Tämän piti aluksi tulla ihan vain perheen käyttö autoksi, mikä pestään silloin kun jaksetaan ja öljyt vaihdetaan jos keretään. Mutta kun tässä on nyt tullut ajeltua semmoset 7tkm ilman mitään ongelmia niin ajattelin että tästä voisi pitää vähän parempaa huolta, kun kerran näin nätisti on palvellut tähän asti.
Tarkoitus olisi tosiaan korjata, huoltaa ja näpertää tätä pikkuhiljaa, jotain on tullut jo tehtyäkkin mutta paljon olisi vielä tekemättä. Tämä on ihan ok peruskuntoinen toimiva vehje mutta ainahan vanhassa on jotain laitettavaa ja amispatentteja poistettavana. Historiasta tiedän sen verran että,
ollut kuulemma jollain vanhemmalla herrasmiehellä uudesta asti tämä on tuotu italiasta ja siitä sitten päätynyt amisten käsiin, ihan kirjaimellisesti, eli ollut amiksessa laitettavana mm hihna on vaihdettu siellä, eivätkä ole ilmeisesti vaihtaneet tosiaan muuta kuin tuon hihnan, jokin siellä nimittäin kitisee, olisiko sitten vesipumppu. Maalipinta on mitä ilmeisimmin myös turattu ko oppilaitoksessa, on vähän syvempää hiomanaarmua yms, vaikka ei tuo maalipinta toisaalta ole itseä häirinnyt, saa ollakin vähän häijjymmän näköinen. Tulpat tässä on vaihdettu nelikärkisiin ja näyttivät hieman keränneen jo karstaakin, eli nuo menee vaihtoon ja samalla kaikki muutkin sytty-osat.
Tarkennusta tuohon historiaan
-tuotu italiasta 2004 ja ollut samalla omistajalla vuoteen 2007, siitä mennyt omistajalle x, lohjanportin auto, omistaja x,
raaseporin auto ja nyt minulla, olen siis neljäs omistaja suomessa.
-tämä tosiaan on R malli vaikka se oli myynnissä T-5:sena
Tehtyjä juttuja +-240tkm mittarissa, todellinen mittarilukema lähempänä 250tkm
-polttimot vaihdettu sisälle, myös tuhkakuppiin ja käsinojaan
-tyhjäkäyntimoottori puhdistettu ja öljytty
-ilmamassamittari puhdistettu
-öljyt ja suodatin vaihdettu
-vaihteisto öljyt vaihdettu
-bensasuodatin vaihdettu
-pyyhkimet vaihdettu
-radionpiuha korjattu
-termostaatti vaihdettu
-jarrut uusittu kaikkiin kulmiin, ei tietoa koska tehty
-hihna vaihdettu 200000km kohdalla
-putki 2.5 catista taaksepäin, ei tietoa koska tehty
-Ilmastoinnin haistelijat puhdistettu
-sivuvilkkujen polttimot vaihdettu
-H1 polttimot xenoneiden tilalle
-tulpat, NGK
-tulpanjohdot, Bougicord
-virranjakajan kansi, Bosch
-pyörijä, Bosch
-puola, Bosch
-ilmansuodatin, Simota vapaavirtaus paneeli
-sisäilmansuodatin, Mann-filter
-paisuntasäiliön korkki
-laakerit vaihdevaijerien päihin
-mittariston ratas
-nelipyöräsuuntaus, ratti vinossa, RJV-autohuolto
-tukivarret ja raidetangon päät, RJV-autohuolto
-takaluukun kaasujousien vaihto
-takakonttia vaimennettu bitumi matolla
-hirvitarrat
-moniurahihna 241tkm
-katsastettu 14.3.2014
-242800 öljyt ja suodatin vaihdettu RVS käsittelyn jälkeen+uusi RVS käsittely
-RIP eli käänteinen välijäähdytys
-243000 PCV, alipaineletkut, paksu imutiiviste ja RVS vaihteisto käsittely
-torvet poistettu jäähdytys ilman tieltä
-251000 öljyt+suodatin, uusi akku.
-255000 käsijarrukengät
Tulossa
-lastu mahdollisesti (ensin kaikki perushuollot, ei mennä perse edellä puuhun)
-turbo voisi kaivata huoltoa, öljyn paluun tiiviste pitää ainakin vaihtaa
-muoviniitit puskureihin, hommattu ja odottaa asennusta
-moniurahihnan kiristin
-magneettikytkimen säätö
-3"dp
-uusi äänenvaimennin

