Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70R -98 / Elämäntapafarkku

  • 304 Vastauksia
  • 119285 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku / Kankivamma...?
« Vastaus #120 : 28.07.2011, 20:08:09 »
Jaahas...

Vitosen kanki mutkalla, eikä öljypohjassa ollu mitään metalliporoa tms. ;)
Onni onnettomuudessa.   :)

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku / Kankivamma...?
« Vastaus #121 : 28.07.2011, 23:14:35 »
Onni onnettomuudessa.   :)

Juurikin näin!  8)

Autokin näyttää tosi komeelta S*
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku / Kankivamma...
« Vastaus #122 : 29.07.2011, 20:33:05 »
Nyt on autosta kansi pois ja ainakin se yksi vääntynyt kanki kädessä...

Vitospytyn kanki tosiaan kyseessä. Oli ottanut kampuran vastapainoon kiinni, siitä luultavasti se ääni.
Myös männän alapinnassa oli pienenpieni jälki, oisko sekin käyny jo kampurassa asti kun kanki lyhentynyt...
Tuolta näyttää:

Ei tosiaan ole paljoa kierossa, mutta riittävästi...


Sylinterit näytti pirun hyviltä, eikä tuossa vitosen putkessakaan näkynyt mitään vaurioita:

Eli ei lähdetä hoonaamaan eikä varmaan laiteta edes uusia männänrenkaita, olivat senverran hyvät.


Ja sitten ne huonot uutiset...
Ilmeisesti nokkien laakerikansi on joskus irroitettu väärin, tai sitten se irroitettiin nyt väärin (kaveri oli irroittanut sen ennenkuin ehdin ite paikalle)
Pakonokan puolelta, jakopään puoleisesta päästä oli lohjennut pari palaa:

Tuon vääntyneen kohdan kun siistii, niin haittaako mitään?
Muistelisin, että näin kävi jollekulle muullekin...

Myös pakonokasta oli lohjennut tai lohkesi pala siitä kauluksesta joka tuohon uraan tulee.
Noh, kaupat GLT-nokista on jo sovittu ZuluR:n kanssa ::)

Kansi menee varmaan maanantaina koneistamolle, jossa annetaan arvio tuosta lohkeamasta, eli voiko tuota vielä käyttää.
Samalla laitetaan uudet männänvarren venttiilinvarren kumit...
« Viimeksi muokattu: 29.07.2011, 22:04:57 kirjoittanut Hurm0s »
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku / Kankivamma...
« Vastaus #123 : 29.07.2011, 22:04:14 »
No hohhoh ;D
Vähän ajatuksissaan kirjoittaa mitä sattuu ja heti v*ttuillaan :'(
Eli kyllä, venttiilinvarren kumit...
stna..


Mitäänhän näistä tinavitosista en tiedä, mutta ei tosiaan kangen täydy paljon vääntyä nii ottaa jo kiinni. Mites se kampiakseli oli pärjänny ku oli ottannu kangen kanssa yhtee? Tai siis painon kanssa mutta kuitenkii.
Kampuran vastapainossa oli jälki, mutta omasta mielestä aika mieto.
Eli kampura saa olla koskematta, on kuitenkin niin järeää kamaa kankeen verrattuna, että esim. vääntymisestä tms. on turha edes puhua...
Myöskään tasapainoon ei vaikuta, siitä on ehkä max 2g lähtenyt tavaraa pois...

E: otetaan pieni typo pois, ettei kukaan pääse taas aukomaan :P
« Viimeksi muokattu: 29.07.2011, 22:05:47 kirjoittanut Hurm0s »
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku / Kankivamma...
« Vastaus #124 : 30.07.2011, 10:25:39 »
Ei tosiaan ole paljoa kierossa, mutta riittävästi...
Ihan saman näkönen kanki, mutka mukaanluettuna ku yhessä mäntävammasessa 2.5tdissä.
Toi ei paljoa vaikuta mutta tarpeeks, huomattiin siinäkin, onneks kokeiltiin ennen uutta mäntää, että kas jää vähän dekkitasosta vrt. muihin, sit just tommosella tarkemmalla tiirauksella huomas että oho mutkahan se siinäkin.

Toi pakonokan kohta on kyllä aika jännän näkönen, miten sen saa tosta halki?
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku / Kankivamma...
« Vastaus #125 : 30.07.2011, 10:58:21 »
venttiilin jouset väännättää nokkaa vinoon kun se "vain" ruuvataan irti jolloin tulee halkeama tuohon  :nohnoh

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku / Kankivamma...
« Vastaus #126 : 30.07.2011, 12:05:40 »
venttiilin jouset väännättää nokkaa vinoon kun se "vain" ruuvataan irti jolloin tulee halkeama tuohon  :nohnoh
Juurikin noin, vaikka sanoin korjaajalle, että ota se varovasti irti, että siinä käy helposti vahinko...
Noh, Eipä vahinko nyt maailmaa kaada, kaikkihan tietää että mikä viisaus on sitä turh viisautta.
Kansi on varmaankin vielä ihan käyttökelpoinen, laakerikannessa oleva ura on ehjä ja tuosta kannen urastakin suurin osa.
Tuo urahan tosiaan vain pitää nokan pituussuunnassa oikeassa paikassa...


Mites muuten, oliko noille H-kankien mukana tulleille ARP:n pulteille oikea momentti se 60Nm?
Kun alkuperäisille tais olla 20Nm + 90-astetta...


Ja kiitokset sille joka siivosi ne turhat aukomiset pois :D
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku / Kankivamma...
« Vastaus #127 : 30.07.2011, 12:38:36 »

Mites muuten, oliko noille H-kankien mukana tulleille ARP:n pulteille oikea momentti se 60Nm?
Kun alkuperäisille tais olla 20Nm + 90-astetta...

Lg speedit oli muitaakseni 77nm ja 3 kertaa Tarkistus kun ne on kiristetty momentiin.
Mutta tarkistan sulle asian LG speediltä! (kuuluu mun "aftersales" palveluun)

Ja kiitokset sille joka siivosi ne turhat aukomiset pois :D
+1

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku / Kankivamma...
« Vastaus #128 : 03.08.2011, 16:06:03 »
Nyt on sitte GLT:n nokat odottamassa, jälleen suurkiitokset ZuluR:lle :hello:
Kone saadaan varmaan viimeistään viikonloppuna nippuun...

Lueskelin vähän jenkkifoorumeilta juttua noista GLT:n nokista ja siellä ainakin porukka hehkutti loistavaksi parannukseksi...
Muutama kirjoitti, että vetoa tuli koko kierrosalueella lisää...
Noh, laitan tuntumia kunhan saan kipon taas ajoon ja vähän sisäänajeltua...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku / Kankivamma...
« Vastaus #129 : 05.08.2011, 15:43:33 »
Kansi kävi koneistamolla lähinnä siksi, että naputtaisivat uudet venavarren kumit paikalleen, mutta olivat päättäneet plaanata sitte samalla...
Noh, 0,15mm oli otettu eli ei paljoa...
Vähän ihmetyttää vaan, että kysymättä menevät plaanaamaan.
Olivat sitä mieltä ettei noi lohkeamat haittaa mitään, on kuulemma suht yleistä että murtuu.
Kuulemma muissakin merkeissä on samanlaisia rakenteita jotka murtuu herkästi...

Kone alkaa olla nokkia vaille nipussa, huomenna varmaan pääsee ottamaan savut.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku / Kankivamma...
« Vastaus #130 : 05.08.2011, 20:05:00 »
Kansi kävi koneistamolla lähinnä siksi, että naputtaisivat uudet venavarren kumit paikalleen, mutta olivat päättäneet plaanata sitte samalla...

Laita vaikka privana tuon koneistamon tiedot, niin tietää välttää.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1798
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku / Kankivamma...
« Vastaus #131 : 05.08.2011, 20:12:36 »
Onkos noissa GLT nokissa jotain erilaisia merkintöjä verrattuna alkuperäsiin?
Vai selviääkö vaan noston kattomalla?
Kyselen siks, kun ei ole täyttä varmuutta onko joku jo laittanut 20v vaprin nokat tohon mun toiseen t5-r..

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku / Kankivamma...
« Vastaus #132 : 05.08.2011, 20:23:41 »
Kansi kävi koneistamolla lähinnä siksi, että naputtaisivat uudet venavarren kumit paikalleen, mutta olivat päättäneet plaanata sitte samalla...
Noh, 0,15mm oli otettu eli ei paljoa...
Vähän ihmetyttää vaan, että kysymättä menevät plaanaamaan.


Se on vielä suurin sallitun plaanauksen "elämän aikana" toleranssin sisällä. (pitkä lause).
max tais olla jotain 0.35mm
(vaikka jopa 0.5 toimii vielä hyvin, eli oisko siinä vielä toleranssia).

Onkos noissa GLT nokissa jotain erilaisia merkintöjä verrattuna alkuperäsiin?
Vai selviääkö vaan noston kattomalla?
Kyselen siks, kun ei ole täyttä varmuutta onko joku jo laittanut 20v vaprin nokat tohon mun toiseen t5-r..

PGI, Gtl nokka INTAKE
PHI, turbonokka INTAKE

PGE, glt EXHAUSt
PHE, turbo EXHAUST

(sori jos vastasin sulle esitetyn kysymyksen mutta unohdin laitta tiedot nokista mikä on mikäkin kun lähetin ne sulle  :-[ niin kirjoitin ne tähän varmuuden vuoksi)
« Viimeksi muokattu: 05.08.2011, 20:25:17 kirjoittanut ZuluR »

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku / Kankivamma...
« Vastaus #133 : 05.08.2011, 21:33:37 »
Ja nuo merkinnäthän löytyy sieltä nokan "urapäästä" eli asentoanturin/pyörijän alta.


Eikä itteä huoleta tuossa plaanauksessa mikään muu, kuin juurikin tuo esim. Kulmamiehen mainitsema nokkien laakerilinja.
Eihän se voi mitenkään hyvää tehdä jos nokat joutuu "kieroon" kanteen...

Onkos näissä muuten normaalia, että palotilassa on pieniä hiushalkeamia tulpan ympärillä...?
Huomattiin, että parissa pytyssä oli pari pientä halkeamaa...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku / Kankivamma...
« Vastaus #134 : 05.08.2011, 22:11:00 »
Onkos näissä muuten normaalia, että palotilassa on pieniä hiushalkeamia tulpan ympärillä...?
Huomattiin, että parissa pytyssä oli pari pientä halkeamaa...

en ole ikinä kuullu sellaisesta!

noh tuon ruotsista meille "hulluille" varmuuden vuoksi varakannen joka sitten odottaa tallissa ja kerää pölyä :D

 

Carcom Oy  Elekma