Mites tuonne kierrätyskeskuksen puolelle, voisiko avata topicin jossa olisi ostajien ja myyjien yleisimmät linssiin viilaus keinot?
Esim. Maksoin myyjälle rahat etukäteen tuote ei tullut, sain tiiliskiven postissa, ostaja ei hakenut postiennakolla tilaamaansa tuotetta.
Nuohan kertyy kyllä pikkuhiljaa epärehellisten kauppamiesten puolelle mutta silloin vahinko on jo tapahtunut
Mites, onko aivan p***a idea?
Sitten nuhteet mies-sanan käytöstä saaneena, kauppamies -> kauppias/ kaupustelija/ ... 
Etukäteen tilille maksu on aikalailla se maksutapa, jotan netinkautta käytetään, jos tavara täytyy lähettää.
Ellen entuudestaan tunne kauppakumppaniani, en kyllä lähetä tavaraa, ennen kuin rahat on tilillä, ellei hän saa osoitettua luottamusta jollain muulla keinolla.. joskus hyväksyn print screenin nettipankista.
Postiennakolla en lähetä koskaan, koska en halua maksaa toimituskuluja, jos tavara palautuukin sitten kun ostaja ei sitä lunastakkaan..
Mikäli ostaa tavaraa netinkautta, täytyy se riski ottaa, että myyjä onkin jonkinsortin huijari... se täytyy siis tiedostaa, että aina on mahdollista tulla höynäytetyksi.
Mitäpä keinoja edes jonkinlaiseen varmistumiseen kauppakumppanin rehellisyydestä on..
1. Huuto.net on hyvä paikka palautteensa johdosta, yleensä siellä lueskelen myyjän palautteet ja päättelen niiden mukaan, että onko järkeä ostaa häneltä.
2. Nimimerkki/puhelinnumero/tilinumero/nimi googleen ja selailemaan hakutuloksia, ammattihuijarin puhelinnumero kyllä varmaan löytyy jostain keskustelusta jossa avaudutaan huijatuksi joutumisesta.
3. Juttele myyjän kanssa puhelimessa ja tiedustele tuotteesta jotain tarkkaa, jota ei pysty sanomaan, ellei oikeasti omista tuotetta jota on myymässä..
keskustele sähköpostin välityksellä... ja yleensäkkin luo kuva kauppakumppanistasi keskustelemalla hänen kanssaan.
Tahtoo siis sanoa sitä, että keinot joilla on helppo fiialta linssiin, ovat myös yksityishenkilöiden välisen netin kautta käytävän kaupankäynnin elinehto... ikävä kyllä.