RallyBaron  Samppasport

850 Tdi pikkuvikoja...

  • 3 Vastauksia
  • 1822 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi
850 Tdi pikkuvikoja...
« : 24.11.2013, 11:45:16 »
Jees eli tuollainen vm. -96 kotiutui eilen illalla ja pari "pikkuvikaa":

1. Purkaa akun jos seisoo yönkin akunkenkä kiinni.
2. Kytkinpoljin jumittaa välille, mitä varovaisemmin nostaa, sitä varmemmin jumittaa.
3. Latauksen merkkivalo jää välillä palamaan käynnistyksen jälkeen, auton edellinen omistaja oli kuitenkin mitannut että lataisi silloinkin. Eipä lataa, ja heräte tulee laturille joten on ilmeisesti laturi loppumassa...
4. Sisätilan puhallin on mykkä, moottori on uusi ja lämpösulake on ohitettu/korvattu lattasulakkeella. On kuitenkin jo toiminut uudella moottorilla aikaisemmin. Korvikemoottorista oli hiili juminut.

Jos noista tulee mieleen mistä kannattaa vikaa etsiä niin olisin kiitollinen vinkeistä. Tdi mallin sähkökaaviot olis kanssa kivat...
« Viimeksi muokattu: 24.11.2013, 17:17:12 kirjoittanut Kojontti »
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Tdi pikkuvikoja...
« Vastaus #1 : 03.12.2013, 21:33:51 »
Joo, eipä tuo ainakaan nyt ole purkanut akkua, mittasin lepovirran ja oli luokkaa 0,05A... Olisikohan edellisen käyttäjän ajot olleet lyhyttä pätkää plus tuo temppuileva laturi... Oli hiilet loppu, ja kuten yleensä nykyään, myös liukurenkaat.

Tuo kytkin on tosi outo, pakkasella toimii kuin ihmisen mieli mutta kun lämpiää niin saa houkutella? Onko kellään ollut vastaavaa, tämähän on vielä ulkopuolisella sylinterillä.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Tdi pikkuvikoja...
« Vastaus #2 : 25.01.2014, 05:12:49 »
Jahha, jatketaan synkkää yksinpuhelua... Kytkimen työsylinteri on loppu, vuotaa nestettä eikä saa käsin painettua sisään. Miten ja mitä kautta tuon saa vaihdettua? Se lukkorengas sitä pitää paikallaan mutta ahtaan näköinen paikka, pitääkö se nesteputki irrottaa ennen vai jälkeen sylinterin?

Mikä muuten on se (alipaine?)venttiili kuskin puolen iskaritornin etupuolella, se tuntuu välillä pärisevän kuten viallinen rele?
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 850 Tdi pikkuvikoja...
« Vastaus #3 : 25.01.2014, 07:03:38 »
Pärisevä venttiili lienee egr-venttilin ohjaus...?

V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Kulkukoira  Proturbo