Elekma  Autoracing

V70R -98 / Elämäntapafarkku

  • 304 Vastauksia
  • 119287 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #225 : 13.02.2012, 00:51:45 »
Dodiin, nyt ois uusi kytkin paikallaan  *taavih->

Joku voisi sanoa alkutuntumaksi, että JÄYKKÄ, mutta mä en sano :D
Mitään sen enempää tuosta ei oikeen osaa sanoa, renkasta loppuu näillä keleillä pito ennenkuin kytkimestä, eli kesää odotellessa...

Vanha vauhtipyörä oli kuin olikin kaksoismassa, vaikka olisin melkein veikkaillut siellä olevan kiinteä pyörä.
Heti huomasi eron ajossa, että, selainen v-mäinen nytkähtely jäi kokonaan pois.
Luulin nimittäin aluksi, että sellainen todella rasittava nytkäisy kaasusta päästetäessä tulee koneen heilahtelusta, johon noi powerflexin puslat kyllä auttoikin aika paljon, mutta kyllä se kaksoismassa vp sen aihetti.

Eli kerrataan nyt vielä, että mitä siellä on:
Kova vauhtipyörä, johon on tehty uusi jako kohdistustapeille ja asetelmaa upotettu 0,85mm.
SRE -707 asetelma.
850R levy

Koneistamolla suosittelivat, että asetelman pultinreikiä suurennettaan aavistus, ettei vauhtipyörään tarvitse tehdä uutta jakoa pulteille, eli vain kohdistustapeille.
Kävi myös ilmi, että kaksoismassa vauhtipyörän kiinnityspultit ei sovi kovan vp:n ja tuon 850R levyn kanssa, sillä pulttien kannat ottaa koko ajan levyyn kiinni.
Ratkaisu oli automaattivaihteisen pultit, eli vetolevyn kiinnityspultit, niissä on matalampi kanta.


Siitä vp:stä tietty olis voinu ottaa kuvan, mutta kai kaikki tietää, että miltä vauhtipyörä näyttää... ::)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #226 : 06.03.2012, 09:39:51 »
Nostetaas taas...

Tulipa asenneltua webasto tuohon, mallia Thermo Top C 5,2kW. Käytettynä ostin kun halvalla sain, tosin mukana tuli Fiat Punto ;D
Paikkansa löysi akun alta, meni sinne hienosti kun siirsi sen alipainepumpun vähäsen eri paikkaan.
Kello sopii suht hyvin vanhan ardicin kellon tilalle tuhkakupin alle ja sisäpuhalluksenkin sai kytkettyä pienen ihmettelyn jälkeen ardicin johtoihin.
Alkoi nyppiä tuo lohkolämppärillä räpeltäminen, eteenkin kun aina ei ole pistoketta saatavilla.
Pitää vielä tutkia vaihtoehtoja, että miten totetuttaisi kaukokäynnistyksen tuolle, jokin GSM-systeemi kai olisi paras, niin ei lopu kantama ihan heti.
Voin ottaa jossain välissä pari kuvaa asennuspaikasta, jos vaan muistan...

Noh, jottei homma olisi taaskaan liian helppoa, niin eipä tunnu tuo pelittävän oikein hyvin.
Webaston kun lyö päälle, niin käy hetken ja kun palopuhallin kiihdyttää, niin bensapumppu lopettaa pumppaamisen ja laitos sammuu...
Noh, auto on webastoineen tutkittavana tuossa työpaikan naapurissa, siinä kun sattuu olemaan ko. laitteita asentava ja huoltava firma ::)

Tälleen kesää vastenhan tuollainen kannattaa asentaa :idiot2: :D


Kytkin on muuten käytössä muuttunut hieman kevyemmäksi, enää ei edes huomaa että on jäykempi...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #227 : 06.03.2012, 09:59:03 »
Kytkin on muuten käytössä muuttunut hieman kevyemmäksi, enää ei edes huomaa että on jäykempi...

Jalka on vaan tottunut...

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #228 : 06.03.2012, 10:02:09 »
Jalka on vaan tottunut...
Voi olla tuokin, mutta alussa oli niin perhanan jäykkä...
Noh, salilla tekee vielä lisää pohkeita, niin kohta ei huomaa edes painavansa kytkintä ::)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #229 : 06.03.2012, 11:14:28 »
Voi olla tuokin, mutta alussa oli niin perhanan jäykkä...
Noh, salilla tekee vielä lisää pohkeita, niin kohta ei huomaa edes painavansa kytkintä ::)
Ei se kovin jäykkä oo mullakaan.. Kuittien mukaan siis kans sre paikallaan. Totuushan selviää sitten vasta jos joskus tuon puran.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #230 : 06.03.2012, 11:17:49 »
Ei se kovin jäykkä oo mullakaan.. Kuittien mukaan siis kans sre paikallaan. Totuushan selviää sitten vasta jos joskus tuon puran.
Juuh, jostain jenkkifoorumiltakin luin, että toi kevenee hieman käytössä.
Noh, itellä siellä ainakin on SRE, tiedän ilman purkamistakin ;D
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #231 : 06.03.2012, 11:24:40 »
Heti huomasi eron ajossa, että, selainen v-mäinen nytkähtely jäi kokonaan pois.
Luulin nimittäin aluksi, että sellainen todella rasittava nytkäisy kaasusta päästetäessä tulee koneen heilahtelusta, johon noi powerflexin puslat kyllä auttoikin aika paljon, mutta kyllä se kaksoismassa vp sen aihetti.
Itellä kasipätkässä vastaava onkelma joka myös korjaantui hieman puslilla. Onko -94 850 t5:ssä edes kaksoismassapyörää?

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #232 : 06.03.2012, 12:02:12 »
Itellä kasipätkässä vastaava onkelma joka myös korjaantui hieman puslilla. Onko -94 850 t5:ssä edes kaksoismassapyörää?
Jaa-a, voisin mutuilla että siinä on vielä kova pyörä, mutten varmaksi uskalla sanoa.

Tuossa pöydällä vääntelin tuota omaa kaksoismassaa ja huomasin, että siinä on ainakin sentti välystä, kuuluukos siinä niin paljoa olla...?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #233 : 06.03.2012, 14:38:31 »

Pitää vielä tutkia vaihtoehtoja, että miten totetuttaisi kaukokäynnistyksen tuolle, jokin GSM-systeemi kai olisi paras, niin ei lopu kantama ihan heti.
Voin ottaa jossain välissä pari kuvaa asennuspaikasta, jos vaan muistan...


Itsellä on tälläinen kapistus ohjaamassa webaa: http://probyte.fi/oscom/product_info.php?cPath=1_4&products_id=29&osCsid=1ed1732b8d147c84d2d67b91a462f84b

Oli ihan kustannustehokas ratkaisu, kun kännykkä ja hf löytyi kotoa. Hiemanhan tuo DIY-henkeä vaatii :P Saa myös valmiiksi kasattuna tuolta probyteltä noita, jos tuntuu ettei kolvi pysy kädessä. Ollut mielestäni tosi hyvä kapistus, esim. saa ajastaa kuinka pitkään webasto hurisee kun laittaa sen päälle. Ja jos haluaa lisää laitteita tuohon vehkeeseen yhdistää, niin neljää relettä pystyy kännyllä ohjaamaan, itellä tosin vaan weba käytössä.

Ebayssä on kanssa näkynyt jonkin verran GSM-ohjattavia releitä, muttei taida olla hirveästi halvempia.
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #234 : 06.05.2012, 22:50:34 »
Päivitetään taas pitkästä aikaa...

Eli Webaston kanssa oli niinkin mielenkiintoinen tarina, että vikoina siinä oli viallinen liekkivahti, puhkipalanut palopesä sekä rikkonainen ohjainkortti :D
Eräs tuttu varoitteli käytetyn laitteen ostamisesta, mutta näköjään pitää kaikki oppia lompakon kautta.
Noh, halvempi tuosta silti tuli, mitä uusi olisi maksanut. 200€ oli uusi palopesä kaikkine muine sisäkaluineen ja Sercap tinasi ohjainkortin kuntoon reiluun sataseen.
Nyt pöhisee hienosti, harmi että tulee jo kesä ::)

Tilasin Conradilta saksasta tuollaisen GSM-yksikön, joka on melkein plug'n play tuohon, pari piuhaa ja rokkaa. Pitäisi asennella jossain vaiheessa.

Ja edelleen on vähän sähkömurheita...
Uuden akunkin kanssa on sama ajoittainen heikko käynnistyminen jatkunut, eli välillä pyörittää laiskasti ja kun käyttää virrat nollassa ja yrittää uudestaan, niin saattaa taas startata tosi kiihkeästi.
Myös pidemmän seisonnan jälkeen saattaa olla akku aika finaalissa...
Voisikohan olla jokin maavika, vai mistä tuota lähtisi etsimään?

Latausjännitekin vähän mietityttää, auton kun laittaa käymään on jännite aluksi 14v tai vähän päälle, mutta muutaman kilometrin jälkeen tippuu 13,4-13,5v tietämille, onkohan vähän alhainen?

Voisiko jonkin maapiuhan kontakti heiketä kun motti lämpeää?
Laturilta akulle vedin jo ajat sitten uuden virtapiuhan, eli sillä välillä ei pitäisi ongelmia olla.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #235 : 03.06.2012, 14:40:53 »
Kirjoitellaan taas tännekin jotain...

Mitään sen suurempia virityksiä ei ole ehtinyt tekemään, perus ylläpitoa ja sähkömurheiden kanssa taistelua...
Tuolla vähän paremmin tarinaa: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19584.0

Auto oli myös tuulilasin vaihdossa, kyllä nyt on taas kiva ajella kun on kirkas ikkuna 8)

Korjauslistalla olisi myös vuotavat öljynlauhduttajan letkut, eli ne jotka menevät sieltä öljypohjan päästä syylärin päätyyn. Vuotavat siitä letkun saumasta, eli uudet sinne pitää laittaa. Hintaa mokomilla on 100€/kpl eli halvalla ei taaskaan pääse >:(

Samoin ilmastoinnin vuotopaikka pitäisi paikantaa, viime kesänä aineet pysyivät sisässä melkein koko kesän, loppukesästä alkoi jo olla vähän lämmin. Mun tuurilla se on sisäkenno joka sieltä on mennyt, se kun on niin äärettömän mukava vaihtaa ::)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #236 : 03.06.2012, 14:44:25 »
Mun tuurilla se on sisäkenno joka sieltä on mennyt, se kun on niin äärettömän mukava vaihtaa ::)

Minulla on tosta sitten Sinisen lasku, jossa kaikki osat mainittu numeroineen. Kerran sitä jo eteenpäin annettu -H-

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #237 : 03.06.2012, 14:47:40 »
Itekki keräilly motivaatioo jo vähän aikaa. Lämppärin isäkennon o-renkaat ainaki vuotaa ja epäilen että ilmastoinnin litkut häviää kans sisäkennolta.  ::)
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #238 : 03.06.2012, 14:59:47 »
Minulla on tosta sitten Sinisen lasku, jossa kaikki osat mainittu numeroineen. Kerran sitä jo eteenpäin annettu -H-
Okei, hyvä juttu. Mä kyselen sitten niitä osanumeroita kun saan motivaation kasattua. Jos ja kun se sisäkenno paljastuu vuotajaksi...

Itekki keräilly motivaatioo jo vähän aikaa. Lämppärin isäkennon o-renkaat ainaki vuotaa ja epäilen että ilmastoinnin litkut häviää kans sisäkennolta.  ::)
Ne lämppärin sisäkennon O-renkaat on suorastaan naurettavan helpot vaihtaa verrattuna tuohon ilmastoinnin kennoon. Olisivat voineet volvolla suunnitella molempiin kennoihin pääsyn yhtä helpoksi...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #239 : 03.06.2012, 15:26:01 »
Siinä uskossa kuitenki olen että kojelautaa pitää purkaa tuohon lämppärin hommaaki jonki verta. Ja samalla kun se auki repii nii kai se ilmastoinnin kennoki kannattais samaa hoitaa jos vuotaa. Sitä siis epäilen ku eivät löytäneet sillä lampulla mistään vuotokohtaa viimeks.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo