Autoracing  KL-varaosat

Juiken 945

  • 101 Vastauksia
  • 37354 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AUH

  • Vieras
Vs: Juiken 945
« Vastaus #45 : 20.11.2013, 16:00:59 »
Missäs sä vaikutat? Ite korjautin oulussa jäähdytinkorjaamo korhosella. Nopia ja hyvä palvelu. Kennotti siis uudelleen alkuperäisen ja vuoden takuu tuli.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #46 : 20.11.2013, 17:05:11 »
Missäs sä vaikutat? Ite korjautin oulussa jäähdytinkorjaamo korhosella. Nopia ja hyvä palvelu. Kennotti siis uudelleen alkuperäisen ja vuoden takuu tuli.

Kemissä.. Eli siis alkuperäiset päädyt jäi, muuten uusi? Minkäs verran moisesta perittiin?

AUH

  • Vieras
Vs: Juiken 945
« Vastaus #47 : 20.11.2013, 19:51:17 »
Joo alkuperäiset päädyt jäi. Kenno uusi ja huomattavasti paremman näkköiset tinaukset päädyissä verrattuna alkuperäiseen. Hinta oli muistaakseni 150€

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #48 : 22.11.2013, 23:12:22 »
Tänään käyty purkamassa kenno serkun purkuvolvosta irti, (samalla lähti kyllä ovet, penkit, matot, kojelauta, eli koko sisusta).





Tämä lienee alkuperäinen, Harrison merkkinen? Samaisesta autosta haen ensi viikolla täysnahkasisustan, saattaa tulla tähän omaan tai sitten myyntiin.

Oman auton purkua aloteltiin kaverin kans illalla muutaman karhun avustamana, kuvia purkuvaiheesta, mitäpä tästä enempiä selostamaan, vittumaista, aikaa ja olutta vievää hommaa... Matot laitettiin yöksi kuivumaan sisätilanlämppärin avustuksella.











Tälle mallille se saatiin, saa nähä saako sitä ikinä kasaan... Huomenna jatkuu, pitää ottaa selvää onko täälläpäin nuita pajoja jotka uusis nuita kennoja, oishan se varmuuden vuoksi hyvä laittaa "uusi"...

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #49 : 27.11.2013, 17:12:44 »
Ei tämäkään vielä paaliin mennyt, eli kenno tuli vaihdettua ja taas rokkaa :pomo:

Lauantaina ei oikein mitään saanut aikaseksi kun vasta illalla menin talliin eikä kukaan tullut kaveriksi, pikkusen purin lisää ja istuskelin. Lauantaina valkoisella volvolla kotiin lähdettäessä tuli piristys iltaan, melko matala tyhjäkäynti tossa valkosessa :2funny:



Välillä kävi nollan alapuolellakin :2funny: Video aukeaa kuvaa klikkaamalla.


Mutta asiaan, lauantai-sunnuntai ajalta muutamia kuvia:







Lämppärin kotelo... Hieman kosteaa oli. Nämä tottakai putsattiin ja kuivattiin.





Hieman vaimennusta tuli laitettua kummallekkin puolelle, enempää ei tullut kuvia otettua..









Eipä siinä kummempia... Uusi tilalle ja kasaan :D Nyt ei ole enää ikkunat huurtunu, eikä lattia kastunut. Tänään laitan hieman lisämaadoituksia konehuoneeseen, tallissa kaapelit odotellu valmiina ties kuinka kauan.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #50 : 27.11.2013, 20:44:59 »
Aloin laturilta laittamaan lisämaadoitusta koriin, niin huomasin että laturin alkuperänen 10mm2(?) kaapeli, joka menee imusarjaan, oli melkein poikki kengästään. Hieman sitä väänsin, niin napsahti poikki. Siihen tekasin sitten uuen kengän, jonka kontaktivaseliinin kans puristin kiinni. Sitten laitoin 35mm2 lisämaadoituksen laturin rungosta koriin, iskaritolpassa kiinni olevaan peltilipareeseen. Sen takaa hioin maaleja pois kiinnikkeestä tasaisesti, siltä kohdalta missä pelti osuu siihen, ja reilusti kontaktirasvaa väliin. Sitä peltiäkin vähän hioin kiiltävämmäksi, ja kaapeli siihen.








Aika loppu kesken, mutta tulee vielä akulta koriin lisämaa. Miten tuo virtakaapeli menee laturilta, laturi->startti->akku? Johonkin väliin pitäisi laittaa lisää tavaraa, 0,2V oli jännitehäviötä auton käydessä kun mittasi laturi->akku. Maadoituksen puolella oli näiden muutosten jälkeen jännitehäviötä 12mV, eli melko hyvä ::)

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #51 : 28.11.2013, 16:57:19 »
Tänään tuli pitkästä aikaa pestyä tämä, koska säätiedotus vaikutti hyvältä. +1 oli kun aloitin pesemään, nollassa kun lopetin. Iltaa vasten pakastuu ja kylmää ainakin koko ensi viikko. Jos se nyt vähän aikaa pysyisi puhtaana ::) Alle tuli otettua taas tuo valkoinen luottovolvo! Oma jäi siis lämpimään talliin kuivumaan huomiseen asti. Ja yksi huono kuva todisteeksi, tässä siis pesuaineet niskassa. :pomo:


Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #52 : 05.12.2013, 13:07:55 »
Pikkuhiljaa alkanu kytkin ulvomaan liikkeellelähdössä, varsinki pakittaessa, pakko antaa pari tonnia kierroksia ettei ulise hullunlailla... >:( Tilailin kytkinlevyn, painelaakerin, paremmat polttimot vakiovaloihin (Philips xTremevision H4, Osram Nightbreaker H3), pari tiivistettä, termarin ja kansipahvin. Asetelmaa ja vauhtipyörää varten tarvis kehitellä rahaa, niin vois laatikon heittää lattialle ja vaihtaa hilut. Talven aikana vaihtuu jokatapauksessa kansi, koska nykyinen pahvi vuotaa hieman. Eihän sitä pelkkää pahvia ole järkeä vaihtaa :2funny:

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #53 : 07.12.2013, 14:32:49 »
Eilen illalla meinasin vähä säikähtää, kun kesken luisun yhtäkkiä sytty valoja tauluun, latauksen vikavalo, abs ja vielä joku kolmas, kenties moottorin vikavalo tms. Pysähdyin sivuun ja sammutin auton, kuulu semmonen hurina konehuoneesta. Pelti auki, ensimmäisenä näky että laturin hihna irti, ja oli ehjänä siinä alapuolella. Hurinan lähdettä etittiin aikamme, varmaan muutaman minuutin kunnes huomattiin, että ilmastoinnin kompuran hihnapyörähän siinä pyörii ;D ainakin laakerit kunnossa. Se ehjä hihna oliki ilmastoinnin, ja laturin hihna löyty pohjapanssarin takapäästä tässä kunnossa:



Tämän jälkeen huokasin helpotuksesta, ja ajelin kotiin, moottorin vikavalokaan ei enää palanu(miksiköhän edes sytty?), vain lataus ja abs. Tänään kävin sitte hakemassa kaikki uudet hihnat. Oli tuo laturin hihna kyllä siinä kunnossa ettei ihmekkään että katkesi..

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #54 : 09.12.2013, 21:50:33 »
Tilaus tuli, ja positiivinen yllätys oli tuo kansipahvin merkki, kuten myös tuo termari, jostain luin että sama kuin alkuperäinen?



Paikallisesta haen jakopääsetin lähipäivinä, tuleepahan sekin tehtyä, vaikkakin 25tkm ennakkoon ;D


Sitten tietäjille kysymys, kun tuo kansipahvin vaihto on ajankohtainen nyt, niin vienkö sen 531 kannen pajalle ja suoristan pelkästään tasopinnan? Budjettisyistä siis en vielä voi muita hommia siihen teettää.

Eli siis onko siitä mitään hyötyä vakiokunnossa tämmösessä ahdetussa, tohon vakio 530 verrattuna?


Yksi hyvä puoli olis se, ettei autoa tarvis turhaan seisottaa sen takia, vaan voisin toisen kannen viedä pajalle, haalia osat kasaan ja sitten purkaa ja lyödä nippuun. Ensi talvena vaikka sitten teettää siihen vähän muuta.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #55 : 10.01.2014, 20:59:18 »
Eipä ole mitään mainittavaa tapahtunut tällekään, kovaa ajoa.

Hiljattain vaihdoin eteen kummallekkin puolelle alapallot ja rt-päät, mutta ei vieläkään kadonnut kääntäessä kuopissa ilmenevä pieni kolina... Jos ideoita niin saa kertoa mistä johtuisi?

Vaihto sujui melko näppärästi kuskinpuolen alapalloa lukuunottamatta, se oli kiinni.

Vänkärinpuolen alapallot:



ja rt-päät



satunnainen asennuskuva :idiot2:



kuskinpuolen alapallo lähti lopulta irti:



Huono kuva autosta pestynä mutta lumisena



Löyty vielä joku kuva kesältäkin :pomo:


(isona näyttää hieman paremmalta..)

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4517
Vs: Juiken 945
« Vastaus #56 : 10.01.2014, 22:31:25 »
Tukivarren keskihelat missä kuunnossa? Voisi olla yksi vaihtoehto.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Juiken 945
« Vastaus #57 : 10.01.2014, 23:41:30 »
Kääntölaakerit kappaleina, iskarin varren mutterit löysässä ?
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #58 : 10.01.2014, 23:43:04 »
Vakaajasta joku pusla kulahtanut?
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #59 : 11.01.2014, 00:52:35 »
No vakaajan puslat näytti aika haperoilta, mutta kuskinpuolen alapalloa vaihtaessa irrotin sen, niin oli aika jämyn tuntonen, tottakai hieman eri voimat kun auton paino päällä. Nuo uudet vakaajan tangothan tulee kai puslien kans? Eikä muistaakseni olleet kalliit.

Tukivarren keskihela oli myös kuskinpuolella hieman kulahtaneen näköinen, en ole varma osuiko leka siihen reunaan alapalloa asentaessa, mutta ennen renkaan asentamista huomasin että näyttää hieman epämääräiseltä, vänkärin puolella ok.

Vänkärin puoli kolahtelee enemmän :-\

Kääntölaakerit, eli iskarin yläpäästä joku?

 

Carcom Oy  Elekma