Piti vastata jo aiemmin kauhea eepos, mutten viittinyt...
Ei taas puhuttu markettiöljyistä, meillä laitetaan sisään Kendallia eli kaukana halvimmasta. Ei se Volvonkaan moottori mitään rakettitiedettä ole toleransseiltaan ja 10W-30 voitelee pannun vallan mainiosti. Jos autoa ei laita lämmittämättä käyntiin Lapin erämaissa tai aja saharassa rallia, kylmä ja kuumapäitten ei tarvitse olla noin ääripäitä Suomessa. Ei raskaaseen kalustoonkaan lyödä mitään 'nollaweetä' ja niissä on huoltovälit monikertaisia samoin kuin ajetut kilometrit, hieman eri rasitusmäärillä eikä toleransseissa ole mitään radikaaleja eroja, cr koneita kaikin, kokoluokka eri.
Aika vahvalla kokemuksella voin sanoa, että kestää. D5 on pyörinyt jo 220tkm, edellinen vaihtoon mennyt 320cdi 350tkm ja sitä edellinen tuossa naapurissa yli 500tkm. Yksikään kone ei ole huoltamattomuuteen lauennut eikä laukeakaan, moottorit ei ole niin muuttuneet, ainoana VAG:n koneista en vielä tiedä mitä erikoisuutta niiden LL ölpillä on ja itse koneen rakenteissa ja materiaaleissa.
Syy miksi laitetaan noita kusierikoisöljyjä on PAREMPI KATE. Korjaamon kraanasta saadaan rahaa taloon huomattavasti paremmin kuin uusien autojen kaupasta. Kuten olen todennut jo svf palstalla, että hintaero on huikea jos käyttäisi niitä kusi dpf öljyjä, jotka menee alarajalle huoltovälillä, palaa huonosti koneessa ja täyttää suotimen nopeemmin, koneessa on ollut 2x viralliset tavarat, uutena ja kerran huollon sokeuden takia ja molemmilla kerroilla alkoi öljynkulutus. DPF pitäisi kestää 150-200tkm virallisesti ennen täyttymystä, olen siis ajanut "väärällä" rasvalla jo yli tuon määrän eikä kertaakaan ole tullut täyttymisvaroitusta. Kuinka tämä voi olla mahdollista?
Ps. Ja Shellin paskaa ei laiteta enää ikänä vaikka ilmaiseksi annettaisiin.