Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 '99 2.5 tdi moottori / abs kyselyä

  • 2 Vastauksia
  • 760 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
V70 '99 2.5 tdi moottori / abs kyselyä
« : 22.10.2013, 18:00:18 »
Kyseinen kampe emännällä ajossa, huoltovastuu tietenkin itsellä :) Kovasta yrityksestä huolimatta, ei k.o laitteeseen ole löytynyt toimivaa vikakoodin lukijaa, autellin tarjoama kampe sentään näyttää koneen puolelta antureiden datan sekä abs ongelmat. Mutta vikakoodeja ei.. Kävipä myös paikallisella pajalla boschin testerissä, eikä nähnyt sitäkään vähää. Sininen merkkitesteri ei houkuttele, mahtaa maksaa kymmenyksen auton hinnasta, kun töpselin lyö kiinni.

Ongelmana siis on, että moottorin vikavalo palaa, kaikki kuitenkin toimii täysin normaalisti. Anturi arvoja kun katselee, näyttää nekin oikeita lukemia. Ilmamäärämittari mittaa hyvin, ahdot pysyy pyydetyssä sekä ajoitukset ihan ok. EGR venttiilin nappasin irti ja putsasin, kokeilin alipainepumpulla ohjailla venttiiliä kun oli irrallaan, toimi ihan hyvin.
Vikavalo syttyi hiekkatiellä, kun oli vähän reilummin "nimismiehen kiharaa" eli melkoista tärryytystä. Epäilin että jokin liitin olisi irronnut / löystynyt tms, mutta paha enää sanoa, kun ei testerit kerro, mikä *ituttaa. Mitkä kaikki viat tuon vikavalon kiinteästi sytyttää? Esim ahtovuodon takia taannoin vikavalo kuittaantui itsellään, kun kuorma väheni ja ahdot tasaantui.

Leima painaa päälle, ja nyt pamahti myös srs / abs valot tauluun, vikana näytti vastena abs anturia. Tuon k.o anturin vaihdoin juuri vajaa vuosi sitten, kun anturin kärkeen oli silloin ilmaantunut selkeä viilto (jokin jäänyt hammaskehän ja anturin väliin?). Uusi anturi oli tällöin vielä ihan edukas motonetista. Nyt kurkkasin tilannetta ja kas, samalla tavalla anturin kärkeen tullut noin millin leveä ja poikkiasti yltävä viilto, huoh. Mikähän tuon näissä aiheuttaa, tyyppivikaa? Näytti myös motonetissa hinta pompanneen 70euroon, entisen ~30 euron tilalle.  Käykös nuo pari vuotta vanhemman 850 mallin anturit tilalle? Millainen ero löytyy? Hinta olisi noissa vanhemmissa vielä samaa 30 euron luokkaa.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 '99 2.5 tdi moottori / abs kyselyä
« Vastaus #1 : 22.10.2013, 18:10:06 »
Jos yleiskorjaamolta löytyy Autocomin testeri, sillä pitäisi päästä kiinni.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 '99 2.5 tdi moottori / abs kyselyä
« Vastaus #2 : 22.10.2013, 18:45:28 »
Kyllä mulla tuollaisesta luettiin Boschin laitteella, ja toimi. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

 

Samppasport  Futurez