Pientä päivitystä tännekin pitkästä aikaa.
Kesäloman aikana tartuin itseä niskasta kiinni päätin laittaa tämän auton liikenteeseen jälleen.
"Uusi" moottorikin oli kerännyt pölyä pukissa jo toista vuotta

Suurin ongelma oli mukamas sopivan kytkinlevyn löytyminen. Tässä oli sintteri levy minkä halusin vaihtaa massalevyyn. Vauhtipyörä on paikallisen harrastajan tekemä ja sen kaverina on sre -754 asetelma. Sopiva massalevy löytyi Lensupower shopista ja palvelu oli taas puhelimessa parasta mahdollista.
Syy miksi halusin sintterin vaihtaa pois varsin yksinkertainen, 5000km jälkeen oli palat kuluneet loppuun. Tällä kuitenkin ajetaan pääsääntöisesti kaupungilla hupia ja kytkintä joutuu paljon luistattaa. Toisekseen näillä tehoilla ei sintterille ole mitään tarvetta, tuli vaan silloin tekniikka paketin matkassa.

Öljynpaluun tein uuden ennen moottorin paikalleen laittoa.

Vielä vauhtipyörä ja kytkin paikalleen..


Ja moottoria paikalleen.

Seuraava ihmetys oli miksi ei mene moottori ja laatikko yhteen, ilmankos kun kaksi ohjuria vastakkain


Ja sinnehän se asettui.
Ohjaustehostimen pumppu vaihtui pakosarjan alle ja pumppuna on 740 b230f pumppu. Myös tehostimen letkut ovat samasta autosta ja kävivät paikalleen suht kivuttomasti kun vähän taivutteli rautaisia osuuksia putkista sopivaksi. Tehostimen säiliö tuli akkukotelon pohjan viereen kiinni.

Koeajolla ja kaikki toimii hienosti, seuraavaksi varasin ajan katsastukseen. Kahtelin vain valot läpi ja siitä suoraan konttorille.


Ja kahden vuoden leima irtosi huomautuksitta



Sitten olikin vuoro nauttia tuoreesta leimasta ja etsiä kuski autolle ja nauttia ravitsevaa sekä terveellistä keskiolutta lämpimässä elokuun illassa/yössä.
Joka suunnasta nousi käsiä ilmaan tervehdyksen muodossa kun pörräiltiin menemään ja myös kaasuläppää raoteltiin reilulla kädellä. Tällä autolla kun on tullut ajettua tämän kylän kaduilla vuodesta 2007 alkaen. Monta kertaa joutui vastaamaan kysymykseen kukas se tuo oli kun morjesti että en minä tiedä

kaikki tuntee apinan mutta apina ei ketään.

Rompetorilta löysin ajan henkeen sopivat Boschin 225 lisäpitkät ja ne ruuvasin keulalle sekä myös talmut kirkkailla laseilla.


264 Volvon takavaloja oon ostanut jo kolme paria mutta yhdessäkään ei ole ollut täysin ehjiä laseja, jos jollain pyörii nurkissa olen kiinnostunut ostamaan sellaiset.
Nuo takavalot on tarkoitus laittaa heijastin paneelin kanssa paikalleen ja jemmasta löytyy sopivasti toinen paneeli josta nurkka on rikki. Siitä lyhentämällä saa sopivan näiden leveämpien valojen väliin



Syksyisellä ajelulla, kerkesin vielä kerran käymään Sotkamon viimeisellä kyläkauppalla, ennenkuin 100 vuoden toiminnan jälkeen joutui sulkemaan ovensa




Talvi alkoi painaa päälle ja oli aika vaihtaa talvirenkaat, alle valikoitui Mangelssin modularit pölyä keräämästä.

Halloweenin aikaan tarjosi karmeata kyytiä, toimi emännän kaverin polttareissa kulkineena illan.

Talvi tuli ja myös ongelmat alkoi lh kanssa, immu rupesi temppuilee ja uuden löytäminen osoittautui työlääksi. Tein sitten päätöksen että ruisku menee vaihtoon.

Ruiskuksi valikoitui Maxxecun street version johtosarjalla. Tämä pitäisi ruveta päivittämään lähi aikoina, pari anturia pitää vielä tilata niin alkaisi olemaan kaikki tarvittavat osat vaihtoa varten.

Asennusta varten hommasin ison kasan liittimiä, pinnejä, relepohjia, releitä ynm.
Semmosta, jatkeetaan kun taas kerätään. Kesäksi tarkoitus päästä ajamaan
