KL-varaosat  Race.fi

V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset

  • 35 Vastauksia
  • 29391 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kytkijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #15 : 06.09.2015, 21:11:13 »
Kappas, just olin tutkimassa äsken omia tukikumeja.

Mulla se moottorin päällä oleva poikkituki heiluu äärilaidasta laitaan tosi kevyesti kädellä, ja siinä moottorin päällä seisovassa tukikumissa on ihan selvä sentin välys. Pitäisi varmaan olla kiinteä? Kuin myös ne tangon päissä olevat runkoon kiinnittyvät nivelet?
Vida Pohjois-Savossa

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #16 : 06.09.2015, 21:43:00 »
Kappas, just olin tutkimassa äsken omia tukikumeja.

Mulla se moottorin päällä oleva poikkituki heiluu äärilaidasta laitaan tosi kevyesti kädellä, ja siinä moottorin päällä seisovassa tukikumissa on ihan selvä sentin välys. Pitäisi varmaan olla kiinteä? Kuin myös ne tangon päissä olevat runkoon kiinnittyvät nivelet?

Poikkituesta jos otat kiinni niin auton pituus suunnassa saat tuen heilumaan suht pienellä voimalla. Sellainen joustava fiilis. Ja vaikuttaa että se itse moottorin tukikin on sulla ihan ok. Se on joku kummallinen höty sekin. Itsekin luulin että rikki niin uusi volvo oem tuki oli ihan samanlainen. Älä suotta haaskaa rahojasi ainakaan vielä. Miksi muuten aloit niitä tukia tutkailemaan?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa kytkijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #17 : 06.09.2015, 22:23:59 »
Poikkituesta jos otat kiinni niin auton pituus suunnassa saat tuen heilumaan suht pienellä voimalla. Sellainen joustava fiilis. Ja vaikuttaa että se itse moottorin tukikin on sulla ihan ok. Se on joku kummallinen höty sekin. Itsekin luulin että rikki niin uusi volvo oem tuki oli ihan samanlainen. Älä suotta haaskaa rahojasi ainakaan vielä. Miksi muuten aloit niitä tukia tutkailemaan?

Ompa hyvä kun kerroit, hikitippa jo valui että monenko rintaman sota tästä tulee. Alunperin olin siis tutkimassa syytä kovalle kulutukselle, tutkin ilmanputsarin ja MAFin irroitusta puhdistusta varten... ja näkyviä alipaineletkuja vuotojen varalta, mistä sitten eksyinkin tukikumeihin. Kulutus on siis oikeasti kova,  mistä kirjoitin tuonne toiseen ketjuun.

Miten muuten tukikumi toimii alipaineella? Oma järkeni sanoo että kumipussissa pitää olla yli paine ettei se painu kasaan...

On parin viikon parisuhde vasta Volvon kanssa, luottmusta ei ole vielä syntynyt vaikka ei ole ollut vikaakaan... paitsi tuo kova kulutus. Sitä alkuun epäilee pienimmästäkin risauksesta vähintään kolari autoksi ja etsii syytä miksi auto on pantu vaihtoon. ..
Vida Pohjois-Savossa

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #18 : 06.09.2015, 23:22:27 »
Ompa hyvä kun kerroit, hikitippa jo valui että monenko rintaman sota tästä tulee. Alunperin olin siis tutkimassa syytä kovalle kulutukselle, tutkin ilmanputsarin ja MAFin irroitusta puhdistusta varten... ja näkyviä alipaineletkuja vuotojen varalta, mistä sitten eksyinkin tukikumeihin. Kulutus on siis oikeasti kova,  mistä kirjoitin tuonne toiseen ketjuun.

Miten muuten tukikumi toimii alipaineella? Oma järkeni sanoo että kumipussissa pitää olla yli paine ettei se painu kasaan...

On parin viikon parisuhde vasta Volvon kanssa, luottmusta ei ole vielä syntynyt vaikka ei ole ollut vikaakaan... paitsi tuo kova kulutus. Sitä alkuun epäilee pienimmästäkin risauksesta vähintään kolari autoksi ja etsii syytä miksi auto on pantu vaihtoon. ..

Mulla olisi ollut mahdollista tutkia alipainetuen rakennetta mutta viskasin vanhan roskikseen.. Jos laitat ilmapallon tyhjiöön (tai tilaan jossa vähemmän ilmanpainetta kuin maan pinnalla) niin mitä tapahtuu? Eikö noissa alipainetuissa liene sama periaate eli pelataan paine-erolla. Tuki nimenomaan pehmenee matalilla kierroksilla sen alipainetsydeelin avulla eli tuhat rpm paikkeilla niihin ohjataan alipaine.

Paljonko se sun vehje kuluttaa? Ne 5L/100km lukemat voi unohtaa.. 6L maantiellä tai selvästi ylikin on tuikitavallista. Olen saanut menemään alle kuuden mutta hiljattain rullasin 600km maantietä ja tietsikka sanoi 5.8 joka tarkoittaa oikeasti 6.5-7L. Kaupunkiajo onkin sitten aivan oma lukunsa kun on raskas auto ja momentinmuunnin. Nämä vielä kiertää vähän turhankin korkealle niin naftaa palaa kyllä, kymppi tai talvella litratolkulla ylikin ei ole ihme.

koska oot auton vasta hankkinut niin kokeile hieman poltella karstaa. Huudattelet kolmosella aika ajoin vaikka 10-20km putkeen ja jos uskoa riittää niin jotain fortea tms tankkiin (ei ole takeita auttaako mitään). itse laitoin yhden vajaan pullon suodattimeen ja toisen tankkiin. Enpä tiedä auttoiko mitään mutta ainahan sitä voi kokeilla;-) Jos auton kulkupuoli on kunnossa niin sinuna en tämän kummempaa stressaisi vaan ajelisin menemään.


"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa YGZ-670

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #19 : 30.10.2015, 17:02:00 »
Niin olettaen että diisselissä on sama tuenta kuin bensassa....



Vaihdoin tyhmyyttäni Skruvatin uretaani mallisen alatuen niin tyhjäkäynnilla kaikki tärinät siirtyi koriin.
Joutui hakemaan SAH lta alkuperäisvaraosan niin ei tarvi tärisevällä autolla ajella.
Se Volvon ns oma varaosa alatuki on todellakin pehmeä siitä pienemmästä puslasta mutta tukee sen mitä pitääkin.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 337
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #20 : 19.10.2016, 13:41:00 »
Tietämätön kyselee. Mitens tuon etummaisen tukikumen (se alipaineella ohjautuva) vaihtotyö tehdään? Konetta vähän tunkilla ylös ja irti vai onko muita salakikkojà?

Epäilen, että tukikumi vuotaa.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #21 : 19.10.2016, 13:53:13 »
Tietämätön kyselee. Mitens tuon etummaisen tukikumen (se alipaineella ohjautuva) vaihtotyö tehdään? Konetta vähän tunkilla ylös ja irti vai onko muita salakikkojà?

Epäilen, että tukikumi vuotaa.

Noinhan se menee. Löysää irti laatikonkin tuki ennen koneen nostoa. Se on se kaikkein helpoiten irroitettava tuki ja on sekin koneen etupuolella, pultit näkyy kun kurkkaat auton keulan alle. Älä nosta konetta yhtään enempää kuin on tarvis. Tuo etummainen alipainetuki on huomattavasti mukavampi vaihtaa kuin se taaempi.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #22 : 19.10.2016, 14:26:28 »
Siinä on hyvinkin tarkasti selitetty tuo vaihtoprojekti, ei voi varmasti noilla ohjeilla mennä vikaan, tietty vaatii jonkinlaista englanninkielen ymmärrystä, mutta video kertoo kyllä melkein kaiken. https://www.youtube.com/watch?v=Jp46qlS6UlY

Samalla kaverilla on paljon D5 korjaus yms vinkkejä videoitu.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 337
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #23 : 19.10.2016, 15:07:39 »
Kiitos paljon vinkeistä, näillä mennään.. ;)
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa öö_vålvå

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #24 : 29.06.2017, 09:29:59 »
Aiheessa ja googlettamalla löytyy kritiikkiä skruvatin toimittamalle PU moottorin alatuelle liian jäykkänä. Mitkä ovat nykykokemukset? Loma alkaa kohta ja käyn kaikki tuet läpi, alatuessa silminnähden kumi riekaleina.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #25 : 29.06.2017, 15:36:19 »
Laita mielellään oem tuki.. Nämä jyrisee ihan riittävästi niilläkin. Jos omaan autooni laittaisin jotain alkuperäistä yhtään kovempia tukia niin melko varmasti auto olisi käyttökelvoton ilman kuulosuojia :hg:
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #26 : 09.11.2017, 00:47:00 »
Aamulla V70 2.4D mkII facelift aj. 230tkm. yllättäen resonoi tyhjäkäynnillä. Kojetaulusta ja ovista kuului resonointi myös ajossa pienillä kierroksilla. Vähän kovempaa kun ajaa niin resonoinnit häviävät.
Kaikki kuitenkin toimii normaalisti. Jarrut toimivat jopa paremmin. Mietin onkohan tuo moottorin tukikumien alipainehässäkkä otettu jarruilta? Onkohan jostain letku irti?

Otetaan neuvoja vastaan..
« Viimeksi muokattu: 09.11.2017, 00:53:02 kirjoittanut modsman »
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1107
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #27 : 10.11.2017, 09:03:37 »
Laitoin pari kuukautta sitten
https://www.motonet.fi/fi/varaosat/965/20469/autot/volvo/s60-i-2000-2009?vuosimalli=2002#Korin-osat
S60 '02 D5 moottorin takaylätueksi. Vanha oli ihan riekaleina. Sisukset putosi lattialle kun pultin irrotti.
Tästä vaihdosta seurasi sellainen juttu, että kun moottorin sammuttaa, kuuluu pieni kolaus juuri kun koneen pyörintä loppuu. Silminnähden tuki ei nojaa reunoihin tms. Kenelläkään kokemuksia?

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5521
  • Volvo V70
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #28 : 10.11.2017, 09:30:22 »
Laitoin pari kuukautta sitten
https://www.motonet.fi/fi/varaosat/965/20469/autot/volvo/s60-i-2000-2009?vuosimalli=2002#Korin-osat
S60 '02 D5 moottorin takaylätueksi. Vanha oli ihan riekaleina. Sisukset putosi lattialle kun pultin irrotti.
Tästä vaihdosta seurasi sellainen juttu, että kun moottorin sammuttaa, kuuluu pieni kolaus juuri kun koneen pyörintä loppuu. Silminnähden tuki ei nojaa reunoihin tms. Kenelläkään kokemuksia?

Edessä alhaalla myös vaihdelaatikon tuki, joka voi tehdä tuota ja jakoremmin päässä apurungossa myös..
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1107
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 ''06 moottorin tukikumit/ripustukset
« Vastaus #29 : 10.11.2017, 12:05:19 »
Edessä alhaalla myös vaihdelaatikon tuki, joka voi tehdä tuota ja jakoremmin päässä apurungossa myös..

Thx, autohan kävi kytkinremontissa elokuussa. Ääni tosin alkoi vasta tuon ylätakatuen vaihdon jälkeen mutta voihan se olla että kun pakettia jäykistää yhdestä paikkaa, toinen kulunut paikka alkaa oireilla. Mittarissa n. 400k

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo