Ei liity -90:een mitenkään, mutta oisko sille toinen 745 kaveriksi?

Kuulin -91 745 D24T:stä M46:lla, joka on seissyt useamman vuoden säänsuojassa ja koska hinta vaikutti houkuttelevalta, niin sitähän piti käydä katsomassa. Näytti ihan asialliselta, mitä nyt konehuone täynnä rotanjätöksiä. Eilen kävin kokeilemassa sen käyntiin ja liikuttamassa pari senttiä eestaas. Myyjä oli pesaissut konehuonettakin valmiiksi. Käynnistyi akunkengän rassaamisella ja kevyellä avaimen näyttämisellä. Käykin vielä hyvin. Edellisestä käynnistyskerrasta ei ollut muuta tietoa kuin "pari vuotta sitten". Katsastettukin on viimeksi 2010 ja poistettu liikenteestä 2011, koska käyttömaksut alkoivat rassaamaan lompakkoa. Luultavasti vanha taksi, kilometrejä yhtä luultavasti 500-550tkm ja jonkinlainen koneremontti tehty markka-ajan lopulla alle 160tkm sitten ennen kuin edellinen omistaja on ostanut.
Tänään haku ja ensitöiksi uutta ainetta tankkiin puhdistusaineen kera, öljyn sekaan pesuaine, kone tulille renkaanvaihdon ajaksi(alla olleista yksi oli räjähtänyt myyjän täyttäessä niitä

) ja öljynvaihto suodattimineen ennen lähtöä. Ajamalla ~30km ja kaikki toimi ihan kuten kuuluukin, jopa mittaristo. Mitä nyt vasemmassa takavalossa ei toimi mikään ja ajovalojen lasit on vähän huonot

Oli seissyt jossain vaiheessa katoksessa ja edessä pressu rautapainoilla. Tuuli heiluttanut sitten painot päin valoja. Iskarit tuntuvat uusilta/vähänajetuilta, eikä ollut edes jarrut jumissa tai menneet jumiin ajon aikana. Levytkin alkoivat puhdistumaan.
Ajon jälkeen oli "pakko" käyttää ylhäällä ja tutkailla tarkemmin. Katsastusta ajatellen ei teknisesti vaikuttaisi tarvitsevan ajovalojen lisäksi kuin molemmat alapallot ja ehkä jarrujen herkistelyä. Kori sen sijaan vaatii hommaa. Molempien helmojen pohjat ovat lahonneet sisäkautta pitkältä matkalta. Sisähelmat vaikuttaisivat ehjiltä. Ei näkynyt olevan kotelosuojaa pisaraakaan helmoissa. Muuta laittoa on kuskinpenkin alla runkopalkin reuna ja samalta kohtaa pala lattiaa(kuvissa) sekä oikealta pitkittäisen runkopalkin toinen vesireikä. Muuten kori ja vakiot mätäkohteet vaikuttavat terveiltä.
Epämääräisiä kuvia
tuolla.
Ajatuksenahan olis tehdä käyttispaku ainakin talveksi, jollei mielenkiinto lopu ennenaikojaan... Eteen nurkissa pyörivät 940 penkit ja helmapellit joko kanttaamalla suorasta tai sitten kurkkaan purku-965:n helmojen tilanteen ja laitan siitä. Saa suoraan kiinnityspisteet 960 helmamuoveillekin. Hihnat vois ehkä vaihtaa

Muutenkin huoltaa ja esim. pestä konehuoneen liuottimen kanssa lopusta rotanulosteesta.