Elekma  Autoracing

Tehokas vapari

  • 262 Vastauksia
  • 112783 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #210 : 01.06.2013, 20:41:29 »
morjens. tänne ajattelin pistää kysymyksen että onko millainen ´1.9 k moottori vaparina virittää ? onko huonoimmasta päästä ? tuplakaasuttimilla ym . olen kuullut että turboon sopisi. entä sitten b 230e moottori olisiko siitä vapari viritettäväksi tuplakaasuttimilla ym ?

Valitsisin B230E, koska siinä on enemmän iskutilavuutta=> enemmän tehoa.

Poissa volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #211 : 01.06.2013, 20:55:33 »
vääntöä siis lisää isommilla männillä. entä minkälaiset puristukset b230e moottoriin tulisi kun mulla on valmiina portattu 530 kansi ja 2 mm laskettu ?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #212 : 01.06.2013, 21:04:41 »
vääntöä siis lisää isommilla männillä. entä minkälaiset puristukset b230e moottoriin tulisi kun mulla on valmiina portattu 530 kansi ja 2 mm laskettu ?

Enpä nyt osaa lukuja sanoa, mutta mahdollisesti liikaa, jos palotilaa ei ole muotoiltu.
Mittaa kannen palotilan tilavuus, männän palotila, kannentiivisteen tuoma tilavuus ja laskelmoi puristussuhde.
Noin 12,5 on hyvä, jos käyttää 98 bensaa.

Poissa volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #213 : 01.06.2013, 21:25:33 »
joo kiitosta. no miten se liika puristus oireilee sitten tai on haitaksi ?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #214 : 01.06.2013, 21:29:07 »
joo kiitosta. no miten se liika puristus oireilee sitten tai on haitaksi ?

Nakuttaa, josta syystä pitää pudottaa sytytysennakkoa, josta syystä tehot pienenee.


Poissa volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #215 : 01.06.2013, 21:38:11 »
kiitoksia selvistä vastauksista. onkohan b230e moottorissa pattipää männät vaiko tasaiset ?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #216 : 01.06.2013, 21:46:58 »
kiitoksia selvistä vastauksista. onkohan b230e moottorissa pattipää männät vaiko tasaiset ?

En muista. Ei kuitenkaan patti.

Edit: Vaihtoehtoja siis tasainen tai monttu.

Poissa volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #217 : 01.06.2013, 21:53:56 »
joo. entä b230a moottorissa minkälaiset männät siinä on kun löytyy semmoinenkin ? ja onko tämä malli parempi kuin b230e ?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #218 : 01.06.2013, 22:05:26 »
joo. entä b230a moottorissa minkälaiset männät siinä on kun löytyy semmoinenkin ? ja onko tämä malli parempi kuin b230e ?

En tiedä männistä, mutta muut lelut koneessa samoja, jos ns. vanhoja satasarjan lohkoja.

Poissa volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #219 : 01.06.2013, 22:11:36 »
kiitos paljon vastauksista ! pitää vielä käydä tuolla voimansiirtopuolella pienet kyssärit laatikoista.

Poissa volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #220 : 01.06.2013, 22:49:17 »
nokka kysäri että kun hiotutetaan nokka jossain asian tuntevalla pajalla niin minkälaiset asteet ovat suosituimmat ja parhaaksi todetut ? tupla kaasari viritykset ym kanssa . ja saisi vielä päästötestistä menemään läpi. ja pystyisi kadullakin ajamaan vielä. ei kuitenkaan 10 000 kierroksiin tarvi päästä. ettei ihan kilpa tappi viritystä.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #221 : 01.06.2013, 22:59:45 »
nokka kysäri että kun hiotutetaan nokka jossain asian tuntevalla pajalla niin minkälaiset asteet ovat suosituimmat ja parhaaksi todetut ? tupla kaasari viritykset ym kanssa . ja saisi vielä päästötestistä menemään läpi. ja pystyisi kadullakin ajamaan vielä. ei kuitenkaan 10 000 kierroksiin tarvi päästä. ettei ihan kilpa tappi viritystä.

Tuohon ei ole yksiselitteistä vastausta.

Itselläni on tällä hetkellä ruiskukoneessa kiinni joku tuntemattoman valmistajan 300 asteinen keppi, ja pakokaasuarvot olivat inssin mukaan paremmat, kuin vakiossa.

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #222 : 02.06.2013, 00:11:36 »
Niin hirveä näpytteleminen noissa pakosarjan laskukaavoissa, että en jaksa.
Netistäkään en pintaa raapaisemalla löytänyt, mutta lähes jokaisesta nelitahtimoottorin viritystä käsittelevästä kirjasta ne kaavat löytyy.=> Kirjastoon.

Kannattaa laittaa 45mm läppärungot ja joku ihan oikea virinokka.

taidan kuitenkin laittaa 38mm kun sellaset oon jo ostanu..
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #223 : 06.06.2013, 21:03:17 »
morjens. mistähän toisista autoista käy vähän jäykemmät venttiilin jouset vinomoottoriin tai mistä niitä saa ostettua ?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Tehokas vapari
« Vastaus #224 : 06.06.2013, 22:19:22 »
Kupla volsun yksinkertaisia jäykempiä jousia on käytetty. Saa esim. AirCooledilta tai HotCarsilta Bugpackit
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy