Futurez  Kulkukoira

Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta

  • 63 Vastauksia
  • 24178 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #15 : 21.11.2013, 23:19:53 »
Tänään taas vietin illan tallissa ja hioin kaikki paikat jossa epäilin ruostetta olevan. Kyllähän sieltä löytyi syöpymää ja reikiäkin. Suurin osa ruosteista oli syntynyt kitin takia kun sitä oli laitettu vääriin paikkoihin kuten vanhat listanreiät ja ruostesyöpymät. Pohjassa on takajalkatilojen takaosat molemmin puolin ruostuneet ja kuljettajan puolella oli helmassa pieni reikä eli ei hirveästi kuitenkaan hitsailtavaa.




Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #16 : 24.11.2013, 00:54:23 »
Tänään kävin läpi sisätiloja ja otin kattoverhoilun irti koska oli kerännyt sinne kosteutta ja oli homeessa. Takajalkatiloista irroitin äänieristeen ja tutkailin ruostevaurioita. Venttiilikopankin puhdistelin hyvin ja maalasin. Kattoluukkua myös yritin avata mutta ei yrittänytkään liikahtaa.

                                                                                                                   
     Vielä muutama kuva.



Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #17 : 28.11.2013, 00:05:03 »
Tänään leikkelin mätäpeltejä lattioista ja saahan sinne vaihtaa enemmänkin peltiä mitä ensiksi luuli. Lattioiden reunat olivat ruostuneet koska joku edellinen "korjaaja" oli laittanut jotain silikoonin tapaista ainetta noihin saumakohtiin joka ei ollut edes kuivunut kokonaan. :facepalm: Kyllähän tässä on ilmaantunut enemmän työtä mitä aluksi luuli koska on joskus korjauksissa oiottu niin paljon kuten takakaariin ja takapaneeliin oli leivottu kittiä ihan urakalla, kansi kasattu väärillä osilla jne. mutta eiköhän tässäkin kohta ala olla pahin jo takana.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #18 : 24.12.2013, 16:26:00 »
Tätäkin vähän tehty eteenpäin aina kun on kerennyt. Jarrusatulat on herkistelty ja palat vaihdettu, kuskin puolen takakaari ja vänkärin puolen lattia on nyt hitsattu ja kuljettajan puolta aloiteltu mutta ei voi tehdä sitä eteenpäin ennenkuin saa helmapellit sinne. Oli helman sisällä aikamoinen määrä esim koivunlehtiä sun muuta roskaa jotka olivat syöneet peltiä aika reilusti niin totesin että paras kun vaihtaaa sisä ja ulkohelman. Sain myös hommattua tähän toimivat virtalukon, ovien lukot avaimineen ja takavalot. Peräpelti menee myös vaihtoon kunhan jostain vain saisi ehyen tilalle.



Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #19 : 26.12.2013, 18:24:00 »
Tänään tuli tämmöstä ostettua.

Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #20 : 29.12.2013, 17:47:35 »
Eilen fixailin toissapäivänä haettujen takavalojen pohjia ja toisen linssin. Vielä pitäis jostakin löytää ehyt linssi vänkärin puolelle. Huomenna pitäis käydä viemässä venajouset kansipajalle, saas nähdä saisko sen kannenkin jo mukaan? Virtalukko myös pitäisi käydä irroittamassa yhdestä purkuautosta.

Tässä olis kuvaa vielä noista takavaloista.

Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #21 : 30.12.2013, 23:53:14 »
Tänään kävin ruuvaamassa purku 142:sta virtalukon ja ovien lukot. Kansipajalla kävin viemässä venajouset ja  katsomassa kantta, muuten oli kansi valmis mutta vielä pitäisi ajaa tasopinta hienommaksi ja laittaa venttilit paikoilleen. Huomenna saisi hakea kannen ja pitäisi käydä leikkaamassa purkuautosta ehjä peräpelti.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #22 : 31.12.2013, 21:48:03 »
Tänään hain kannen ja leikkelin peräpellin purkuautosta. Kansipajan pitäjä sanoi että odottaa itsekkin mielenkiinnolla että miten tulee noilla muutoksilla tehoa lisää. Huomenna pitäisi lähteä laittamaan kansi paikoilleen eli uuttavuotta häätyy juhlia suhteellisen rauhallisesti.

Kanteen nyt siis tehtiin seuraavaa:

- Imu 44mm ja Pako 38mm rosteriventtiilit
- Tasosta 2,5mm pois
- Kanavien katuporttaus
- Volvo gulmärkt venttiilijouset
- K-Line pronssiholkit ohjureihin
- Venttiilien muotoilu
- Palotilojen siistiminen
- Kisa seetit


Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #23 : 01.01.2014, 03:58:14 »
Siistiä jälkeä.... :P

Millätavalla muotoilutit venttiileitä? Lautasen ja varren välistä pyöristyksen sädettä pienemmäksi (tavaraa pois)?

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #24 : 01.01.2014, 04:44:10 »
Joo todella hyvin tehtiin kansi kyllä! Pajan pitäjä teki itse semmosia parannuksia minkä uskoo/tietää toimivan ilman lisämaksuja koska halusi niin kovasti itsekkin tietää että miten tuo kone tulee rokkaamaan tuon kannen kanssa ja kansi nyt tehtiinkin K-nokalle ja bensaa tälle tulee ruokkimaan luultavasti 3 x 45mm kaasarit mutta alkuun saa mennä tuo alkuperäinen C- nokka ja 2 x SU. Venttiilien varren ja lautasen välistä otettiin vähän tavaraa pois ettei tule niin paljoa niin sanottua takaisinvirtausta ja venttiilin pito pintaa kavennettiin ja se on nyt noin 1mm joka parantaa virtausta ja muutenkin tehtiin pyöritystä lautaseen aika reilusti. Seetit myös tosiaan tehtiin todella hyvin virtaaviksi kilpa seeteiksi ja kanavia siistittiin nimen omaa juurikin tuolta venttiili maljaljta ja ohjurin juuresta.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #25 : 03.01.2014, 00:29:19 »
Eilen lähdin laittamaan kantta paikoilleen ja sain hyvin valmisteltua kaikki ja aloin sitten lyömään paikoilleen puuttuvaa vesimarkkaa kannen päästä ja huomasin että ei minulta löydykkään sopivan kokoista vesimarkkaa. Sain kuitenkin virtalukon vaihdettua. Tänään sitten kävin hakemassa sopivan vesimarkan ja sain kannen kannen asennettua paikoilleen sitten laitoin imu ja pakosarjan, nesteletkut, termostatin ja kaasuvivustot paikoilleen mutta homma jäi kesken kun huomasin että ei riitäkkään venttiileille säätövara joten huomenna pitää lähteä hakemaan sopivat aluslevyt keinuvipu pukin alle että saadaan venttiilin välykset säädettyä ja kone tulille.

Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #26 : 03.01.2014, 12:20:30 »
Minä en tiedä mikä minua noissa tappikoneissa viehättää, mutta heti oikein sormia kutittaa päästä räpeltämään kun tuommoisen työntötanko+keinuvipu+venttiilijousi yhdistelmän näkee!

Olikos tällä tarkoitus ajaa ihan ympärivuotisesti vai pelkästään kesällä/talvella huvikseen?

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #27 : 03.01.2014, 12:58:38 »
Onhan näitä tönärikoneita paljon mukavampi omasatakin mielestä värkätä kuin kannen yläpuoleisella nokalla olevia. Kyllä tästä pitäs itelle käyttökulkine tulla että ympärivuotiseen ajoon tulossa. Ruostsuojaus pitää tehdä vain todella hyvin ettei tarvi enää alkaa noita peltitöitä tämän jälkeen tekemään.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2014, 19:29:41 kirjoittanut J.V »
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #28 : 03.01.2014, 13:01:24 »
Niin ja jos on pelit ja rensselit, niin ei se nyt NIIN iso homma ole kerran vuodessa läträtä 10 litraa suoja-öljyjä koteloihin ja pohjaan. Lopussa kiitos seisoo.

Ittellä kun ei vain ole paikkaa missä tehdä niin on jäänyt tällekin talvea käyttis rasvailematta... :facepalm:

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 164 -73 - Pientä piristystä & Fixausta
« Vastaus #29 : 03.01.2014, 20:13:11 »
Tänään hain karkaistut aluslevyt keinuvipu pukin alle ja nyt saatiin välyksetkin kohilleen. Nesteitä aloin kaatamaan koneeseen ja kun noin 7 litraa olin saanut nestettä koneeseen niin huomasin että jostain vuotaa nestettä ja kurkistin auton sisään ja lämppärin kenno vuosi kuin seula eli kenno pitää myös vaihtaa. Yhdistin nesteletkut suoraa koneen takaa ja sitten vain kone tulille. Kone alkoi käydä hyvin ryypyn kanssa mutta ei oikein jaksanut käydä ilman ryyppyä vaikka oli lämmennyt eli kaasarit kaipaa myös säätöä enkä ole varma onko syttökään aivan kohdillaan. Koneen lämmettyä taas venttiilikoppa ja koneisto irti sitten kannen jälkikiristys ja taas nippuun. Käyttelin konetta vielä kiristyksen jälkeen ja kone reagoi kyllä todella hyvin kaasuun. Naapurilla turehko mersukin ilmeisesti vähän säikähti autoa ottaessa pihalle kun alkoi hälyt jo vilkuttelemaan valoja, tässä kun ei vielä ole paikoillaan kuin noin puoli metriä suoraa putkea pakosarjalta.;D

Tässä on vielä jonkinlaista käyntivideota.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2014, 05:37:54 kirjoittanut J.V »
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo