Vaihdoin nopeusmittarin vaijerin ja asensin puuttuvat Cruise Control -järjestelmän osat paikoilleen. Nopeusmittarin ajoittaiset värinäoireet kaikkosivat mutta cruise on vielä aivan pimeänä. Autossa on ollut alunperin cruise, mutta johtosarja ja keskusyksikkö oli purettu pois. Jarrupolkimen anturi oli väännetty pihdeillä vinoon ja tehostinsylinterin ja takaiskuventtiilin (?) välinen T-haraa oli suljettu. Asensin järjestelmän uudestaan, uusin polkimen anturin, letkut ja kytkin johdot uusvanhaan keskusyksikköön, jonka asensin ohjeen mukaisesti oikean puolen jalkatilaan. Tehostinsylinteriin ja kaasunsäätimeen en koskenut lainkaan. Tehostinsylinterin johdot oli vedetty rungon läpi jalkatilaan ja roikkuivat siellä vapaana keskusyksikön kohdalla.
Keskusyksikkö jalkatilassa oikealla:

Tehostinsylinteri:


Kaasunsäädin:

"Käyttöliittymä":

Jarrupolkimen anturit (jarruvalon kytkimen johdot eivät taida näkyä kun ovat niin ylhäällä):


Cruisen johtosarjan punainen johto tulisi kytkeä jarruvalokoskettimen +-puolelle (kunpihan se nyt onkaan...) ja ruskea minuspuolelle.
Kaapelisarjan ja vipukytkimen välinen liitos.

Mittarin takana on ruuvattuna induktioanturi, johon kytketään johtosarjan sininen ja harmaa johto.


Mutta kuten tuli jo sanottua, järjestelmä ei anna itsestään vielä minkäänlaista elonmerkkiä. Mistähän tuota vikaa alkaisi ensimmäisenä etsimään...?
EDIT - kytkentäkaaviokirjassa näyttäisi olevan esitettynä 4 eri tilaa:
1) cruise on-asennossa ja set speed painetaan
2) asetetun nopeuden pitäminen
3) jarruttaminen
4) asetetun nopeuden palauttaminen
Noita pitää alkaa testaamaan alkaen kohdasta 1, eihän tässä ole muuta keinoa.