Autoracing  KL-varaosat

Juiken 945

  • 101 Vastauksia
  • 37400 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Juiken 945
« Vastaus #60 : 11.01.2014, 01:21:35 »
Kääntölaakerit, eli iskarin yläpäästä joku?
Jep.
Tulee siis jousilautasen ja etutolpan yläpään väliin.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4517
Vs: Juiken 945
« Vastaus #61 : 11.01.2014, 11:28:21 »
Vakaajan yhdystanko puslien kanssa ei ole kallis. Saa myös erikseen, mutta yhtä hyvin vahtaa kaiken kerralla. Kääntölaakeri on myös ihan kohtuuhintainen, olisko ina:n laakerit ollu 20e kpl. Jos tukikumi on entinen niin tulee kalliimpi paukku. Keskihelat saattaa olla ok näköiset, mutta irroittaessa totuus paljastuu. Nämäkin ihan ok näköiset kun olivat kiinni. Nämä kaikki vaihdoin omaan ysiin kesällä, ei kolise enää  O0

E: En osaa sanoa miten PU eroaa kunnossa oleviin kumisiin, mutta vanhoihin verrattuna ihan tuntuva ero. IPDn sarja oli halvempi (ilman rahteja) kuin motonetin vahvistetut kumiset.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2014, 14:34:42 kirjoittanut Acke »

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #62 : 11.01.2014, 13:49:47 »
Jahas! :o huomaako eroa vakioihin vs pur? Nuo keskihelat siis, onko noi purrit hintansa väärtejä? Nuo vakaajan tangot voisin käydä noutamassa ainakin aluksi.

Mulla katsuri ei syksyllä huomannut mitään vikaa, vaikka silloinkin jo kun tuli esim kiveykseltä alas kääntäen, niin saattoi kolahtaa. Nyt talvella menny jo sen verran pahaksi, että jokasessa montussa (jota täälläpäin on paljon) kolahtaa. Pakko saada kuntoon >:(


e. OK, pitänee katella nyt aluksi nuo kumiset, josko menis parempaan suuntaan!


e. Otinpa kuvaa miten nuo pakkivalot valaisee nyt kun on pimeää, mutta lunta maassa:



« Viimeksi muokattu: 11.01.2014, 21:10:53 kirjoittanut Juike »

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #63 : 18.01.2014, 20:31:13 »
Hienoja uutisia, tänään meni kansipahvi lopullisesti. 24c pakkasta, vajaa tunti vaan lämppärissä eikä ollu moottori ihan lämmin vielä. Motarille kiihdytys, niin koko tienoo harmaana savusta, paisari tyhjä. Maanantaina alkais just työt 35km päässä... :uglystupid2:

Onneks tolla valkosella luottopelillä voi mennä aluksi, maanantaina lähtee 531 kansi koneistamoon, pelkästään tasopinta nyt rahatilanteen ja kiireen takia. Onneksi on tiivisteet valmiina. Vaihteistoöljyt, pakosarjan pinnapultit ja -mutterit hommattu... Eka pitkällä vapaalla pitää laittaa kuoseihin tuo, vois tilata turbon huoltosatsin tohon 15g:hen...

Poissa _V_ille

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #64 : 19.01.2014, 00:03:26 »
hyvin menee mutta menkööt?  ::)

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #65 : 24.01.2014, 02:40:33 »
Nyt on työhommat kunnossa ja heti ylitöitä tiedossa sen verran, että kanteen tehdään muutosta sittenkin, jos vain kulkemiset saa järkättyä. Uudet pakosarjan pinnapultit vaihdettu 531:seen, ja huomenna vien kannen koneistamoon.

Vanhan kannen kun nostelin pois, oli näky tämä:






Lohkossa oli myös nelospytyn kohdalla valumaa, kaikesta päätellen siitä pahvi pettänyt. Jatketaan

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #66 : 05.02.2014, 00:58:56 »
Nyt on tosiaan purettu ja putsattu kaikki tarpeellinen, muutama letku vaihdettu (oli muuten melko rapsakoita letkuja) ja vanhan kansipahvin jämät putsattu lohkosta. Onko tarpeellista/kannattaako putsata mäntiä? Jos kannattaa, niin millä? Jonnin verran karstaa päällä, 1 ja 4 männistä raavittu päältä enimpiä pois.



Sitten ihmetystä herätti tämä. Mitähän ihmettä tämä tarkoittaa, pyttyjen yläpäissä tämän näköistä, tuo keltainen lähti kovasti hinkkaamalla pois. Muuten oli pytyt ilmeisesti aivan hyvässä kuosissa?





Virranjakaja oli tosiaan edellisen omistajan mukaan uusittu hieman ennen kuin auton ostin, ja siltä se näyttikin.





Semmosta tällä kertaa. Ylihuomenna saan ilmeisesti 531 kannen takaisin, ja pääsee niputtamaan. Sopivasti pitkä vapaa loppuu just perjantaina :buck2:

Kummipoika täytti 2v ja heti oli tallissa kovasti työkalujen kimpussa, hyvältä vaikuttaa! :pomo:


Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #67 : 17.02.2014, 23:13:04 »
Kansityö viivästyi Kemirallien takia, tänään sen kävin noutamassa. Jälki erittäin hyvää, "kaupantekijäisinä" tuli imukanavan pienimuotoinen porttaus, tuplavenajouset sekä kuparimutterit pakosarjalle. Hintakaan ei mielestäni ollut paha.

Yllämainittujen lisäksi kaikki ohjurit, 38mm pakovenat (Ferrea, materiaali joku inconel xxx?), lukot, imu- ja pakoseetit, pesu, välysten säätö sekä plaanaus.

Nokaksi vaihtui A samassa rytäkässä.













Kannen ja vesipumpun välinen tiiviste tuli uusi volvolainen, kannenpultit uudet Payenit.



Tämmöstä tällä kertaa, jospa huomenna pääsis niputtamaan.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #68 : 26.02.2014, 21:46:20 »
Auto ollut tosiaan nipussa jo jonkin aikaa, pieniä ongelmia lukuun ottamatta toiminut hienosti. Pari kuvaa asennusvaiheista







Vanha vs uusi



Vanhalla hihnalla olikin jo vuodet täynnä, kilometrejä jäljellä vielä 25000 ;)




Ongelmia tosiaan sen verran, että hieman tyhjäkäynti vaeltaa (A-nokan piikkiin?) ja nätisti kiihdyttäessä, kuitenkin ahdoilla, nykii hieman... Perjantaina saa ilmeisesti vikakoodit luettua, toista IMMuakin voin testata purkuautosta lähipäivinä. Lambda uusiutuu varmaan lähiaikoina kun saa rempattua tuon 15g:n, jolle serkku tekasee downpipen.. Onko kokemuksia tosta PLX:n laajakaistasta, josta saa myös kapeakaistasignaalin esim eculle?

Poissa SirBBa

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #69 : 28.02.2014, 20:50:50 »
Siis joko 15g on kiinni ?  :)

Jos on, niin kuvia kiitos!  :D

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Juiken 945
« Vastaus #70 : 28.02.2014, 20:56:27 »
Omassa merikontissa ompi plx.ä ja hyvin toimii
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #71 : 28.02.2014, 21:20:44 »
Ei ole vielä huoltosetti saapunut 15g:lle... Keväämmällä se tulee kiinni sitten samalla kun tekasee sen downpipen :P

Tällä hetkellä siis vakio ahdin ja putkisto, ahdot maltilliset ~0,7. Turbo herää 1500rpm tolla kannella :2funny:
Putkelle tarttis tehä äkkiä jotain, uskon että se ahdistaa melkolailla.

jepajee, onko sulla siis se laajakaistana mittarille ja eculle kapeakaistana? Mites vakio lambdan lämmitys, tuleeko jotain vikakoodia tms?


e. ei saanut vikakoodeja luettua, pitää värkätä ite se lukija.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2014, 21:22:41 kirjoittanut Juike »

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Juiken 945
« Vastaus #72 : 28.02.2014, 21:36:32 »
Joo se antaa eculle kapeaakaistaa ja mittarille laajaa. Vakio lambdan lämmityksen johto on irtaallaan siellä konehuoneessa, eikä anna mitään vikakoodeja.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #73 : 28.02.2014, 21:46:12 »
Joo se antaa eculle kapeaakaistaa ja mittarille laajaa. Vakio lambdan lämmityksen johto on irtaallaan siellä konehuoneessa, eikä anna mitään vikakoodeja.

Ourait, eli siis semmonen lähtee tilipäivänä tulemaan! ;D Ei oo mun mielestä tuo 200e mitenkään paha uudesta lambda-anturista+laajakaistasta. Arvatenkin mulla tässä alkuperäinen on vielä paikallaan.

Poissa SirBBa

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #74 : 28.02.2014, 21:47:27 »
Ei ole vielä huoltosetti saapunut 15g:lle... Keväämmällä se tulee kiinni sitten samalla kun tekasee sen downpipen :P

Tällä hetkellä siis vakio ahdin ja putkisto, ahdot maltilliset ~0,7. Turbo herää 1500rpm tolla kannella :2funny:
Putkelle tarttis tehä äkkiä jotain, uskon että se ahdistaa melkolailla.
Joo, omassa huomas kyllä melkosen eron 13c:llä, 3" ilman kattia vs vakio DP+katilla... Oli vaan onglemia 3 tuumasella ahtojen karkailun kanssa, niin pitää mennä tuolla vakio tukkosella  :buck2:

 

Kulkukoira  Proturbo