KL-varaosat  Race.fi

b19a:n turbotus

  • 199 Vastauksia
  • 81149 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #90 : 12.08.2012, 19:30:52 »
Päästöjuttuja. Viskaa pois, ja kauas.

Poissa Mutanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #91 : 31.08.2012, 20:06:11 »
En löytäny muualta juttuu niin sanokaahan mistä löytys tuohon LH:n imusarjaan sopivat isot suuttimet? jotain 600cc luokkaa sais olla
Volvo 242 -79
Volvo 240 -86 b19, ms1, turbo
Volvo V40 -97 2.0

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #92 : 31.08.2012, 22:21:55 »
tuollaiset taitaa sopia suoraan...

http://osanetti.fi/continental-siemens-deka-630ccmin-long-p-3656.html

75mm ovat ainakin yhdet B230F koneen suuttimetkin pituudeltaan...

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #93 : 07.09.2012, 09:15:13 »
Mitäs B19A:n puristussuhde on vakiona? Kestääkö vakio männillä ahtaa edes viinan kanssa?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #94 : 07.09.2012, 10:35:58 »
Mitäs B19A:n puristussuhde on vakiona? Kestääkö vakio männillä ahtaa edes viinan kanssa?

B19A:n puristussuhde on matala 8.5:1, joten kestää ahtaa bensallakin.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2012, 10:40:37 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #95 : 07.09.2012, 11:17:05 »
Ohhoh, tuohan kuullostaa hyvälle! Vielä varmistelen että b19a:n päällehän käy myös 53x kannet ja perään m47 loota?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #96 : 07.09.2012, 11:21:49 »
Ohhoh, tuohan kuullostaa hyvälle! Vielä varmistelen että b19a:n päällehän käy myös 53x kannet ja perään m47 loota?

Kyllä
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #97 : 07.09.2012, 11:22:27 »
Ohhoh, tuohan kuullostaa hyvälle! Vielä varmistelen että b19a:n päällehän käy myös 53x kannet ja perään m47 loota?

Kyllä sopii...

Poissa Bagitus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #98 : 13.09.2012, 20:25:56 »
Tarvis vähän apuja ton r-sport setin kanssa

Eli mitä ovat kuvassa  punaisellaympyröidyt asiat / mihin ne tulee kiinni / mitä niihin tulee kiinni


Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #99 : 13.09.2012, 20:53:39 »
tuo nro. 3 mötikkä tuossa imusarjan päällä, missä on abikoliitin on muistaakseni joku kuumakäynnistysventtiili yms...ei kuitenkaan liity R-sport turbosarjaan mitenkään vaan löytyy myös kaikista muistakin B19A moottoreiden imusarjasta...sekä tuo nro. 5 johto tulee siihen kiinni ;)

Myös nro. 6 johdot taisivat kans mennä jonnekin venttiilille, mikä on kuskin puolella tulipellissä mutta sen voi jättää pois käytöstä eikä vaikuta toimivuuteen mitenkään...

Nuo 1 ja 2 ovat ihan tavalliset alipaineletkujen paikat, mistä voi vetää vaikka ahtopainemittarille letkun yms....tuosta painekotelon nipasta vedetään letku bensapaineensäätimelle...
« Viimeksi muokattu: 13.09.2012, 20:55:32 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #100 : 13.09.2012, 20:59:03 »
En muista ulkoa miten menee mutta jos helpottaa yhtään niin tuossa on kuva omasta vanhasta R-sportista, joka oli ihan toimiva näin.

Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #101 : 14.09.2012, 17:48:54 »
Tarvis vähän apuja ton r-sport setin kanssa

Eli mitä ovat kuvassa  punaisellaympyröidyt asiat / mihin ne tulee kiinni / mitä niihin tulee kiinni

(Kuva poistettu lainauksesta.)
1 -> nappilämppärille alipaine.
2 -> Virranjakajan kellolle, ja tuo takaiskuventtiili pois.
3 -> 5
4 = ?? Olisiko jokin ilmastointiin liittyvä tyhjäkäyntitunnistin tms?
6 = ?? Voisi olla ilmastoinnin magneettikytkimen johto, jos jäähdytys on ollut.. Muuten ei kyllä hajuakaan.
7 -> Bensapumpun kanteen.
Tuo mistä menee nyt jakajan kellolle voisi sitten mennä vaikka ahtopainemittarille.

Se tulipellissä oleva venttiili on vain ilmastoinnin yhteydessä, ohjaa suoraan imusarjan alipaineen jakajan kellolle, nostaen tyhjäkäyntikierroksia.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #102 : 16.09.2012, 21:13:43 »
Ajattelin täältä nyt kysyä, että kun nyt ois b21a motti tarkotus turbottaa, niin tarviiko/kannattaako vaihtaa mäntiä, kun kyseessä tulee olemaan eka moottori mitä alan rakentamaan. Teho tavote ois ens alkuun reilu 200hp ja kun tuolla pelaa niin sitten ois tarkotus saada 300hp irti. Ohjaamaan tulee mega sytytystä ja ruiskua. Tarkotus ois e85 pistää menovedeks alusta saakka. Paljon lienee rutut b21a:ssa? Kantena 160, tekeekö sillä moottoria nuihin tehoihin?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #103 : 16.09.2012, 21:15:03 »
8.5, 9.3 tai 10.0 Katso mitkä männät.

http://gamma.nic.fi/~pakana/264/200-koneet.html

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Vs: b19a:n turbotus
« Vastaus #104 : 16.09.2012, 21:20:54 »
Auto josta kone otetaan on -79, joten veikkaan jotta ois sitten 9,3:1.. Taitaa kestää e85 ahtamista vai vaihanko et männät?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo