Volvo B230 96 x 80
poraamaton 96 mm vakiomäntäinen alakerta josta lohkotaso höylätty, vauhtipyörä kevennetty ja tasapainoitettu.
9mm kiertokanget
531 kansi, Suomen paras 46/38 venttiilinen
hitsinokka vakio paininkupeille, venttiilit aukeaa 13.5 mm jolloin koko paketti kaasareineen imusarjoineen virtaa 220 cfm/28"
jäykät singlejouset
pur.suhde hiukan alle 13.00
50 Fajs tuplat
4-1 peltisarja
kärkijakaja, täysin vakio, kaverin koneesta kiireessä otettu kun kärjetöntä ei löytynyt. Toimii kuin Sveitsiläinen kello

(Ostetaan kärjettömiä keskipakosäätimellä olevia Volvon jakajia.)
pyöräteho 221 hv/7100. 252nm/5400
koneteho ehkä noin 240 hv, ei mitattu.
Siviili 740 farmari talvirenkailla joista nastat nypitty pois, on mulla penkitysautona, 3-vaihteella ajan rullilla, vedon kesto noin 10 sek. Nelostakin vois käyttää mutta sitten veto kestää ehkä yli puoli minuuttia..turhaa.
Tässä esimerkki että ei ihan ensimmäiseksi kannata lähteä laittamaan isoja paininkuppeja/ järeitä nokka-akseleita matalatehoisiin/ pieniin koneisiin..
Sama juttu lohkon kanssa, jos on vähän rappua sylintereissä kuten tässäkin, se vaikuttaa vain saastearvoihin, ei tehoon.
Tämänkin hoonasin oikeen porakonehoonilla..
