Jatketaampa samalla aiheella, jos jollain on ollut vastaava tilanne. Auto rupee tärisyttämään 70km/h=> kovenee koko ajan 100km/h ja 120km/h jälkeen tuntuu voimakkaasti, välillä vähemän ja välillä enemmän. Tärinä kohdistuu rattiin enimmäkseen. Autoon on vaihdettu alatukivarren sisähelat ja etuhelat vaihdettu uretaaniksi.
-voiko raidetangon sisä- tai ulkopäät aiheuttaa voimakasta tärinää, alapallonivelet tuntuu jämäkältä ja toinen on uusi.?
-voiko ohjausakseli olla entinen, jos tuntuu että jossakin vaiheessa siirtyisi jäykemmäksi, ihan kuin rengas liikkuisi kääntösuunnassa maantiellä ajaessa
-pitäisikö vetoakseleita epäillä?
-onko vaihdelaatikossa mitään massapyöriä tai muuta, vetolevy tai mikä se nyt oli nimeltään on ainakin. Kyseessä 2.4t automaatti 2001.
Pyörän laakerit on pois suljettu, kun niistä pitäisi kuulua hurina tai vastaavaa ja nekin on jämäkät. En jaksa uskoa että iskarit tai jouset tekevät tuota tärinää omaan autoon.
Veto ei vaikuta tärinään millään lailla.