Juu, samainen yksilö on kyseessä ja parin metrin päässä tuon kuvan ottopaikasta majailee nyt.

Mangelsit on ikävä kyllä tässä välillä annettu/myyty johonkin Huittisiin, vakio pellit enää jäljellä kamalalla sekarengastuksella ja niistäkin kolme vannetta hopeanvärisiä ja yksi musta, joka lienee ollut vararengas. Alkuperäisiä kromikapseleita sentään täysi sarja. Turbiinialut hommasin äkkiä tilalle ja otan käyttiksestä eli -85 Honda Preludesta kitkat alle, kun niissä ei ole enää pintaa talviajoon, mutta kesän vähäisissä harrasteajoissa menevät vielä oikein hyvin.
Katossa näkyy tosiaan kittausjäljet, huonohko kiillotus (liian kuivana tai likaisella sienellä vedetty) ja valumajäljet sadekouruissa, mutta ei nyt mitenkään mahdoton ole. Koko autoon vaan kunnollinen uusi pinta päälle. Nyt ei millään kerkeä maalailemaan tietenkään, kun ennen kesää saatava ajoon, pesen ja kiillotan vain kunnolla sekä hoidan olemassaolevat ruosteet sellaiseen kuntoon, että lahoaminen pysähtyy ja muhiminen loppuu. Hanttarin oven alalaidassa on ruoste tehtaan kitin alla ja hakkasin sitä nyt perjantaina auki ja jätin kuivumaan. Kaivelen sitten hammaslääkärikoukulla moskat pois ja putsaan muutenkin, sitten ruosteenpysäytysaine ja maalaus päälle.
Se sininen 240 oli mulla tosiaan monta viikkoa työn alla. Takalootan sivut oli aivan mädät ja vasen takajalkatila. Takajalkatila oli paikattu jo aikaisemmin, mutta ei oltu leikattu lainkaan sitä reikää suoraksi, ei maalattu sisäpuolelta ja sitten vielä jollain sikakitillä tiivistetty, niin olihan se tietty muhinut ihan tuhottomasti. Tein millin pellistä ison ja jäykän paikan rälläköityäni koko sen pokatun osuuden pois. Viisainta olisi ollut tietty hakea tarvikkeena koko se lattiapala, mutta budjettikysymykset tulivat vastaan ja kelpasi katsastusmiehelle.
Tarttisin tuohon nyt beiget etupenkit ja ehjät karttataskut etuoviin, niin sisustasta tulisi huomattavasti nätimpi. Lisäksi vasen ajovaloumpio on halki ja koska auto on tätä välimallia, niin vaikeahkoa löytää uutta tilalle. Fixukselta löytyi joltain toimittajalta kuvauksen mukainen, mutta ei uskaltanut tilata, kun tuotekuva puuttui.
Mitään modauksia en rupea autoon tekemään ja saa olla ihan vakio tekniikalla ainakin nyt alkuun. Enemmänkin laitteen museointi kiinnostaisi, kuin mikään virittely. Aion antaa isälleni 60 vuotislahjaksi tämän, jos vain suostuu ottamaan.
Vähän kuvia laitteesta "löytöhetkellä":








Nämä autoon tulee alle:

Vanteet ovat nyt Turussa tyttöystävän koululla restauroitavina. Puolien välit maalataan kiiltävänmustiksi ja päällipuoli kiillotetaan ja lakataan huolellisesti. Kuvassa satsin huonoin vanne, ihme kyllä vain yksi oli pahasti hapettunut.
Autoon liittyen saa laittaa yksityisviestiä, jos sattuu olemaan nurkissa ylimääräisinä:
-Oikean väriset etupenkit
-Karttataskut
-Vanteiden keskikuppeja (kaksi puuttuu)