viel siel 10 levee menettelee.
Volvolta saatii lupalappu kanssa.



Dynossaki tuli käytyy, käppyrät tokalta reissulta.
Leimalapuksi nyt kaiketi käytettäneen 158kw/249nm 1,2bar lappu.
Dynoneitsyyteni ja tän auton dynoneitsyys reissulla alko race.fi paineensäädin lopullisesti vastustaan.
Ei muita robleemia.
Peruspaine 3bar ja ahoilla 3,2 abaut, suuttimet selällään. Ko reissusta 267 vai 276hp ja 340nm.
Eipä sitte täten saatu katottua mitä sieltä ois tuutannu mun säädöillä pihalle, joka ehkä eniten täsä harmittaa
Niin moni auto ja moneen kertaanki ois tehny miel käyttää penkissä millo minkäki rävellyksen vaikutuksen selvittämiseks. Mut eipä oo tullu käytyä ja seki raha menny muualle esim ajamiseen.
Muutama asetus ja karttojen skaala toki korjattii ko reissulla enihau ko ite ollu niitä hokannu laittaa niiku kuuluu.
Oli vähä jopa sinneppäi et sain muistaakseen osaksein ihmettelyä et kuin tuo on viel läjässä
Säädin vaik ois toiminu, sain sellasta kommenttia ettei ois huolinu vetää sillä silti täysvetoa hajoomise pelossa.
Tokalle reissulle Aem 25-302bk säädin. Joha alko +4bar löytymää.
Tyhjäkäyntimoottori karsittiin pois kans ja säädeltiin pelaan ilman sitä. Ompaha yks vikaantuva osa vähemmän.
Tokal reissulla ei ehkä ongelmia kun vasta kotimatkalla kai.. Siis penkistä ajamalla kotio tarrakilvillä.
Mä kun ootin että 13mm kanki tulee morjestaan kuka käskee tai alkais vähintään kolkottaan alakerta.
Mut ei, joka ehkä se eniten yllätys itselle tän roska/väliaikaismoottorin kanssa.
Se mitä voimaa taasen saatiin, niin ei nyt niin suur ylläri.
Melkolailla odotuksia vastaavakin, paitsi tolla 2bar vedolla oisin 350 odottanu ylittyväks edes.
Alipainepuolella aivan pirun hengetön kotimatkalla, selkeesti hengettömämpi vs omien säätöjen jäliltä.
120kmh motarilla ja aikalailla pääosin sai 50% piellä kaasua auki että nopeus säily 6 kaapissa.
Lämpöanturi jäähärillä alko seilaan 40-90 asteiden väliä välillä, liekö anturi menossa.
Kotio päästyä vertaileen omia ennakko yms karttoja ja paria logiaki penkin jälkeisiin.
Sen verra vähäset erot, että alko vahvistuun tunne et sääettävä nokkapyörä eläny tai kampparin kiila ois taas poikki..
Noh nokkapyörähä se hampaan verra metässä.
V-nokalla niin aattelin toimintavarmuuen nimissä tyytyy vakiohihnapyörään.
Jotain jostain tosin luin että 2 astetta ko V-nokalla muuttas vakiosta en nyt muista kumpaa suuntaan.
Niin sais ko nokasta sen irti mitä nyt voikaa saaja, mut ei silläkä ny mitää kymmenien heppojen eroa saada että huvittais säätää.
Enihau kävin vetämässä ku hihnapyörä vaihettu. Vetää taas alipaine alueella abaut niiku kuuluuki.
Sieltä penkistä 1,6 bar mapilla kotio ajellessa tuntu siltä kuin ennen penkkiä olleet 1,4bar omat säädöt.
Nyt nokan kohallaa ollessa aikalail 1,6 samat ko omilla 1,6:lla.
Alipainealueella toki on hieman ennakkopuolella yms eroa penkkisäätö vs omat.
En toki usko että niin paljo vaikuttaavat niiden hieromiset että kolmannella penkkireissulla tulis 350hp enempää 2bar ahoilla.
Sanoin penkissäki kyllä että koitetaa piellä väännöttömänä alle 3000rpm alue, niin ehkä sielä kanget pysyy sisällä

Eiköhä tähä ny vois sitä leimaamista katella ennenko säädetää jo riskirajoja ylittäen lisää jne.
Leiman jälkee sit uutta reissua ja säätään ales niin paljo vetoa ku vaa saa ja piettäneen tuo 2bar maximi ahtona.
Sumut (ev14 1200cc) 85% 2bar ahoil selällää, 1bar pakopaine.
Sieltä periaatteessa vois koettaa nykysin eväin mitä 2,2bar tuuttaa.
Mut leiman jälkee mieluumin vasta rikkosin "tahallaan".
Jos ja kun tuo nokka-ajotus ois vaikka penkissä vielä suunillee säilyny ja menny mettään vast siinä ku tiellä vedin rajottimelle 3 ja 4 vaihteen.
Haisee siinä tapaukses siltä että kantta joutas kairata lisää, vaihtaa muuta nokkaa,
plenumi 3" läpällä ja ehkä sähöläppänä vaijerin sijaan.
Ehkä metästää se rare 10 pakopesä ton 11 tilalle, se vois olla nyt ok tän hetkiseen kokoonpanoon.
Uskoisin et tuo 11 ois sit just eikä melkein, yllämainittujen teon jälkee.
Mut empä tiiä. En oikee näe kannattavaks, kai.
Ennemmi nuidenki rahat seuraavaan mosaan eikä lopunelämääsä kitkuta vinokoneella.
Tuonki ku ja jos viskaa maxxecuinee, laatikoinee joskus myyntiin ni kai tolla paketilla joku muu ajelis ihan onnessaan

Leimalle tarvii ainaski tehä kuskin takapyöränkaaren etu-alanurkkaan terveempää peltiä.
Tai hitsata ns halkeama umpeen. Mut saatan suosiolla vaihtaa 10x10cm palan sinne uutta.
Metästää vanteet ja renkaat että sais otteesee muutaki ku sen ainoan 185r14.
Rengas ja vanneasioita selvitellä et pitääks mun tehä useampi reissu konttorille jos haluun 16" myös käyttää laillisesti,
sekä eri kokosia kumeja.
Kun kaiketi muutosleimatuista vanne ja rengaskooista ei saane poiketa yhtään?
Niin ei oikeen mieltä ylennä jos otteessa 235/40r17. Sit ratsiassa 205/55r16 alla ja viiää kilvet/saa sakot.
Jarruissa jumittaa kaikissa sisemmät männät paitsi kuskin etusessa. En varmana uusi vakioita enään.
Toivottavasti herkistyy röpöllä. Seuraavaks tulee melko varmaan ne 302mm etulevyt ja niille uuet puristimet.
Josai kohtiin anderssonsteelspeed tuplasatula-adapterit taakke hydekässäriä varte.
Ehkä 7/940 puristimet tarvii niiden kans olla tai toinen pari.
Ko kikkareilla jää vielä vakio kässäri käyttöön myös.
Kahva ja sylkkä hytissä löytyyki.
Etu-umpioille uuet heijastimet klipseinee tarvis.
Kuskin oveen lasin reunustiiviste.
Karmii liimattavat röökimuovit joka oveen ja varmaa etusekki samalla uuet.
Sulakepesä päivitys lattasulakkeisiin.
Ehkä taxiplatta iskarin alle.
25mm etuvakaaja ja sille polypuslat kiinikkeinee.
Abs kehäset etunavat ehkä.
15x8 Holley hydramat tankkiin klipsiliitoksella walbro 450 käyvä.
Vähintää 45mm syvät umpimallin m12x1,5 pyörämutterit.
Öljylaippaa uus termari tai sit toi volvo oem veks ja uus tilalle.
Subbarille uus vahvariki hommattava josai kohti kun autostudion 3000 mono meni mykäksi, on vähä tympeetä ajaa ku ei humppa raikaa kivasti.
Mitäpä muuta, muokkaillaan/kirjotellaan lisää paremmalla ajalla taas..
Editillä ny lisää.
Varmaa ennenko teen taas jtn muutoksia, ni vertailun vuoks käynen ottaas ehkä vedon tai kaks esim ilpower ku on tosa lähellä. Saa ihan mielenkiinnosta vähä vertailueroa.
Toki homma mennee siinä vähän ketuiksi ko nyt nokan ajotus kohallaasa.
Hihnapyörän vaihon jälkeen tankki sen verra kuiva jo ettei useampaa vetoa saanu otettua(horii tyhjää).
Vielä sellanen ns varmistus testi ois koittaa polttaa kuivalla asvaltilla kumia.
Meinaan aijemmin on kolmosen kaappiin viskattua ns hiljalleen puutuen muutaman sekunnin jaksanu 1,6bar ahoilla sutia jarrua vasten. Sit on lopulta siinä hyytyessää napannu pitoja ja etuset piirtäny sitte enään ja tiputtu ahoilta.
Tää lähipv vielä varmistaa, niin sitte voidaan 100% varmuuella sanoa ainaki se että tuo ei ainakaa ois penkissä säätöjen jäliltä hengettömämpi jos moinen onnistuu. Vielä kun takana pyörii samankaltaane 225/45r17 kormoran pari, niin pystyy melko hyvin verrata sutimiskyvystäki vetojen määrää

Toki parainha ois käyä samas dynossa ny nokkapyörän laiton jälkee uusiksi.
Katotaa ny mitä täsä tapahtuu ja mitä ei.
Turhan paljo monta rautaa tulessa ja/tai vaan oma jonkinasteinen adhd sekottamassa pakkaa.
Edit2. Sutimasa käyty ja äkkiseltään aika samoihi menee 1,6barilla kuin omilla sädöksilläki 1,6. Jos ei ois, oisin kyl rukannu penkkiä edeltäneitä omia ennakkokarttoja takasin jne.
Wavetrack torsen on kyllä hintaseksee leikkihommissa täys pettymys.
Ennen ku moisesta murikasta luovun.
Kokeilen viel eri vakaajia.
Myöhemmi tulevaisuudessa kynäjous alusta jotta saahaa tilaa säätää camber caster ilman että jouslaitaset hieroo iskaritornia ennen haluttua casteria yms.
Toki taxiplatta ja mahd alatukivarsi muutoksiaki..
Muussa ajossa toki erittäin jees.
Mut kaik sutihommat jota tehää pienellä säteellä ni aivan p*skaa..

Edit3..
Taas kiilaura moroks kampparilla ja jako 2 hammasta mettään.
Vakio kanttihampaine ja vaihteeks ollu I/R painepyssyllä kera punasen lukitteen kii ja saletisti +200nm.
Seuraavaks jostaki teräskanttiratas ja uus pultti ja käsin momenttiavaimel kii pyssyn sijaan jos pyssyn hakkauskin vaik jo paskoo noit murometalli paskoja..
Jossainmäärin pään raapimista ku haluais tilaa köntässä vähä muutaki, sekä jos haluaa klarnan osamaksuilla ostella ni karsii monet puljut sekin pois.
Toki sen 30pv maksuajal olevan toki sais parissa puljussa lisää. Kesä kuluu kokoaja eteepäi eik homma etene halutul vauhilla.
Siks tavan ressailua/tuuliviireilyä mitä ja mistä hommaillaa jos hommaillaa