Carwist  Race.fi

245 1.9etic vs. 940 ft

  • 26 Vastauksia
  • 4267 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
245 1.9etic vs. 940 ft
« : 12.02.2014, 13:42:59 »
kumpi olisi suotuisampi käyttis kohde,kummatkin orkkis turboja tarkoitus viritellä sinne 200-240hp asti? 940 tietenkin varusteet paremmat mutta jotenkin taas 245 tyyliä enemmän ja miten mahtaa ton bensan maistumis puoli olla?kestääkö noi 1.9etic mitään ?245 vm 83 ja 940 vm 97(joskus kolaroitu)...245 puolet halvempi? tätä valitsemisen tuskaa :(

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #1 : 12.02.2014, 14:06:55 »
itse valitsisin 940 siinä ilmeisesti kestävä kone viritys mielessä vaikka olisikin enemmän ajettu ja onhan siinä niitä varusteita aika paljon enemän jos mikään vaan toimii niistä enää?

Poissa o_j

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1421
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #2 : 12.02.2014, 14:35:09 »
Koneen kestossa ei noilla tehoilla eroa ole, b19 pitää myös sisällään vahvat (m) kanget. Moottorinohjaus 940:ssä selviää noista tehoista lastulla helposti, 240 k-jet vaatinee kikkailua tai vaihdon. Bensa maistuu molemmille, mutta 240:lle alkeellisemmasta ruiskusta johtuen varmaan paremmin. 940 kori ja laatikko (manuaali) luultavasti paremmat.

Jos 245 on hyväkorinen ja räpeltämätön ottaisin sen fiiliksen vuoksi, mutta tuskinpa on...
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84
W210 300D -97

Poissa zera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #3 : 12.02.2014, 14:50:34 »
mites kun 940 koneella ajeltu se 370 ni ei viritys toimenpiteitä pitäis haitata kun max tehot olis siinä 250hp mikä ton  m90 kytkimen   sietoraja taitaakin olla ?

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 991
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #4 : 12.02.2014, 14:58:19 »
mites kun 940 koneella ajeltu se 370 ni ei viritys toimenpiteitä pitäis haitata kun max tehot olis siinä 250hp mikä ton  m90 kytkimen   sietoraja taitaakin olla ?
Kyllä noilla kilsoilla perus lastuvirit voi vielä tehdä sinne 200hv nurkille. Mutta siitä kun nostetaan painetta, ni männänrenkaat on varmasti senverta loppu, että vaihtaisin.

Uudet männänrenkaat motonetissä 80e, kannentiiviste 15e, ja samalla kiertokangen laakerit 40e, ja tottakai imu ja pakosarjan tiivisteet samal uusiks ja vesipumppu + jakohihna. Parilla satasella selviää. 240 kohtalo on sama.

Itse moottorien rauta kummassakin 350-400hv kestävää, tottakai ahtimia joutuu vaihtaan 230-250hv yli mentäessä, suuttimia, IC, putkisto, kytkin jne.

940 on M90 laatikko, se kestää 400-550hv/650-700Nm, 240 on varmasti M46, se kestää 250-300hv/420-450Nm, sit se räjähtää kertavadosta 3.vaihteella, ja ylivaihdekin rajoilla. Kytkin kummassakin kestää vakiona about saman JOS on kunnossa.

Itse valitsisin ehdottomasti 940, koska en pidä 200 sarjasta pätkääkään ja 940 on helpompi virikohde, eikä tartte heti ruiskua vaihtaa. Mutta tuo on ihan omasta fiiliksestä kiinni.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #5 : 12.02.2014, 15:17:14 »
245 koska vain parempi.

JA siksi että sitä saa viritellä kaikessa rauhassa, ei tarvii päästöistä tai vähäpäästöisyydestä juuri piitata.
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2079
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #6 : 12.02.2014, 21:59:24 »
B19 turbo vie aivan helvetisti kakkua arkiajossa verrattuna B230 turboihin. B19 on aika kulmikas käyttöautoon ja M46 on porrastettu 'jännästi'. Valitsen 200-sarjan.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa o_j

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1421
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #7 : 12.02.2014, 22:21:50 »
B19 turbo vie aivan helvetisti kakkua arkiajossa verrattuna B230 turboihin. B19 on aika kulmikas käyttöautoon ja M46 on porrastettu 'jännästi'. Valitsen 200-sarjan.

:2funny: Volvomiehen puhetta!
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84
W210 300D -97

Poissa Okko

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 850
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #8 : 13.02.2014, 00:49:35 »
B19 turbo vie aivan helvetisti kakkua arkiajossa verrattuna B230 turboihin. B19 on aika kulmikas käyttöautoon ja M46 on porrastettu 'jännästi'. Valitsen 200-sarjan.

Missä on tykkää nappi  :D Itsellä nimenomaan B19ET+M46 talvikäytössä, ja eihän se ihan mielyttävin yhdistelmä ole. Varsinkaan täällä pk-seudulla.

Alkuperäiseen kysymykseen, oma valinta olisi 940 fk/ft manuaali 95->. Vahvat peruskomponentit ja huomattavasti mukavampi sekä nykyaikaisempi kuin 240.

2x740, 240, 9-5, 9-3, 900

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1385
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #9 : 13.02.2014, 14:39:01 »
Noihin tekniikoihin en ota kantaa.
200-sarja on lähes kaikilta osin parempi ja laadukkaampi kuin 940
Molemmista kymmenien yksilöiden kokemus
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4475
  • LH-uuno
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #10 : 13.02.2014, 16:25:32 »
Noihin tekniikoihin en ota kantaa.
200-sarja on lähes kaikilta osin parempi ja laadukkaampi kuin 940
Molemmista kymmenien yksilöiden kokemus
Kuulostaa siltä kun tuo Lähes pitäisi katsoa Nainen-Suomi-Nainen-sanakirjasta, ja käännöksenä olisi: Vain ulkonäön osalta.

Alkuperäisen kysymyksen oikea vastaus riippuu aivan omista mieltymyksistä, mutta jotensakin näin:
900-sarjan + ja -:
+hitosti tilavampi
+hitsausta vaatimattomia saa
+mukavampi ja hiljaisempi
+miellyttävämpi ajaa moottorin osalta
+penkit

-"tusinaverme"
-painavampi
-"tylsä"

200-sarjan + ja -:
+fiilis
+hienompi (?)
+kevyt
+"erikoinen"
+hyvä rakentelukohde (päästörajat, hipopalikoiden saatavuus jne)

-SULAKERASIA!
-sisustan ahtaus
-penkit
-kaikkien sisustaosien "halpuus" ja tapa räjähtää koskettaessa
-tervepeltiset alkaa olla neitsyitä synnytysosastolla...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1136
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #11 : 13.02.2014, 17:55:45 »
B19 turbo vie aivan helvetisti kakkua arkiajossa verrattuna B230 turboihin. B19 on aika kulmikas käyttöautoon ja M46 on porrastettu 'jännästi'. Valitsen 200-sarjan.

Ei lisättävää tähän, ei vähääkään. Omasta pihasta löytyy farmarina sekä 240 (tosin vain vapari) ja 940 Turbo ja ne on aika outo parivaljakko. Eihän sitä voi kiistää etteikö 940 ole kaikilla järkevästi mitattavilla kriteereillä 6-0 parempi auto mutta se mitä ei pysty mittaamaan kallistuu vahvasti 240:n puolelle, voi sitä ajofiiliksen määrää minkä siitä saa irti. Tosin jos käyttöauto pitää valita niin 940 voittaa, harrasteprojektiksi 240 ilman muuta varsinkin jos on tosiaan vielä aito turbo, niitä ei enää liikaa ole ja jokaisen pelastaminen on arvokas suoritus.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2079
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #12 : 13.02.2014, 19:18:39 »
Mulla on käyttiksenä 945 B230 turbo automaatilla. Automaatti-ilmastoinnilla ja niin poispäin. Työn alla 240 Turbo, on ollut omistuksessa lähes 20 vuotta ja korissa taas pientä laittoa. Jouduin  siirtämään Turbon  toiseen säilytyspaikkaan ajamalla, ja voi veljet miten kivoja oli mutkat ja kaarteet tiessä. 900 on sellainen tunnoton lulla.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1225
  • www.vrcf.fi

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1385
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 245 1.9etic vs. 940 ft
« Vastaus #14 : 14.02.2014, 13:45:57 »
Kolme ensimmäisenä mieleen tulevaa asiaa joissa 940 parempi
+Muovinen PA-tankki (ja uudemmissa muovinen tankkivaruste)
+Farmareissa alumiininen takaluukku
+Tilaa on jos sitä tarvitsee

Jotain 20-30 Volvoa pistänyt muttereiksi ja harvoissa asioissa 700-900 sarja on ottanut kehityksessä askeleen eteenpäin verrattuna 200-sarjaan. Kyllä se on niin että 7-900 on tehty halvimman ja helpoimman mukaan
Esim:
-Montako jarru mäntää on 240 volvossa? Entä 940?
-Monellako pyörällä 240 jarruttaa toisen jarrupiirin vikaantuessa? Entä 940?
-Miksi 740 ja 940 autoista irtoaa tankkausluukku? Miksei 240 luukku irtoa?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Race.fi  TamCar