Vaihteiston toimintaan ei vaikuta käyttäjä, vaan sopeutumisella vaihteisto pyrkii pitämään vaihdot hyvinä laatikon ikääntyessä.
Jos asia olis noin kun kerrot niin miksi nollaus yleensä tehdään?tuolla logiikalla sitä ei tarvis kun yks sopeutus laatikkoa kohti uutena!
Toisen mielestä sopeutus/mukautus on yks ja sama asia monella eri nimellä....
Toisen mielestä nollaus on mahdollista ja asetetut arvot säilyy..
Wetteri ainakin laskuttaa sopeutuksen ja mukautuksen eri hinnoilla,ja perusteleekin ne täysin eri asioiksi!Ketä tässä kannattais uskoa?
Kuvittelin että wetteri nyt merkkiliikkeenä tietäis asian,mutta enää oo varma siitäkään..
Sah puolestaan oli sitä mieltä,että laatikolle on ehdottomasti tehtävä sopeutus just valmistajan ohjeen mukaan ja se ei ole aivan simppeli juttu!Täytyy ajella just valmistajan antamia nopeuksia ym.jos tulee poikkeamia sitä tehtäessä ei laatikko toimi kunnolla.
Toisten mielestä on olemassa vain ja ainoastaan yks ja sama asia seitsemällä eri nimellä..sopeutus,mukautus,opetus,nollaus etc.
Viallisen laatikon ollessa kyseessä ei auta vaikka sadetanssin pitäs,mutta ehjällä laatikolla tuon nollauksen huomaa.
Onko jollaki nyt oikeasti tietoa asiasta??