Proturbo  Autodiagnoosi

V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset

  • 35 Vastauksia
  • 29388 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vesanpsn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« : 02.11.2013, 20:58:43 »
Joo elikkä kyseessä olisi 06 vuotinen D5 automaattilootalla ja kysyisin että mistä saisin järkevään hintaan tuon moottorin ylimmäisen tukikumin, tässä vuosikerrassa se on jo tuo neliön mallinen, sitten että mistä saisi tuon ''transmission torque mount'' nimisen kaksiosaisen ripustuksen ? jos joku täällä tietäisi kun tuntuu että kaikilla firmoilla tarjonta rajottuu noihin bensakoneiden ripustuksiin mitkä eivät vissiinkään sovi D5 koneeseen.

donnari

  • Vieras
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #1 : 04.11.2013, 11:16:14 »
Mikä on järkevä hinta?
Laatikon kannakepuslat powerflex:iltä ja moottorin yläpuslaa saa esim.foorumin yhteistyökumppaneilta.
Ei se kamalan kallis tainnut olla alkuperäisenäkään,muistaakseni.?
Powerflex:in yläpuslaa moni moittinut,lisää meteliä hyttiin kovuuden vuoksi.
Harvoinhan noita joutuu useampia samaan autoon vaihtamaan=kerran se kirpasee :P

Paikalla remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #2 : 04.11.2013, 14:58:11 »
Ylätukikumi, se pyöreähän on poistunut myös Bilian valikoimista: http://www.skruvat.fi/Moottorikiinnike-P11310.aspx

Laatikon päähän tilasin itselleni juuri tuon, en tiedä onko automaatissa sama: http://www.skruvat.fi/Alempi-moottorinasennus-polyuretaani-P18744.aspx

Tuolta on helppo hakea suoraan rekisterinumerolla. Halvimmasta en tiedä mutta siedettäviltä hinnat minusta vaikuttaa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #3 : 04.11.2013, 17:54:13 »
Sinisellä oli jotain 80eur vuosi sittten se yläkumi. 06 d5 automaattimalliin siis
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 644
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #4 : 04.11.2013, 20:14:56 »
Minä vulkanoin kumin uudelleen silikonilla. En vain ole vielä ehtinyt vaihtaa ja kokeilla josko siitä tuli kovuudeltaan sopiva. Itse silikonin valu onnistui helposti ja on varmasti jo kuivunut moneen kertaan läpeensä. Pitäisi jaksaa repäistä ja laittaa kotona vulkanoitu paikoilleen.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #5 : 04.11.2013, 21:43:50 »
Ylätukikumi, se pyöreähän on poistunut myös Bilian valikoimista: http://www.skruvat.fi/Moottorikiinnike-P11310.aspx

Laatikon päähän tilasin itselleni juuri tuon, en tiedä onko automaatissa sama: http://www.skruvat.fi/Alempi-moottorinasennus-polyuretaani-P18744.aspx

Tuolta on helppo hakea suoraan rekisterinumerolla. Halvimmasta en tiedä mutta siedettäviltä hinnat minusta vaikuttaa.

Jaaha, tuolla sivustolla juurikin mainitaan että jos töksäyttää kaasua painaessa/höllätessä niin.. Eli juuri tommosia oireita mulla. Kui kauhea souvi on vaihtaa tuo laatikon tuki? Tarviiko tunkata/laskea moottoria tai apurunkoa ja onko jotain ylettömän tiukkoja pultteja tms (mulla ei oo pulttipyssyä)

Edit: mikä muuten on tuon laatikon tuen virallinen nimi? Haen moisen siniseltä,oem on oem;-)
« Viimeksi muokattu: 04.11.2013, 21:48:53 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Paikalla remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #6 : 05.11.2013, 15:53:49 »
Jaaha, tuolla sivustolla juurikin mainitaan että jos töksäyttää kaasua painaessa/höllätessä niin.. Eli juuri tommosia oireita mulla. Kui kauhea souvi on vaihtaa tuo laatikon tuki? Tarviiko tunkata/laskea moottoria tai apurunkoa ja onko jotain ylettömän tiukkoja pultteja tms (mulla ei oo pulttipyssyä)

Edit: mikä muuten on tuon laatikon tuen virallinen nimi? Haen moisen siniseltä,oem on oem;-)

Samat viat Rahikaisella, alun luulin että vetari on väljä... mut kuulostelen kun saan vkl:na vaihdettua. Ainakin kaveri vaihtoi 60:iin vastaavan ja oli kuulemma muutaman minuutin homma kunhan pohjamuovit on pois tieltä.

Ihan perus hylsysarjaosastolla meinasin itsekin pärjätä, perun puheeni sitten kun homma on tyritty  :D
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Gunner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #7 : 05.11.2013, 16:12:33 »
Ite vaihdoin nuo skruvatin ylä ja alatuet. Ei tarvi kun tunkata vähän keulaa ylös niin saa vaihdettua ja normihylsysarjalla menee. Itse en uskaltanut urtsimallin alatukea ostaa kun saattaa tulla värinöitä kabiiniin. Mutta itellä oli 200tkm ajettu orkkis ja siitä oli jo se pikkupusla kokonaan revennyt joten ero oli kuin yöllä ja päivällä ihan orkkis osan uusimisella. Kannattaa muuten heilutellä poikkitukea kun se päälimmäinen tuki kiinnittyy siihen. Itellä oli poikkituki aivan löysä joten lisäsin sinne poikkituen alle 3 isoa prikkaa päätyihin niin että poikkituesta tuli kiinteä.
V70 2.4 2001

Poissa Gunner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #8 : 05.11.2013, 16:13:20 »
Niin olettaen että diisselissä on sama tuenta kuin bensassa....
V70 2.4 2001

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #9 : 05.11.2013, 17:38:17 »
Tänks. Tuo alatuki siis moottori&laatikko yhdistelmän etupuolella (puskurin puolella)?

Edit:tuossahan se http://img.photobucket.com/albums/v70/alexisbad/volvo/2013-04-27165704.jpg
« Viimeksi muokattu: 05.11.2013, 18:09:10 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #10 : 06.11.2013, 17:32:59 »
Kävin hakee volvo oem alatuen. Hämmentävän löysä se pienempi nivel. Antaa periksi joka suuntaan hyvin pienellä voimalla, jopa koko nivelen pituussuunnassa. noh, vaihdetaan nyt varmuuden vuoksi mutta epäilen että noin löysä vaikuttaa yhtään mihkään. Ellei sitten siitä vanhasta oo koko kumi täysin kadonnu
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #11 : 06.11.2013, 17:37:04 »
Itellä oli poikkituki aivan löysä joten lisäsin sinne poikkituen alle 3 isoa prikkaa päätyihin niin että poikkituesta tuli kiinteä.

Hetkinen, eikö sen kuulukin olla löysä päistään? Käsittääkseni idea on että se ottaa vastaan vain pituutensa suuntaista voimaa ja päissä on sen takia "nivel". Vai olenko ihan pihalla?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Gunner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #12 : 06.11.2013, 20:13:10 »
Kyllä sen vähän kuuluis antaa periksi, mutta yleensä kun toi koneen päälimmäinen kumi on kulunut ihan veltoksi se kuluttaa ne poikkituen päissä olevat tuet myös loppuun(omassa ne holkit mihin pultit tulee osui jo niihin valuosien reunoihin ihan kädellä tukea painamalla). Jos toi modaus tuntuu liian rajulta niin kannattaa ostaa sinnekin uudet palikat kun ne maksaa sen 20-30e kipale. Yks mikä on halpa niin ostat tuubin sikaa ja vedät ne saumat täyteen. :)
V70 2.4 2001

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #13 : 08.11.2013, 18:23:36 »
No niin, alatuki vaihdettu. Oli kyllä harvinaisen simppeli homma. Pohjamuovi pois, pultit auki ja uus tuki tilalle. Mutta vain tekemisen ilon tästä sai. Vanhan tuen pienemmän nivelen kumi oli ympäriinsä revennyt niin että valo paistoi välistä. Jotenkin hiukan vinossakin oli jo se vanha. Mutta näppituntumalla ei mitään eroa uuteen. Nivel on uutenakin todella löllö. Ajossa ei voi mitenkään huomata että tuki vaihdettu. Tuo alatuen tarkoitus vaimentaa värinää tai antaa isommissa rytkäytyksissä tukea..?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #14 : 06.09.2015, 20:57:47 »
Olen muuten nyt vaihtanut kaikki moottorin tuet eli molemmat alipainetyynyt, ylätuki, ala etutuki ja nyt myös oikean puolen alatuki. Useamman satasen souvvi kun en tykkää tarvikekamaa laittaa kriittisempiin paikkoihin. Lopputulos on..että ihan turhaa vaihdettu ;D Ei voi sanoa että huomaisi eroa, ehkä jopa enempi möyryää. Kone on kyllä tyhjäkäynnillä pyöriessään paikoillaan kuin tatti mutta siitä ole kuin silmäniloa.

No eipähän tartte tukia vaihdella auton loppuelämän aikana
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Futurez  Kulkukoira