Proturbo  Autodiagnoosi

Duett 65 entisöintiprojekti

  • 120 Vastauksia
  • 53769 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa badmoosecycles

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #60 : 20.10.2015, 16:19:07 »
Hieno tollerikoira. :)
Ketorin ei riitä kun lähtee älli. Se on VolvoSpeciaali ja triplaMälli.
https://www.facebook.com/kaljakuusi/

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #61 : 20.10.2015, 18:51:42 »
Hieno tollerikoira. :)
Kiits. Se on kyllä niin hyvä kaveri kuin olla voi, aina haluaa olla mukana teen mitä vaan.. kerran rälläköidessäkin piti tulla viereen ihmettelemään, ilmeisesti tarkkaili työnlaatua. Silloin kyllä piti viedä sisälle ettei tuu kipunoita silmiin. Meillä oli noita vielä keväällä kaks, mutta jouduttiin vanhempi viemään piikille.
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #62 : 27.10.2015, 20:36:58 »
Purkuduetti vaan petraa, siinä oli myös paras bensatankinluukku kunnoltaan mitä on tullut vastaan, ja samaten maskinkehys ja ritilä olivat ihan kohtuukunnossa käytetyiksi, ritiläkään ei ollut yhtään mutkalla, ja kehyskin oli kohtuukromissa. Putsailin sen aikanikuluksi ja hioin/maalasin ritilän, merkin vaihdoin projektiduetin maskista, tuossa maskissa kun oli se kullanvärinen B18 -merkki. Pari tuntia siinä näppärästi vierähti, mutta nyt ei tarvi kuin roiskasta paikalleen sitten joskus, näin työpäivän jälkeen kun sais aina jotain osaa näprättyä valmiiksi, niin säästää aikaa sitten kokoonpanovaiheessa joskus. Nyt onkin 3 päivää putkeen vapaata, niin saa ehkä jotain järkeväkin taas tehtyä projektin hyväksi, parin tunnin takia ei viitsi kaivaa hitsivehkeitäkään esiin.
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #63 : 30.10.2015, 21:57:17 »
Aloin paikkaamaan etuloksua, tähän projektiin kyllä tulee varmaan uudet loksut, mutta noita osia kun on sen verran että pystyy kasaamaan vielä toisenkin duetin, niin piti vähän harjoitella lokasuojan korjaamista. Kaaressa oli mätä kohta;

Siihen leikkasin toisesta mädästä loksusta korjauspalan.

Näytti siltä että loksussa on vähän pakkelia lampun reiän ympärillä.. olihan siinä, ja mätää alla. joten palaa pois ja uutta tilalle..

Tommonen siitä tuli, jos huomenna harjoittelis vähän tinaamista..
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #64 : 31.10.2015, 19:34:45 »
Ei tarvinnukkaan reenata tinaamista, kun pohjustusaine olikin kuivunut ja sen purkkikin oli ihan murentunut :lol:
Vastahan siitä on 15v kun juuri tinailin viimeks mk1 escortin lokarinkaaria. No, onneks oli tota hitsaamista vielä jäljellä niin jatkoin niillä hommilla. Vilkun reikä oli suurentunut ja oli aika ohkaista jo peltikin. Lisäks vilkun reikä näytti olevan oudossa paikassa ja muutamasta lokasuojasta tehty varmistusmittaus paljastikin että se oli pari senttiä liian alhaalla ja sisällä tehtaan jäljiltä :shock: No, ei muutaku reikä umpeen ja uus oikeelle paikalle.

ja uudella vilkullakin sovittelin.

pari muutakin reikää paikkasin ja kiinnitysreunaakin tein pätkän.
Volvo PV&Duett

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6384
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #65 : 31.10.2015, 19:39:19 »
Ei tarvinnukkaan reenata tinaamista, kun pohjustusaine olikin kuivunut ja sen purkkikin oli ihan murentunut :lol:
Vastahan siitä on 15v kun juuri tinailin viimeks mk1 escortin lokarinkaaria.

En tiedä onko enää 15 vuoden kuivumisen jälkeen pelastettavissa, mutta kokeile lorauttaa sinne purkkiin hitunen vettä ja sekoita. Tuo pohjuste menee klimppiin jo viikon käyttämättömyyden jälkeenkin, jolloin siitä toki tulee vielä ihan hyvää pelkästään sekoittamalla, mutta pidemmän ajan kuluttua sitä voi tosiaan korjata pelkällä vedellä.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #66 : 31.10.2015, 19:54:53 »
Täytyykin kokeilla, kiitos vinkistä.
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #67 : 02.11.2015, 16:24:33 »
Nyt pääsi jo tinailemaan. Pari kankee löyty tinaa vielä itteltä ja pohjustusaineen hain uuden.


Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #68 : 02.11.2015, 20:24:49 »
Nonni, paljon tinasin paljon pilasin, viimein kolvini kylmeni :lol:



Näköjään lampunkuuppakin sopi viä paikoilleen..
Volvo PV&Duett

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2007
  • Näpräilijä
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #69 : 03.11.2015, 16:02:53 »
Siistin näköstä työskentelyä! Tuo tinaus taitaa olla vähän katoavaa taitoa?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #70 : 03.11.2015, 16:34:14 »
Kiitos! Mut opetti yks 50-luvulla uransa aloittanut pläkkäri tinaamaan joskus 90-luvun alkupuolella, ja itte oon yhden yhtä vaativan projektin tehnyt 15v sitten jolloin oon tinannu viimeks.. mutta näytti se edelleen tina sulavan ja levittyvän ::)
Tinaa muuten tilasin würthiltä lisää 5kg jos riittäis tän projektin tarpeisiin.. ja sieltä ainakin sai vielä tuota kunnollista lyijyllistä tavaraa.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2015, 16:35:49 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #71 : 03.11.2015, 19:27:25 »
Kiitos! Mut opetti yks 50-luvulla uransa aloittanut pläkkäri tinaamaan joskus 90-luvun alkupuolella, ja itte oon yhden yhtä vaativan projektin tehnyt 15v sitten jolloin oon tinannu viimeks.. mutta näytti se edelleen tina sulavan ja levittyvän ::)

On kyllä niin masentavan näköistä jälkeä että eihän tuollaista lokasuojaa nyt voi autoon laittaa. Pakko hankkia uudet. Joutuu vissiin laittamaan pari kerrosta filleriä ennen maalausta? Kyllähän se hitsuun ja tinaamisen jälkeen parilla pohjamaalikerroksella pitäisi mennä - vai mitä?

Meillä on aika lailla erilaiset tekemisen tasot - mutta sähän entisöit ja mä taas teen ihan tavallista budget sporttia.

:tykkää:
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #72 : 03.11.2015, 20:20:06 »
No niinhän se täydellisessä maailmassa menis, että ei pakkelia, tohon vaan epoksit ja hiontavärit pintaan ;)
Mutta kyllä tohon viä pakkeliakin menee. Eikä tässä mitään järkee oo, aika monta tuntia tohon tuli tuhrattua ja silti se voi kuplia parin vuoden päästä. Mut tohon toiseen projektiin sitte joskus tulevaisuudessa toi on ihan hyvä loksu. Voihan toki olla että mulla loppuu rahat ja joudun väliaikasesti laittaan tän.
Volvo PV&Duett

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #73 : 04.11.2015, 07:29:15 »
No niinhän se täydellisessä maailmassa menis, että ei pakkelia, tohon vaan epoksit ja hiontavärit pintaan ;)
Mutta kyllä tohon viä pakkeliakin menee. Eikä tässä mitään järkee oo, aika monta tuntia tohon tuli tuhrattua ja silti se voi kuplia parin vuoden päästä. Mut tohon toiseen projektiin sitte joskus tulevaisuudessa toi on ihan hyvä loksu. Voihan toki olla että mulla loppuu rahat ja joudun väliaikasesti laittaan tän.

Olen eka kertaa omissa projekteissa alkanut käyttää happoja ruosteen poistoon, kun kaveripiirin mukaan luontevasti mulle sopii. Ainakin fosforihappo (Annitrol) näyttää toimivan hyvin niissä paikoissa missä on sellaista pientä röpelöruostetta mitä ei kannata hioa pois pellin ohenemisen vuoksi. Tähän mennessä kaikkik paikat mitkä oon maalannut on onnistunut tosi hyvin ja ei ole läpi mitään tullut (tosin vuosi on vasta menty). Metodi lienee myös käytössä autotehtailla, eli ennen maalausta upottavat korin ensin rasvapesuun ja sitten fosforihappoon siementen poistamiseksi. Toimii nopeasti kun antaa lämpöä ja on riittoisaa kuin fairy paskaisia  auton osia pestessä.

Mutta kuten sanottua, mä oonkin budjettipussihousu (joka savolaisena tuntisi olonsa kotoisaksi Laihialle ensimmäisen vartin jälkeen) ja yritän selvitä mahdollisimman halvalla ja vähällä duunilla.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa badmoosecycles

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Duett 65 entisöintiprojekti
« Vastaus #74 : 04.11.2015, 17:32:39 »
Jösses! :D
Nyt on pro meininki!
Oon ymmärtäny ton tinaamisen aivan eri tavalla! :)
Ketorin ei riitä kun lähtee älli. Se on VolvoSpeciaali ja triplaMälli.
https://www.facebook.com/kaljakuusi/

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron