Laite on siis vuoden '87 240 "valkone paskiaine"
ja polttoaineena tällä hetkellä viina eli E85
Moottori:
B23 lohko, betonoitu "vesimarkan" yläreunaan saakka
Orkkis kampura (öljyruiskut männille)
Eaglen H-prof. kanget
Wisecon takomännät
531 kansi jossa hiottu A-nokka-akseli, 1,45mm Lash Capit
Pakovenat aavistuksen isommat
Orkkis imusarja
Bosch 880ccm suuttimet
Schwizer SB2 ahdin (jaetulla pesällä)
Megasquirt 3 moottorinohjaus
4 x GM LS2 puolat
volvon vakio tulpat (NGK)
Voimansiirto:
BMW M3 kytkin
M90 laatikko vahvistetulla 3-vaihteella
vakio kardaani
vakio kitkalukkoperä
Turbon alusta
Jees, eli nyt on menty melkee vuosi tuolla koneella ja viäki potkii ja puhisee

Jakajasytkä vaihdettiin keväällä erillispuoliin.
Jakajasytkällä edellisen syksyn (2012) penkkilukema oli 417hp ja 557nm mutta ahtoja oli 1.9bar,
joten tuon jälkeen ollaan onnistuttu säätään kone aika paljo paremmaks kun
puristuspaineet sen 10,2bar ja ahdot 1,4bar.
Syksyllä (2013) tultiin penkistä tyytyväisenä lapun kans kotio,
jossa lukemat 417hv ja 537nm ja vielä ajamalla pääsi takas
Penkissä pientä ongelmaa tuotti se ettei ollu jarrua eikä puhallinta joten paineiden suhteen jouduttiin
tyytyyn 1.4bariin kun taas kadulla säädettiin auto 1.55bariin mutta tyytyväisiä oltiin lukemiin.
Talveksi pudotin paineet 0,5bariin ja silti sutii koko ajan vaikka ois kuiva asfaltti,
pakko vähän sääliä nastoja ja YRITTÄÄ olla vedättämättä iha koko ajan

Käynnistyksen kanssa tuottaa pientä hankaluutta pakkanen, varsinkin jos ei ole lohkolämppärissä,
koska "viina" tahtoo vähä pisaroitua kylmällä niin joutuu aika kauan starttaan.
Auto käy kyllä nätisti heti kun "pörähtää" käyntiin, vaikkakin joutuu pitää hetken
tyhjäkäyntiä korkeemmalla että kone hiukan lämpiää.
Ensi kesänä tavoite 500hv jos vaan rahatilanne antaa myöten päivittää alustaa sen verran
ettei ny heti penkissä repee taka-akseli irti puslista.
Moottorin tuenta myös kaipaa pientä vahvistusta kun meinaa ahdin ottaa iskaritolppaan kiinni heti ku alkaa ahtaan,
vaikka onkin dieselin jäykemmät kumit mutta pitänee tehdä pieni "vaimennin" yläpäähän jottei kone kääntyis iha nii paljoa.
Saa esittää kysymyksiä ja mielipiteitä, vastailen sen mukaa mitä osaan




