Jaa jos taas jotai sekavaa turinaa


Tuli sitte leikeltyä kantit veks ja nyt se 245/45r17 pyörii kans takana ok.
Ahaaelämyksenä tulevaisuues kuituetuloksujen tieltä hyödynnettäneen etuloksujen kaaret varmaan takakaarien tekoon ja saaden täten snadi levitys ja kivempi kaarimuoto myös taakse.
Luin jostahi et jokkuu nuin tehneet et tuo säälittävän kapea ja muodoton takakaari sais etusen kaltasta oikeeta kaarimuotoa siten.
Täten ei paljoo ressannu leikellä noita tuollai tökerösti.. Jätin pikkusiivun takareunaan mahd kuraläpän kiinnitystä varten.
Eteen todennäkösesti yritettäs saaha vakioista poikkeava mitotus tai/ja se tuenta loksuille enempi ulos työntävänä jotta siellä ois tilaa pyöritellä sitä mitä takanakin.
Mittariks ihan omaa peräanturia lukemaan aliexpressin 25-30€ mittari, väritkin valittavissa (5 kpl?) ja näyttämä kalibroitavissa. Pimeille keleille kaipais ehkä esim bilteman savu lamppukalvon linssiinsä tai jtn lisävastusta, himmennin himmentää liikaa muita valoja ensin ennen mittarin himmentymistä.
Nyt myös löytyy se matkamittarikin tuosta. Eipähän täten tarvin ressata saako aemin gps mittarilla leimaa vai ei.
Vaikuttanu nyt +500km ajelleena ok tuotteelta.
Levipelleillä leimaamisen suhteen skeptinen oltu kans ni tutulta tuli lainaan 7" leveet takapotkun alut 215/45r17 kumein, et ny ees prkl jtn 17" valssia saa otteesee

Vähän jäi kaihertaan ettei ny samaan muutostelu syssyyn saatu 235 tai 245 leviää otteeseen

Enikeis ihan koneella naputtelemalla saikin 15 ja 205/55r16 otteeseen, kun tyyppihyväksyttyjä ja ei vaan ollu eksyny otteeseen asti, jotain hyvää jee.
Tavoteltii sitä et saatais yhellä reissulla mahollisimman moni asia maaliin. Että vois sit tulevaisuues lätkiä osaa kii ja ei tareis tienpääl ratsioissa olla savet housussa..
Kaveri tilas v-partsilta kilkettä. Samaa syssyyn sieltä röökilippasetti ku loppu kärsivällisyys toisaalta luvattujen ootteluun...
Jokusen vuoden ootellu et tuttu tois itänaapurista halvalla, mut prkl vähä semmosta touhua et ei tiiä saako millon vai ei ollenkaan aikaseks. Ni ennemmi jo makso reilummi et sai ees joskus eikä 5v päästä tai ei ollenkaan.
Peräkoukku vaati myös nupin ja putkirunkonsa välist hitsuuta, kahen vaiheilla jättäskö poiskin tai vaihanko tulevaisuessa uuteen. Toki sit pois jättäessä varmaan joku peräkolaroi tähän ku sitä ei oo ja sit kaduttas poisto

Se 760/825kg painojakauma vaan helpottuis kanssa ilman koukkua..
Mjaa.
Leiman kannalta ei kyl sit kummiskaan ollu ny mitään kummosia, no apparin takajarru..
Mä tunnun olevan vuos vuodelta enempi ja enempi ennakkoluulosempi, byrokratiaan kettuuntunu ja virkamiehiä/naisia enempi ja enempi kyseenalaistava.. Noh homma sujuki odotuksia paremmin ja ilman mielivaltasuuksia. Sk-katsastuksesta jäi hyvä maku ja asioin varmaan jatkossakin.
Tuntu että ollaan asiakkaan asialla, eikä valtion/lainsäätäjien asialla mielivaltaisuuksineen.
Toki siis vioista sanotaan ja näin, muttei jääny sellasta "kuhan ilkeyttään annetaan hylky" eikä töykeä asiakaspalvelu fiilistäkä.
Muutoskatastuspaikasa heitteli 20-40% eroa, elikä apparin takalevy inasen kiero. Noh kotimatkalla biltemasta yks uus levy.
Lätkiä se uusien palojen kera ja mäntie "turhan" herkistelyn ja voitelun kera läjään ja jälkinäytölle täs omil kylillä.
No 30€ huitin persiiseen hukkaan ja liian laiska ollen muka 36% ero.
Takas kotio. Kävin kylällä toki jarruttelees ja kyl se asvaltilleki 4 rantua piirs, jäi paska maku nimeltä mainitsemattomasta konttorista ja katsurista täällä kotkassa.
Hieman tatti otsassa ongelmapuolelta ilmaus ja mäntien herkistelyä/hierontaa. Tuntien tekevänsä turhaa työtä kun perstuntumaltaankin ok jarrut tieliikenne lakien puitteissa ajeluihin.
Apparin puolen vanhat palat vaihettii kuskin puolelle, vähän saatto kuskin levylle eksyä monitoimiöljyä ym ja vähän ennen konttorin pihaa apparin puolen ruiski bräkkiksellä läpi.
Toki vaihettiin toiselle konttorille ja nippanappa läpi. Yhtää jos ois enempi jarrutellu ni ois taas ehkä ero karannu.
Haiskahtaa et ne painerajaajat mikkälie ois kaput.
Et joo ompaha ny sit sitten viimeks 2013 leimas olleena vaihteeks ny tuoki leimasa

Noh nyt kun tolla on päässy ajeleen, ni kylhä täs kävi niiku arvas ettei oo mikään riemuvoitto et jee täsä on nyt vihoin leima ja ois onnesta soikeena, joopajoo niimpä vissiin.
Et mitä enempi tuoho taas pääsee sinuiksi..
Keksii ja muistuu mieleen sitä tätä ja tota mitä pitäs muutella/laitella/parannella jne.. Paska kesäauto, hyvä talviauto...
Seki ku pitäs mid/kickbassokaistaa saada lisää(paksin sivuposkiin ehkä jokku 10" laitella nykyste 8" 3-tie coksujen tilalle), sit subbarilleki vahvari. Tympee ajella ku ei musiikista(kaan) pääse ees välttävästi nauttimaan toistasiks

Öljynlämmöt karkaillu näil helteil +120 lämpöihi, holsetti savuttaa stna TAAS.. Ompa herkkiä p*skoja..

Veättelyä ei oo harrasteltu tämän jälkeen yhtään jos kohoo yli 105-asteen, jos sen alla (+70 kuitenki) ni on raaskin veättää. Kyl täl talvel kelpas vedätellä ja ajel vaik lappiin ongelmitta ku oli +10 tai kylmempää keliä.
Kokeiltu ilman termaria ryöstölaippaa, ei toivottua vaikutusta mut lämmöt nous toki hitaammin.
Eikä tarvi edes vedättää, nousee vaik ajelis ku mummot kirkkoon jolloin pakolämpöki huitelee ilmesesti suht normaalia 450-astetta.
Noh sylkäs tos kans seuraavil ajoil ryöstölaipan lähdön löysäks, pari kilsaa öljynoroa ja jäin välille ku tippu paineet, kaveri hinaamaa kotio

Etralta hakemaa Chinesium (alu) an sovitteiden tilalle terässovitteet, mennee näillä tän kerran mut seuraava avaus+kiinnitys varmaan paskoo ite ryöstölaipan päästä vaihteeks kierteet

Prkleen murometalli osat jokka ei kestä ku muutaman avaamisen ja kiinnittämisen..
Eletty täsä kans siinä uskossa et sielä on jäähkäreillä 74 termari, prkl oliki 92-asteinen.
Asappina ikh hakeen 74-asteinen ja oltiin erittäin hämmentyneitä et miten hitossa sielä moinen on ollu paikallaan.
Vai oonko moisen laitellu sinne kun oli -25 pakkasia ja kävi jäällä yms luisupätkillä revittelemässä.. Ei ollu kirjattu kyl tosin huoltovihkoon. Nyt on kirjattu että siel on 74 prkl.
Nyt 74-jäähkäri termarin kera ekaa kertaa nähtiin välillä öljylämmöissä nousun jälkeen parin asteen laskujakin pari kertaa.
Toki silti nous tonne liian ylös ku ajeli lisää.
Noh öljyjäähärissä ei oikein öljy kiertäny. Ilmesesti tollanen termarilla varustettu ei oikein tykän toimia et on ilman termaria pikku väliprikalla(muuten ei kierto toimi yhtään). Noh snadi vingulla porttaus ja termari takasin, johan kuumuu öljyjäähy taas.
Enihau lämmöt nousee edelleen ja holsetti savuttelee epäsäännöllisesti. Välillä tuntuu että vaatii +110astetta että savuttaa.
Välil et 105. Noh pari vetoa 90-asteisil öljyil ja hetki vedon jälkeen ku tarjoo moottorijarrun jälkeen tasakaasun ni kylläpä pöllyttää sittenkin myös..

Atm on siis fiilis et jos savuttelu nolottaa, pitänee ajella nolois paikoissa vaa sillo ku lämmöt öljyillä vaik alle 85.
Eipä tuo ajelun jatkamine tollasenaa toki hyväks ahtimen laakerointeja tee, mut jotenki alkaa olee aika no f*cks given asenne tota vinokone kokoonpanoa kohtaan hetkittäin. On sielä mtunessa jo 150h takana, et kai se ois korkee aika jo hajotaki. Etenki ku ei ny oo mikää laboratio olosuhteissa priima kunnostettu b200et.
Toki nyt ei tarvi ressata sitä et remontin tarve pitkittäis leimalle menoa taas ja siitä läpi pääsyä, et ei tässä kyl läheskään ota niin paljo pannuun ku ennen leimaa olleet "taistelut". Vaikka tuo oksentais ny kangen lohkosta läpi ni sekää ei ottas nyt enään pannuun sillai kuin se ottais jos ja kun ois vaik viel muutoskatastamatta

Jeepin taka yläreaktiotankoihi pitäs löytää timmit urtsipuslat, nykyset on väljistyny ja klonksaa aavistuksen puslapesissä (56x53 sisämitta pesällä) m14 pultit taka-akselin päässä ja m12 lie se vakio etupäässä. Et sen mukaa sisäholkkeja taris kans. Rallyracesta ehkäpä.
Sit nui jarrut.. Ois aika pakko tehä asappina jtn.
Joojoo kyllähä nuo normiajossa ja ku ei leikitytä ni välttää, mut yhtään muuta ku halajais häsläävänsä ni hyi hitto.
Eihä noilla oo esim ollenkaa hyvä/kiva polttaa kumiakaan jarrua vasten..
Linelock/paineensäädin joutas olla poistaakseen takajarruista höökiä, saaneis varmaan nelosenki kaappiin sutileikeissä sitte..
Vähä useita eri variaatioita mietitty noide nykysten tilalle..
302x26 halkasijan levyt etee, jokka ilmesimmin v70 löytyy vakiona eestä

Chevy cobalt hhr tms uudet brembot gm 25900763&764 puristimiks eteen ehkä.
Taakke ne Anderssonsteelspeed tuplasatula adapterit, niille uudet 7/940 takapuristimet 4 kpl.
240 puristimis törmäis jarrulinja ko adapteriin, joten ne lähtee kuikkaan.
Näillä käikäleillä jää rumpukässärikin vielä rinnalle.
Heivata ne paineensäätimet kuikkaan taka-akselilta, ku varmaan vialliset ja jopa orkkikset vuodelta 89.
Absimallin jakotukki ja linjastotyyli ehkä päivitellä. Nykynen jakotukki sen verra kuppasen näkönen et en lähtis siihe tulppailumodailuun tolla.
Tai sitte metästää laadukas säädettävä paineensäädin tai kaksi, että jäis vaan vakio tehostin ja pääsylkkä.
Tai sit tehostin ja myös nykyne kytkin kuikkaan ja pedalboxilla uusiks jarru että kytkinkin ja sit ois kliinimmän näkönenkin.
Etupäähän tarvis sitä casteria ettei tarvis niin paljo käsillä ajaa ku ei palauta omineen "keskelle" tarpeeks vikkelään ainakaan näin kesäleikeissä. Talvella ihan ok/välttävä nytkin.
Budjetti testauksena ehkä kokeillaan alapallon kiinnityskohtaa muokata se milli kaks mitä suht helposti viel toho vakioalatukivarteen pirraa ja hitsaa. Ko tukivarretkin ruosteiset(ei mädät) niin sama noihi kokeilla rävellyksiä.
Sit ku toimiva ratkasu saatu. Sit hommata uuet tukivarret ja tehä niistä sit laakista hyvät ja maalatut.
Ellen hommaa ihan säädettäviä alatukivarsia, ehkä jätettävä vakiot hyllyy leiman ajaks..
Bc tms coilitolppiaki harkittu tuon gts alustasetin tilalle, ei tuo gts kuitekaa ikuinen oo.
Löysin yhet 30et 17" vanteet viispuola alut 8,5" aika sopurahaan ja niitä aatellu ns ajovanteiks ja niille mahd 235 tai 245 gummia päälle.
Harkinnassa oli että käyttäs noi levipellit oikasussa ku niissä heittoja.
Mut jos nuo alut tulee hyväl tuuril täs lähiaikoina, ni vois jättää nää levipellit 17" kumien sutivanteiks ja turha täten ehkä tuhlata heittojen oikasuihi.
Uus ryöstölaippa ja 30rivinen öljyjäähy tilattu ja vaihtuu nykysen 13-rivisen tilalle. Vaiheltaneen ekaks pelkkä jäähy ja piellää uus ryöstölaippa varuiks mukana aluks.
Ennen holsetin TAAS huoltamista kokeillaan se uus ryöstölaippakin että onko eroa toho volvo oem laippaan.
Tällä cuulerilla myös ehkä saahaan tuo 10" flektikin joteki osuun ko cuulerille tai si hommataan uusia flektejä.
Ainiin pääflektinä oleva v40 iso flekti pitäs päivittää vähemmän virtasyöppöön ja muutenkin toimintavarmuuden puolesta tuoreempaan,
30 nalli palanu pari kertaa ja 40A rele melkee sulanu..
Maxxecusta muokattu myös pääflekti hönkimää 84 päälle ja 81-asteessa pois, tätä saatetaan vielä tässä muutella kans..
10" biltemaflekti työntää keulan puolelta ollen ns pakkosyöttöflektinä ja se aika lehmänhenkäys mut tyhjää parempi toistasiks.
Pääflektiks hakuses joku +1500cfm nyt ainaskin, mut niin ettei se mieluusti haukkais sitä 40-50A käynnistyessään kuten toi v40 oma. Mittaushetkellä jatkuva kulutus päällä ollessaan 16A, epäilen että sekin sitä nousee kuhan on vaan pidempään päällä.
Tai si tehtävä maxxecun releboxin kautta tehdyn sijaan erillinen järeempi releytys ja johdotus pääflektille.
Mut joo otteessa ny 158kw,
vannetta ja rengaskokoja 14-17" väliltä ees jtn,
omamassa pysy näköjää 1310 otteessa vaik tuo painaa 1585,
maxxecu v1,
ahdot 1,2,
muutettu pääosin etanolille,
28% muutosrosentti.
Muutosleimal kyseltiin lisäks onko puolkuppi penkit kiskoineen ja kiinikkeineen mistä. Mistä säädettävät taka yläreaktiotangot.
Häiritseväks tekijäks jäi että se tehopainosuhde homma on joko katsureille hepreaa vielä tulkita tai yks vitsipykälä muutenkin tässä maassa.
Olin kattovinaan ton 1585kg omamassan mukaan että täst sais 300hp nurkille repiä sil 7kg/kw säännöllä.
Mut konttoril sanottii et 162kw eli jtn 217hp ois maximi

Rajaa muutaman seuraavaks moottoriks pohditun moottorin kyl pois ku jo vaparina ylittyy. Joillaan mosilla on taasen niin lähellä rajaa, että ahtimen kanssa jos kuulema pitäs moottorin orkkisteho noussa vähintää 20% ni vihkoon menee nekin.
Kun kattellu moottoriurheilua, ni oikeen mikään mosa ei tunnu olevan "ylitse muiden".
Jos haaveilis ajavansa kadulla, mexicossa ja satunnaisesti radalla +700 hp napateholla pari vuotta lähes yhtä vähällä remontilla kuin vaik vakio tehosella fk/ft:llä, ni taitaa olla utopistinen haave löytää meikäläisen vakuuttava suora 5/6 tai v8 kattila

Ainakin vielä toistaseksi on kaikis vaihtoehoissa jtn mikä ei vakuuta/tyydytä pitkällä tähtäimellä.
Oiskoha muuta, eip ny tu mieleen.
Noh josaa määrin kasvo hinku saaha vanikin leimalle ja ajella sil ehkä enempi. Joskin siinäki 6,5td on aika herran haltuun oleva tekniikka.. Tiiä mikä savotta leimaamise kannalta tollasee 99 vuoden expressiin ois swapata Ls+8hp ja e85 ja maxxecu kai siihiki

Varmasti jäi jotain taas sillai "Hitto unohin tuon kirjotella tai muokata selkeemmäksi". Mut editoidaan tätä kommenttia/päivitellään lisempää ku mielee jtn juolahtaa, sekä kun se sosiaalinen patteri on virroissaan ja ylipäätään nappaa ees päivitellä.