Mut on tää paljon hienompi kuin joku Brittein saarilla kyhätty aikakone.
Niin, tuota kiitoksia vaan, olen aivan samaa mieltä. Ymmärrän toki kyllä senkin, jos muut kuin Volvo-entusiastit ovat jotain muuta mieltä näistä erikoisuuksista

.
Onhan se teknisesti auttamattoman vanhanaikanen, kuluttaa paljon polttoainetta ja häviää ajo-ominaisuuksissa hyvälle nykyautolle 10-1. Tunnelmaa on sitten sitäkin enemmän, alustan pehmyttä narinaa, V6:n persoonallista murinaa...

Ja ulkonäkö on luonnossa nykyautojen pulleisiin muotoihin tottuneeseen silmään yllättävän solakka.
Koko talvi menee tässä vaan hiplaillessa kun en ehtinyt järjestelemään vanhaa (1960) ja pientä autotalliani autoa varten. Auto piti ajaa siten kaverin teollisuushallin. Yritän päästä keväällä rakennusvalvonnan kanssa sen verran väleihin että saisin rakennusluvan vielä simppelille kahden auton autokatokselle tuohon tallin eteen. Sen voisi pykätä huhtikuussa. Kokonaan itse tehtynä sen kustannuksetkin jäänevät aika pieniksi.

Löysin Ruotsista uudet kehykset ovenkahvoihin ja krominväriset lukkojen nupit. Sisustan beige pohjamatto on kulunut ja todella pinttynyt ja laitoin sellaisen tilaukseen (
http://classicvolvoparts.com/). Siihen päälle vielä siniset kangasmatot. Nämä värit muistuttavat meitä rakkaasta naapuristamme, Volvojen synnyimaasta. Otin samaan pakettiin lisäksi mm. yhden sisäkahvan kadonneen tilalle, uudet kromatulla kehyksellä varustetut takavalot ja kuskin puolen etupohjalevyn. Sitä (tai sen osaa) tarvinnee pohjan ruostekorjauksessa keväällä. Koteloiden suojaukseen on harkinnassa ihan perusviikinkityyliin kylmäpuristettu pellavaöljy tai vernissa mahdollisilla lisäkkeillä (terva, ketjuöljy,...).
