Heti ekaks kannattaa hommata kunnollista irrotusöljyä. Se ei välttämättä ole mikään ratkaseva tekijä, mutta koskaan siitä ei vielä haittaakaan ole ollu. Eli sitä jarruputken juntturiin, eli siihen kierreliitokseen jolla jarruputki ruuvataan satulaan kiinni, sekä juntturin ja putken "liitokseen" kans. Vaihtosatuloissa sama, jos ne on irrotettu vaan jarruputki katkaisemalla. Ilmausnippaan samoin. Ehtii sit vaikuttaa, jos on vaikuttaakseen.
Siellä takapäässä ei ole sit mitään kumiletkuja, vaan jarruputki tulee ihan satulalle asti. Eli suomeksi sanottuna, jahka oot saanu juntturin auki niin joudut kirjaimellisesti vääntämään jarruputkea poispäin satulasta. Se tosin on aika pitkältä osalta suora siinä kohtaa joten se joustaa kyllä, mutta käytä järkeä.
Satulat on ihan normi pulttikiinnityksellä sieltä taustapuolelta, oliskohan ollu 14mm kanta. Jahka jarruputki on irrotettu ja irrallaan satulasta (voit myös nostaa sen pois paikaltaan sillon ku satula on jo irrallaan) niin satula lähtee suoraan taaksepäin, olettaen ettei levyt ole kovin syvällä uralla.
Muista sit tukkia jarruputki kun se on irti, tippasee muuten koko ajan. Ihan joku esim kumitutti toimii loistavasti.
Ja jos meinaat ne hankitut satulat purkaa niin kannattaa melkein hommaa korjaussarja jo valmiiksi. Suosittelen purkua ja korjaussarjan laittoa, samalla voit tarkistaa että mäntä on ruosteeton.
Eli, pölysuoja lähtee satulan puolelta irti ihan vaan esim pienellä talttapäällä, eli käännät sieltä pölysuojan juuresta SATULAN PUOLELTA niin se lähtee nousee. Mäntään se tiivistyy (tiivistyy ja tiivistyy

) sellaseen uraan, eli voit muljauttaa sen männän ympäriltä pois ihan vaan varovasti vetämällä. Sen jälkeen mäntä irti, joko kahdella ruuvarilla tasaisesti kampeamalla tai vaihtoehtoisesti rasvaprässin avulla. Rasvaprässin päästä mutikka irti niin sieltä alta pitäis paljastua juurikin satulaan sopiva kierre. Sit pumpaten. Tämä kuitenki vaan jos mäntä on jumissa, nimittäin satulahan on täynnä vaseliinia tuon operaation jälkeen sit. Tuolla tavoin jumittunu mäntä kuitenki saadaan ulos jos tarve on.
Männän kun saat pihalle niin satulasta purskahtaa loputki nesteet pois eli sotkua tiedossa. Älä sotke ittees tai muutakaan, jarruneste ei ole mukavaa kamaa.
Mäntä kun on irti niin sieltä satulan sisältä paljastuu musta kumirengas joka on varsinainen männän tiiviste. Pienellä talttapäällä irti. Mäntä kannattaa tutkia huolellisesti, siinä ei saa olla mitään pinnan yläpuolelle tulevaa pursetta/naarmua/ruostetta, jos on ruostetta niin tutki kuinka pahasti on ruostunu ja kokeile hioa. Jos ei ole kovin syvälle syöpynyt (eli tiivistyy vielä) niin ei ole hätää.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Palat osaat irrotta ja laittaa varmastikin ilman neuvoja?
Ilmaus on helppoa. Tarviit letkua, mielellään läpinäkyvää, sekä pullon, esim puolen litran limupullo. Kun oot asentanu satulan paikalleen jarruputki kiinni, ilmanippa auki ja letku kiinni ilmanippaan. Sitten, vedä se letku noin 10-15cm ylöspäin, siis siten että se lähtee satulalta yläsuuntaa, ja kaartuu sen jälkeen vasta alaspäin tai pulloon sisään. Tällöin saat ilmattua jarrut ite, eli kun pumppailet jarrunesteitä läpi niin ilmakuplat tulee satulasta pois, ja kun letku on ylöspäin niin ne kuplat ei pääse takas satulaan enää vaan nousee ylös. Kannattaa sit samantien vaihtaa jarrunesteetkin. Tuo koko homma kannattaa alottaa oikeasta takakulmasta, jarrupääsylinteriltä on kaikista pisin matka sinne ja kun pumpailet uutta nestettä järjestelmään niin loput kolme kulmaa menee sit paljon pienemmällä polkemisella kun olet suurimman osan vanhasta nesteestä uittanu jo pois.
EDIT: Muista sit lisätä jarrunestettä kun pumppailet, ensin toki kannattaa polkea sen verti että vanha neste alkaa olla alarajalla ja sit vasta lisätä. Jos säiliö on yläpinnassaan niin kestää polkaista about 10 kertaa ainakin poljin pohjaan ilman että neste loppuu.
EDIT II: Juntturi on muistaakseni 12mm kannalla, ja ilmanippa 8mm. Ilmanippaan ehdottomasti hylsy, ja mielellään 6-kanttinen. Järkeä käyttäen, se kiristyy kartion avulla, eli jos katkaset ennen ku liikahtaa niin se on edelleen yhtä tiukassa ja sit alkaakin todella tarkka poraushomma tai uuden satulan etsintä.
Ja vielä edittiä.. Sillon ku tollanen satula on kunnossa niin mäntä pitää painua satulaan ihan sormivoimin puristamalla eikä se saa tökkiä/takertaa missään vaiheessa, poislukien se kun alat laittaa mäntää paikalleen. Se on silloin vaste menoillaan ja mahtuu kääntymään vielä vinoon. Muista sit käyttää sitä korjaussarjan mukana tullutta rasvaa sihhen mäntään.