KKD Motorsport  Samppasport

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1802 Vastauksia
  • 438781 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xuppo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1331
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1740 : 22.02.2019, 15:49:03 »
mistä asetuksista tuota volvon b230 omaa lisäilmaluistinta säädetään...ms1 v2.2 purkki ja ongelma on se että auto lähtee käymään ku palmun alta mutta vaikka on käyny lämpimäks megalta ei tuu maadotus tietoa että menis venttiili kiinni.




Noilla asetuksilla pitäisi päästä alkuun
740 -88 16v Turbo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=432.0
V70 D5 awd -04

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1741 : 08.03.2019, 15:25:16 »
Atecua kytken, tarkoitus käyttää lh:n johtosarjaa. Kytkenkö kaikki suuttimien lähdöt yhteen, kun lh:ssa vain yksi ohjausjohto.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Sprinter 308 -98

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1742 : 09.03.2019, 01:22:24 »
Atecua kytken, tarkoitus käyttää lh:n johtosarjaa. Kytkenkö kaikki suuttimien lähdöt yhteen, kun lh:ssa vain yksi ohjausjohto.
Eikö kellään ole tietoa? Tarkoitus huomenna kokeilla käymään. Mielellään ei ottaisi savuja boksista, vaikka en kyllä näe itse ongelmaa tällä kytkennällä, mutta onko tuolla jotakin muuta elektroniikkaa joka tästä ei tykkää?
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Sprinter 308 -98

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1743 : 10.03.2019, 21:11:17 »
Kysyin suoraan autotunelta. Yhteen lähtöön kytketään. Laakista tulille, kunhan tuli jumpperit oikeaan asentoon.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Sprinter 308 -98

Poissa miro678

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 314
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1744 : 24.03.2019, 11:13:13 »
Noniin nyt tarvis sellasia neuvoja, kun mulla ms2 v3 purkki ja ollut aikasemmin hall anturilla kampi tieto ja nyt pitäis saada perus vr käyttöön niin mitä muutoksia vaatii levyyn? Vastaus löytyisi varmaan tältä sivulta, mutta ei viittis selata 117 sivua. :idiot2:

Kuvat enemmän kuin tervetulleita!
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa Juzi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1638
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1745 : 24.03.2019, 13:34:43 »
Noniin nyt tarvis sellasia neuvoja, kun mulla ms2 v3 purkki ja ollut aikasemmin hall anturilla kampi tieto ja nyt pitäis saada perus vr käyttöön niin mitä muutoksia vaatii levyyn? Vastaus löytyisi varmaan tältä sivulta, mutta ei viittis selata 117 sivua. :idiot2:

Kuvat enemmän kuin tervetulleita!
http://www.msextra.com/doc/pdf/html/MS2V30_Hardware-3.4.pdf/MS2V30_Hardware-3.4-60.html
Seuraavalla sivulla lisää muutokseen liittyen.
Mitä näitä romuja nyt on.. v90 -98, 240 classic, P220 -65 ja P220 -69 + jotain raatoja.

Poissa miro678

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 314
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1746 : 24.03.2019, 14:13:01 »
Itsellä näistä ei oikeestaan ole kokemusta joten nuo sivuston kuvat ei paljoa avannut tätä tilannetta.



Tällä hetkellä mulla on tilanne tämä, mitä pitäis tehdä?
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1747 : 24.03.2019, 23:35:31 »
Mitäs teillä näyttää tunerstudiossa kierrokset startatessa. Itsellä nyt noin 130-150rpm, ja ampuu välillä imusarjaan välillä putkeen. Anturina tinakoneen nokka-akselin hall ja 30-2 triggeripyörä vinokoneessa hihnapyörässä.

Tuossa ollut antiikkinen moottorinohjaus, ja tuolla hall+triggerikombolla toiminut, niin luulisi megankin.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Sprinter 308 -98

Poissa miro678

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 314
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1748 : 25.03.2019, 18:16:01 »
http://www.msextra.com/doc/pdf/html/MS2V30_Hardware-3.4.pdf/MS2V30_Hardware-3.4-60.html
Seuraavalla sivulla lisää muutokseen liittyen.

Mikäli nyt oikein tulkitsin tuolta linkistä löytyneitä kuvia niin tässä pitäisi olla kytkennät oikein?

Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1749 : 25.03.2019, 21:57:00 »
Mitäs teillä näyttää tunerstudiossa kierrokset startatessa. Itsellä nyt noin 130-150rpm, ja ampuu välillä imusarjaan välillä putkeen. Anturina tinakoneen nokka-akselin hall ja 30-2 triggeripyörä vinokoneessa hihnapyörässä.

Tuossa ollut antiikkinen moottorinohjaus, ja tuolla hall+triggerikombolla toiminut, niin luulisi megankin.

Lähti pelaamaan kun sain triggerin asetukset kohdalleen.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Sprinter 308 -98

Poissa Vipi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1750 : 08.04.2019, 12:01:21 »
Mikäli nyt oikein tulkitsin tuolta linkistä löytyneitä kuvia niin tässä pitäisi olla kytkennät oikein?

Mittailtiin Miron kanssa tuota vr singaalia skoopilla, säädettiin trimmipotikoita usempi tunti ja viimein saatiin tooth loggerilla ilman tulppia näkymään oikeansuuntaista palikkariviä. Ongelmaa on edelleen ja ilmeisesti useampikin on löytänyt ratkaisuksi vaihtaa muunninpiirin johonkin parempaan, kuin tuo levyllä oleva. osaisko tähän joku linkata hyväksi todettuja ohjeineen vai meneekö manuaalisesti kaivamiseksi. Muistakin ratkaisusta saa esittää näkemystä. Yhdellä volvon vakio vr anturilla tarkoitus ohjailla.
Kytkentä todetiin siis oikeaksi vr anturille.

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1751 : 10.04.2019, 10:31:32 »
osaisko tähän joku linkata hyväksi todettuja ohjeineen vai meneekö manuaalisesti kaivamiseksi. Muistakin ratkaisusta saa esittää näkemystä.

Ainoa 100% varma keino megan kanssa on ZF(Cherry) GS100502 hall-anturi. Jos haluaa leikkiä VR-anturin kanssa niin sitten MAX9926-piiri jota mm. Protoparts myy:

https://www.protoparts.fi/product/25/2-kanavainen-adaptiivinen-vr-muunnin

Tuonkin kanssa olen joutunut käyttämään "sunttivastusta", jonka arvoa voi joutua etsimään.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Syttykarttoja
« Vastaus #1752 : 01.05.2019, 10:28:27 »
Oisko kellään heittää kuvaa turvallisesta syttykartasta ku pitäis pyörien suuntaukseen mennä lauantaina. Tarkoitus ois ajella vähä alipaine alueita läpi, mutta ahtopuoli saa jäädä ammattilaiselle penkkii .. tulis samalla vähä sisään ajettua ja näkis kuinka muuten pelaa.. ;)
B230fk
H nokka
Hx35
Ms2v3
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 680
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1753 : 07.05.2019, 07:34:06 »
Mulla on mitsu galantin hukkakipinän ohjaimessa lähtö kierroslukumittarille mutta en nyt heti keksiny mihin sen piuhan vedän 740.n mittaristossa. En äkkiseltään löytäny edes vanhoja puolan johtoja mikä se ehkä olis?
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Kaksnelikantti96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1754 : 08.05.2019, 23:24:43 »
Pahoittelen heti että väärä moottori ja väärä auto mutta myös Volvo miehenä ajattelin uskaltaa kysyä täältä.
Eli E39 M52B25 moottorilla (ahdettu)
Siemens 870cc dekoilla
KDFI (mega) ohjaa moottoria
Kone käy ja pelaa mutta muutama asetus ihmetyttää

-ignition input capture? Kone käy molemmilla asetuksilla (risng edge ja falling edge) mitä tämä asetus meinaa ja mihin vaikuttaa?

-reg Fuel (tunerstudion laskurilla saan 4.8 ) tässä ei muuta ihmeellistä mutta foorumeita kahlatessa moni tähtää isompaan arvoon. Onko kys 4.8 liian pieni ja voiko sitä muuttaa laskurin antamasta arvosta?

- squirts per engine cycle (on nyt kaksi. Ruiskutusta ei ole ajoitettu voisiko "isoilla" sumuilla helpottaa jos arvon pudottaisi yhteen.

Toivottavasti joku osaisi vastata ettei olisi ihan hakuammuntaa:)
Volvo 240 2.3se perhemalli -ääni on voimaa 8)

 

Futurez  Proturbo