Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

262C

  • 288 Vastauksia
  • 105322 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #165 : 08.11.2014, 21:10:08 »
^^Myiköhän ne sinulle väärät, koska 1/2" kierteellä nuo minunkin ovat. Biltemassa on sekä M12 kierteellä että noilla tuumasilla kierteillä olevia myynnissä.

Joo, niin ne tekivät. Tämä paikallinen myymälä on vähän pienemmästä päästä ja noita tuumakierteitä ei ollut silloin hyllyssä. Pitää kysellä vielä ensi kerralla käydässä. Ne on todella edulliset siellä.

Ainiin - kun palautin ne väärät kromimutterit niin tarkistettiin tuumamittaisten varastotilanne: 0 kpl. Toivottavasti saavat tilattua vielä lisää.

EDIT:
Valot lähtevät siististi painamalla lyhtyä eteenpäin ja kampeamalla välistä muovisella lastalla. Tiiviste saattaa olla vähän juuttunut mutta lastalla ne rapsahtavat irti.



Valot ovat ihan hyvässä kunnossa, kaipaavat vain puhdistusta. Mutta tuo ruostetäplä pitää korjata.

« Viimeksi muokattu: 09.11.2014, 13:42:29 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1833
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #166 : 09.11.2014, 13:55:44 »
Ja valaisimet sitruunahappoon likoamaan pariksi päiväksi, niin kuin tuolla ylempänä todettiin. Lähtee kaikki hapettuma ja ruoste pois ja sähkö kulkee taas lähes vastuksetta :). Hyvä tulee.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #167 : 09.11.2014, 19:47:59 »
Olen käyttänyt tavarataloissa myytävää, kahvinkeittimiin tarkoitettua jauhemaista happoa. Melitta merkkistä. On aika sopivaa myös tällaisiin pikkunippeleiden puhdistuksiin.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6703
  • 1% Hybridi
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #168 : 09.11.2014, 22:23:37 »
Bilteman "kromatut" pyöränpultit ei talvea kestä ruostumatta  :-[ Tosin ne on niin halpoja, jotta voi vuosittain vaihtaa uusiin  ::)
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #169 : 09.11.2014, 22:38:53 »
Joskus tullut bilteman pulteissa vastaan todella heikkoja kierteitä. Jälkikiristäessä antanut periksi useampikin.

Tosin nyt enään vuosiin ei ole moisia tullut vastaan.

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #170 : 10.11.2014, 05:25:13 »
Bilteman "kromatut" pyöränpultit ei talvea kestä ruostumatta  :-[ Tosin ne on niin halpoja, jotta voi vuosittain vaihtaa uusiin  ::)
Josko kesäautossa menisi. Kyllähän tuollaiset voisi laadukkaammatkin hommata jos jostain saisi järkevästi.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #171 : 13.11.2014, 17:51:57 »
Kokosin biltema-motonet-tuotteista maaliruiskun ja harjoittelin tänään töitten jälkeen automaalausta. Homma oli aika harrastelijamaista kun piti ruiskuttaa tuossa ihan vaan pihamaalla. Akkunesteet olivat ilmeisesti tulleet jossain vaiheessa yli, sillä akkuteline oli kauttaaltaan ruosteessa. Onneksi siellä oli kuitenkin rautaa vielä mukavasti jäljellä. Maalipinnasta tuli vähän karkea kun vetelin pohjat siveltimellä ja ohentamattomalla maalilla.



Perästä tuli näillä näkymin vähän sievempi. Siinä on nyt lakkakin pinnassa.



EDIT - "Uusi" akkuteline paikoillaan.

« Viimeksi muokattu: 15.11.2014, 14:07:17 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #172 : 13.11.2014, 19:20:18 »
Kokosin biltema-motonet-tuotteista maaliruiskun ja harjoittelin tänään töitten jälkeen automaalausta. Homma oli aika harrastelijamaista kun piti ruiskuttaa tuossa ihan vaan pihamaalla. Akkunesteet olivat ilmeisesti tulleet jossain vaiheessa yli, sillä akkuteline oli kauttaaltaan ruosteessa. Onneksi siellä oli kuitenkin rautaa vielä mukavasti jäljellä. Maalipinnasta tuli vähän karkea kun vetelin pohjat ohentamattomana siveltimellä.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Perästä tuli näillä näkymin vähän sievempi. Siinä on nyt lakkakin pinnassa.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
O0 O0 O0 O0 O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #173 : 13.11.2014, 19:31:07 »
O0 O0 O0 O0 O0

Kiitos kannustuksesta. Kukapa sitä ei sievää perää tavoittelisi. ;D

Myös etulokarissa oli sisäpuolella pari ruosteista kohtaa, jotka rälläköin aiemmin puhtaaksi ja vetäisin epoksipohjamaalit ja ruostesuojat päälle.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014, 20:58:44 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #174 : 13.11.2014, 19:34:34 »
Kiitos kannustuksesta. Kukapa sitä ei sievää perää tavoittelisi. ;D

Myös etulokarissa oli sisäpuolella pari ruosteista kohtaa, jonka rälläköin aiemmin puhtaaksi ja vetäisin epoksipohjamaalit ja ruostesuojat päälle.
toivotaan että ei tavoittele liian läheltä että pysyy sievänä jatkossakin ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #175 : 13.11.2014, 20:45:02 »
Hyvän näköistä jälkeä. O0
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262 Coupé anno 1981
« Vastaus #176 : 11.12.2014, 20:34:32 »
Kävin asennuttamassa tänään Bridgestone Blizzak -tarjouskitkat talvivanteisiin.



Renkaat ja Bilteman 1/2'' mutterit paikoillaan.



Auto on muuten nk. telakalla. Irrotin konehuoneen johtosarjan ja rakennan siitä uuden kopion kunhan kaikki osat löytyvät ja järjestyy riittävästi rauhallista aikaa. Ainiin, sain pari viikkoa sitten venttiilinvälyksetkin säädettyä. Noin puolet niistä kaipasivat pientä kiristystä, mutta ei mitään suurempaa.

« Viimeksi muokattu: 11.12.2014, 20:36:20 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #177 : 14.12.2014, 20:28:36 »
Uusi itse fabrikoitu johtosarja nyt paikoillaan. Moottorin etupuolelta löytyvä Jetronicin anturin sensoripään pistoke oli alunperin murtunut, mutta jotenkin se vanha johto vaan roikkui siinä kiinni. Joudun etsimään uuden. Käyn ensi viikolla Volvon tiskillä kysymässä, josko sen saisi vielä sieltä. Suurinpiirtein tämännäköisestä osasta on nyt kyse:



En tiedä onko se juuri tämä osa mutta eiköhän se Hämeen autotarvikkeella selviä.

http://www.ipdusa.com/products/7106/106768-fuel-injection-engine-temperature-sensor-d-jetronic

Öljynpainemittaria ei saa enää tiskiltä, se selvisi tässä aiemmin.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2014, 20:30:28 kirjoittanut LaitinenP »

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #178 : 14.12.2014, 20:35:58 »
Tulipas hienot noista talvirenkaista. Ja oikeanlaiset mutteritkin löysit, hyvä.
En kyllä itse raaskisi talven suolatuilla teillä noin hienoa 262 uittaa.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: La Volvo 262C anno 1981
« Vastaus #179 : 14.12.2014, 20:43:04 »
Mulla on vahva fiilis siitä, että tuo anturi on väärä, tai siis tuo on nimenomaan anturi. K-jettikoneisessa tuon palikan kanssa on kyse kuitenkin tuotteesta nimeltä lämpöaikakytkin, joka oikeasti on nimensä mukaisesti kytkin (joka maadoittaa starttirikastussuuttimen mikäli sille on tarvetta eli kone on kylmä), thermo-time-switch tai thermal-time-switch, jompikumpi noista on termi jonka oon jostakin korjausmanuskasta lukenut.

On muuten tosi hieno johtosarja, oon kuullu juttuja että sulta olis kyselty toistakin johtosarjaa ja ihmettelinkin että mahdatko aloittaa oikein sarjatuotannon ja tehdä toisenkin? Lisäksi tuon johtosarjan suhteen kiinnostaa, mahtaisiko esim sun koneessa olla paikkaa öljynpinta-anturille tai tahtoisitko autoosi moista varustetta? 760:in -82 B28:ssa nimittäin on moinen hienous, kaksi latta-abicoa öljynpaineanturin vieressä ja toinen pää johtoja tulee erilliseen liittimeensä sen kahdeksan-napaisen viereen. Olettaisin että semmoinen olisi suhtkoht helppo kähveltää 760:stä ja laitella kiinni mikäli 200:sen moottorissa on sille paikka.

PS: jos ehjä b-osa käy niin mulla pitäis olla semmoset konehuoneen kasinapaiset liittimet siistikuntoisina purkuosina, jos kiinnostaa. Ei tosin taida paljoa kummeta nykyisestä?
« Viimeksi muokattu: 14.12.2014, 20:55:50 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Proturbo  Autodiagnoosi