KL-varaosat  Race.fi

2.3 16v kone

  • 8 Vastauksia
  • 1585 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
2.3 16v kone
« : 05.12.2013, 16:59:07 »
olen himoinnut 2.3 16v konetta jo jonkun aikaa ja nytten löysin sopivaan hintaan sellaisen netin ihmeellisestä maailmasta yhdestä vm. 91 940 volesta niin onko se samanlainen kun tavallinen ns. vinokone paitsi eri kansi?ja miten tommonen turbottamista kestää,ja mikä tommosessa on niitä ketjun heikoimpia lenkkejä? ja olenko ymmärtänyt oikein että kun tommosta ei ole ikinä tehty turbolla(???) nii jos laitan tommosen turbolla esim. amazoniin niin eikö siitä tule omavalmiste? ja eikö sillon riitä että penkissä menee tehot alle sen 129hp ??? :idiot2: :idiot2: :idiot2:

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 2.3 16v kone
« Vastaus #1 : 05.12.2013, 17:14:17 »
No ei se kone ihan 100% samanlainen ole, on apuakselia ja muuta pientä eroa.    2.3 ei ole tehty 16v turbona, mutta 960:sessä on ollut 2.0 16v turboa. 


Kannattaa hiukan kaivella foorumia, noita asioita on täällä käsitelty sivutolkulla.


Onnea projektiin!

Poissa masbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.3 16v kone
« Vastaus #2 : 06.12.2013, 03:16:13 »
Mahtava kone turbotus aihioksi. itsellä vielä vaparina, mutta tietoa kerinnyt hankkimaan. ja kyllä se tulevaisuudessa pitää ahtaa. ;)

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
b234f
« Vastaus #3 : 18.02.2014, 16:37:50 »
mikäs kokoset suuttimet tommoset tomosesa on vakiona ?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 2.3 16v kone
« Vastaus #4 : 18.02.2014, 16:45:21 »
Katsastajalle voi joutua perustelemaan sen omavalmisteen kanssa, että miksi koneen tehot on laskeneet ahdettaessa. Eikös tästä tullut jotain ohjeita/muuttuneita käytäntöjä joku aika sitten?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 2.3 16v kone
« Vastaus #5 : 18.02.2014, 16:48:53 »
Suuttimet ovat kokoa 220cc/min.
Puristussuhde koneessa 10:1 joten säädettävällä ruiskulla kestää kyllä pienesti ahtaa (~0.8bar bensana 98. Etanolilla sitten paljon enemmän).
Vakiona noissa on monesti 9mm kiertokanget joten paljoa yli 230hp tehoja ei kannata vakio kangilla ottaa.
Lohko tosiaan eroaa "perus" vinokoneen lohkosta. esim. öljypumppu on ulkoinen ja apuakselia ei ole ollenkaan. Lohkon molemmilla puolilla on myös tasapainoakselit poistamassa värinöitä.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.3 16v kone
« Vastaus #6 : 18.02.2014, 17:47:17 »
tästä tulee kansi ja imusarja koristaamaan (ainakin ensinmäisen kesän ennen kun on kurkannut mitä toi muu kone on syönyt) niin b21et:tä mikä "muuttuu leimalle b21a:ksi" joten ei tarvii selitellä hevosia kun on jälki ahdettu  ;D onko kannatavampaa pitää omat suuttimet vai et:stä ottaa suuttimet ?

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.3 16v kone
« Vastaus #7 : 25.02.2014, 20:47:48 »
kattelin tossa töissä auto datasta niin tossa 2.1et:ssä on vakiona 7.5 puristussuhe niin jo sihen sen 16v kannen lyön nin eikö se ake siä vielä lisää niin eikö se ole aika turhan matala :O

Poissa J-P Heimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.3 16v kone
« Vastaus #8 : 25.02.2014, 22:01:00 »
Joutuuko tekemään lovet mäntiin niille venttiileille? 16 venttiilisen männissähän ne lovet on.

 

Elekma  Autoracing