Samppasport  Futurez

Tehokas vapari

  • 262 Vastauksia
  • 112758 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4518
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #60 : 22.09.2011, 10:50:30 »
Sjs:n E85 turbosiasta kyse? Jos toi 1.2 on E85:lla niin sen pienin kulutus taitaa olla just 1.1-1.2 paikkeilla. Vai oliko toi lukema normibensalla?

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #61 : 21.06.2012, 15:16:43 »
Käytetäänpä tätä topicia hyödyksi. Ajattelin tässä vähän piristää tuota B230FB:tä uudella nokalla. Tässä koittanut selailla ja tutkailla noita eri vaihtoehtoja ja ajattelin tässä kysästä kumpi KG:n nokista olisi parempi: H vai GT6?

Nokka tulee kuitenkin käyttöautoon eli tulee näkemään myös normiajoa, mutta ratakäyttö on myös suuressa osassa. Kone on muuten vielä vakio, lukuunottamatta MS2. Hankittu tosin on jo 45mm läppärungot ja pakosarja lähtee tilaukseen kohta puolin. Ajatuksissa oli myös laskea kantta hieman ja samalla siistiä kanavia hieman. Läppärunkojen imuputket ovat toistaiseksi hieman liian lyhyet mutta tarkoituksena olisi mitoittaa ne max. 7500 rpm paikkeille. Joten nokan täytyisi toimia sinne asti kanssa. Voi tietenkin ehottaa muitakin nokkia mistä on kenties kokemusta tai tietää paremmaksi kuin nuo :)

Niin ja riittikö nuo vakiojouset tuonne 7500 rpm saakka? Jostain muistan lukeneeni/kuulleeni että riittäis mutta en ole ihan varma.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #62 : 21.06.2012, 18:44:31 »
Niin ja riittikö nuo vakiojouset tuonne 7500 rpm saakka? Jostain muistan lukeneeni/kuulleeni että riittäis mutta en ole ihan varma.

H-nokan kanssa sekoaa, GT6 nokan kanssa saattaa riittää. Riippuu kuinka pyöreä ramppi nokassa.

Pistä GT6 ja uudet fordin CHV jouset tai sit jotkut "oikeat" jäykät jouset. Uudet jouset joka tapauksessa hyvä laittaa noille kieroksille. Metalli väsyy vanhetessaan
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #63 : 22.06.2012, 13:45:56 »
Juu kyllähän nuo jouset on tieten hyvä vaihtaa jos meinaa vähänkään enemmän tuolla ylärekisterissä tuota konetta käyttää. Alkaa olla kohta puolin jo 300tkm ajetut ;D

Tietääkö kukaan onko jollain ollut tuo GT6 nokka käytössä? Olisi kiva kuulla kokemuksia siitä.

Edit. Lueskentelin tuossa juttua tuosta GT6 nokasta ja kovasti tuntuis siltä että joutokäynti on turha toive tuolla nokalla ;D Olisiko kenties sitten H tai KG003 parempi vaihtoehto?
« Viimeksi muokattu: 22.06.2012, 14:11:08 kirjoittanut Jahre »

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #64 : 01.07.2012, 17:13:09 »
Mulla on B5254FS (2,5 20V) kone tuloilla 850 keulaan ja kysyisin paljonko uskaltaa tiputtaa kantta alaspäin?
1-2mm on varmaan aika riittävästi.
« Viimeksi muokattu: 06.07.2012, 06:06:07 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #65 : 09.07.2012, 16:05:32 »
No nyt on tullut tuo KG003 nokka hommattua ja pitäis tässä nuo venttiilinjouset uusia. Näytti olevan tuolla markkinapaikalla noita kuplanjousia myynnissä. Käykös ne suoraan paikalleen? Voiko käyttää volvon omia lautasia vai joutuuko hommaan kestävämmät?

Poissa Jakelfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • XC90 T6, Tesla S
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #66 : 09.07.2012, 18:55:33 »
Itekki vois tarttea jousia, kiertää likemmäs 7t mutta ei sen 6t jälkeen paljon mitään tapahu. Oliko nuita cvh:n jousia vain yhenlaisia? Vai pitäskö ennemmin kysellä tommosen perusvireisen katuvaparin resepti?  ::) Nyt on k-nokka, kantta hitusen kairattu, puristussuhde 11,4(laskettu, ei mitattu), ei ainakaan tuppaa nakutteleen niinku entinen versio laimeammilla(jtn reilu 10) puristuksilla. Tosin sen kannen höyläytin nyrkkipajalla etten tiedä paljon oikeasti lähti... :D Tarttis kierroksia ja herkkyyttä reilusti lisää, onko muuta kuin vauhtipyörän kevennys? Kytkinasetelman kevennys? Hihnapyöriä, kampiakseli? Nyt on setti b19k motin päällä mutta alle on tulossa b23a alakerta peruskorjattuna kuhan tuo öljynkierrätin antautuu. Mitä etua on lohkon plaanauksesta kannen höyläykseen verrattuna vaparissa?

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #67 : 20.07.2012, 21:27:54 »
saapa nähdä mitä tuosta omasta tulee.. kantta hiplailtu, rutut tasan 11  enemin profiililla nokka.. 295astetta ja 12.5nostolla.. heh ja vakio mekaaninen ruisku.. :D
740 M50B25

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #68 : 20.07.2012, 22:03:36 »
saapa nähdä mitä tuosta omasta tulee.. kantta hiplailtu, rutut tasan 11  enemin profiililla nokka.. 295astetta ja 12.5nostolla.. heh ja vakio mekaaninen ruisku.. :D

Yli nokitettu
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #69 : 21.07.2012, 00:49:47 »
kuinkahan niin.. itsellä ollu kadulla jyrkempiäkin nokkia, tosin foordissa.. ja kaasareilla. jos ei tuo ruisku osaa käyttäytyä niin on kaasaritkin hyllyssä sitä varten..
740 M50B25

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #70 : 21.07.2012, 06:27:58 »
Taitaa yksi etu ainakin olla se että kun lohkosta ottaa tavaraa poies nii ei tarvihe kannesta ottaa niin paljon, kun vesikanavien ja palotilan välinen rako pienenee jos hirveesti kannesta höylää, mutta tuokin lähinnä iso vesikanavaisissa ongelma.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #71 : 21.07.2012, 14:10:22 »
kuinkahan niin.. itsellä ollu kadulla jyrkempiäkin nokkia, tosin foordissa.. ja kaasareilla. jos ei tuo ruisku osaa käyttäytyä niin on kaasaritkin hyllyssä sitä varten..
Niin tuo ruisku saattaa nuinkin jyrkällä nokalla vähän temputa kun iskee varmastikkin imusarjaan vastapainetta niin se sitten lyöpi sitä umppalulleroa(jousikuormitteinen lautasmallinen ilmamäärämittari) alaspäin jolloin tietty pätkäsee polttoaineen syöttöä. Mutta kaasareilla tai läppärungoilla varmastikkin pelaaa.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 440
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #72 : 22.07.2012, 16:36:12 »
Niin tuo ruisku saattaa nuinkin jyrkällä nokalla vähän temputa kun iskee varmastikkin imusarjaan vastapainetta niin se sitten lyöpi sitä umppalulleroa(jousikuormitteinen lautasmallinen ilmamäärämittari) alaspäin jolloin tietty pätkäsee polttoaineen syöttöä. Mutta kaasareilla tai läppärungoilla varmastikkin pelaaa.

sekoaa täysin tyhjäkäynti liian rajulla nokalla. alkaa käymää tasasesti jossain 4000-5000 paikkeilla. tiiän kokemuksesta volkkarissa, voortissa, toyotassa, ooppelissa. läppärunkoilla/kaasareilla sen saa käymää  tyhjääkin.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #73 : 22.07.2012, 21:12:58 »
joopa joo.. noh sittenpähä näkee eihän tuo nokka ole rajua nähnytkään..
740 M50B25

Poissa Jakelfin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • XC90 T6, Tesla S
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #74 : 27.07.2012, 12:15:14 »
Taitaa yksi etu ainakin olla se että kun lohkosta ottaa tavaraa poies nii ei tarvihe kannesta ottaa niin paljon, kun vesikanavien ja palotilan välinen rako pienenee jos hirveesti kannesta höylää, mutta tuokin lähinnä iso vesikanavaisissa ongelma.

Niin no joo ja jos oikein tarkkaan miettii niin onhan siinä hitusen enempi tilaa tehä avarrusta venttiilin ahtaalle puolelle sinne palotilan laitaan kun kannessa on enemmän tilaa korkeuden suuntasesti. Eli ihanteellinen olis tilanne missä mäntä tulis tiivisteen verran yli lohkosta, mutta käytännössä?? ???

 

Carcom Oy  Elekma