Tästä se lähtee

Työstetään siihen 19,5mm reikä

Väännetään 1/2 jenka ja nippa kiinni

No mitänyt vähän heittoo. otetaan huomioon että ohjausreikä porattiin 10mm terällä.

Tässä välissä kone leväytettiin muttereiksi, männänrengasvälit puhdistettiin paremmin ja kasattiin nippuun uusilla motonetin laakereilla, stefoilla ja tiivisteillä. Männänrenkaat vieläkin ne Goetzet.
Kannentiiviste ja muu yläkerran tiivistys ml. venttiilivarrenkumit ovat merkiltään Glaser Aka. motonettiläiset
Pahvi välissä

Siinä se nyt olis. Pintaan sutastiin pensselillä Hammerite, joka oli jäänyt käyttämättä alustan kohdalla.

Tämän jälkeen ei oikeastaan ole muuta tehty kun:
-Tarkastettu öljypumpun välykset, putsattu ja uudelleen kasattu ja asennettu uusilla tiivisteillä.
-Asennettu kampi- ja apuakselin stefat ja tiivisteet.
-Puhdistettu, maalattu ja asennettu öljypohja. Ihan vaan vinkkinä älkää hiekkapuhaltako öljypohjaa. Sinne sisälle menee paljon hiekkaa, ja käytin yli tunnin sen puhdistamiseen sieltä. On meinaan tosi hienoa peilin kanssa tarkkailla tonne loiskelevyn sisään.
-Hommattu turbolle öljynkierto. Ryöstetään öljynpaineanturilta.
-skandixilta tuli paketti

Tähän liittyen lähinnä iskarin yläpäät, etujarrukilvet, Heavy duty moottorinkannakkeet, ja keppitelineen puslat.

Mistään ei muuten sitten saa noita yläpään laakereita erikseen. Laakeriliike sanoi että ei saada tilattua tuolla laakerikoodilla mitään, kuulemma joku spesiaalilaakeri josta vähän mittoja muutettu, tässä tapauksessa sisäkoolin sisähalkaisijaa vähän pienennetty ja korotettu normaalista laakerista. Tällä saadaan kätevästi nostettua laakerin hintaa, eikä vanhoilla yläpäillä tee siis yhtään mitään.
Nuo kaasarin imusarjan vesikierron reijät pitäis vielä tulpata. Täytyis hommata M14 kierretappi ja laittaa kierreliimalla pätkästyt M14 pultit tulpiksi.
Tässäpä tämä tältä erää. Etupalkki on vieläkin hitsarilla

Pikkuhiljaa

EDIT:
rahaa tähän ei paljoa pitäisi mennä mutta aikaa kyllä senkin edestä 
No joopa joo, mopo karannut tuonne vähän matkan päähän...