Samppasport  Futurez

940 B230fk+aw71 kulutus

  • 140 Vastauksia
  • 42022 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #135 : 20.02.2015, 13:47:17 »
Joo, kone oli tällöin normaali käyntilämpötilassa, pitää siis ostaa uusi anturi. Piuhat kun ovat tod. näk. ehjät koska jossain vaiheessa sain sieltä mittaustuloksia. Ja jos johto olis rikki, niin oireet oli ainakin 740 glt:ssä täysin vastakkaiset, ei kylmärikastanut ollenkaan, lämpöisenä toimi.

Ysissä suuri vastus lämpöanturilla tarkoittaa kylmää konetta ja täyttä kylmärikastusta startissa ja käynnissä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #136 : 02.03.2015, 17:56:51 »
Empä oo jaksanu päätäni vaivata volvon remppaamisella, mut tänään tuli tutkittua lisää. Yleismittari siis kiinni LH:n 13. pinniin, luulin jo että vika selvillä, kun kuumalla koneella antoi vastusarvoksi 595, sammutin auton ja vastusarvo putosi kahteensataan :o. Aikalailla sellaseen arvoon siis kuin pitäisikin, no uudestaan käymään ja pomppas taas tonne 600 paikkeille. Joku sekoittaa pakkaa, lh luulee nyt siis kuuman koneen olevan n.60 asteinen, vaikuttaakohan tuo nyt edes rikastukseen, mutta ei kuitenkaan saa oikeaa tietoa. Sain myös erittäin mielenkiintoisen käynnin aikaiseksi kun käänsin yleismittarin piippausasennolle :idiot2: Testasin myös lämpöanturin liittimen irroitusta, 740 kun ainakin toimi liitin irti lämpöisenä, mutta ei kylmänä, no tämä alkoi käymään huiman paksulla ;D

Täytyykö tässä alkaa virittelemään jotain puuhapiuhoja, joku tossa systeemissä on pahasti vialla :D.


Testattu nyt myös vetämällä piuha suoraan anturista ecuun, samoja tuloksia, suoraan anturista mitattuna arvo noin 200, ecun päästä koneen käydessä n.600 ja virrat pois käännettynä 200.

Testattu nyt myös varmuuden vuoksi toista boksia, kuuluuko tuon arvon heittää noin kun on käynnissä/ei käy? Vaikuttaa oudolta, tässä on nyt aikalailla kaikki mahdollinen tarkistettu/mitattu/vaihdettu, mulla ei ole enää ideoita muutakun rikkinäinen johtosarja jonka tosin poissuljin tolla puuhapiuhalla :D Kai se täytyy protopartsilta tilata ms2/3 setti niin saa vehkeet joskus pelaamaan.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2015, 18:22:22 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #137 : 03.03.2015, 18:35:28 »
Miten mittasit?  ohmi-puolella vaiko volttimittarilla?
Jos kone on käynnissä, volttipuolella pitää sinun mittaaman tai tulos on mitä sattuu.

Tässä arvot:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.msg813785#msg813785

LH:n kylmärikastus katoaa vasta +70C lämpötilan jälkeen.

Paksulla  käyminen on täysin normaali ilmiö silloin, kun lämpöanturin piuhan irroittaa, sillä LH:n mielestä moottori on enemmän kylmä kuin -36C. Joten sitä kakkua kaadetaan koneeseen aikas reilulla kädellä.

Olihan Down-pipen kireys tarkistettu ja se, ettei siellä ole vuotoa?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #138 : 03.03.2015, 20:09:53 »
Miten mittasit?  ohmi-puolella vaiko volttimittarilla?
Jos kone on käynnissä, volttipuolella pitää sinun mittaaman tai tulos on mitä sattuu.

Tässä arvot:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.msg813785#msg813785

LH:n kylmärikastus katoaa vasta +70C lämpötilan jälkeen.

Paksulla  käyminen on täysin normaali ilmiö silloin, kun lämpöanturin piuhan irroittaa, sillä LH:n mielestä moottori on enemmän kylmä kuin -36C. Joten sitä kakkua kaadetaan koneeseen aikas reilulla kädellä.

Olihan Down-pipen kireys tarkistettu ja se, ettei siellä ole vuotoa?
Mittasin ohmipuolella.. Pitää käydä vielä mittaamassa jännite. Jos tuo nyt pitää paikkaansa että lh luulee koneen olevan +60 asteinen, selittyis kulutus sillä.

Downpipe on kiristetty, hyvin pieni vuoto kylmänä, mutta heti pakopesän lämmetessä loppuu.

Lämpöanturi kunnossa.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2015, 20:40:47 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #139 : 03.03.2015, 21:29:11 »
Mittasin ohmipuolella.. Pitää käydä vielä mittaamassa jännite. Jos tuo nyt pitää paikkaansa että lh luulee koneen olevan +60 asteinen, selittyis kulutus sillä.

Downpipe on kiristetty, hyvin pieni vuoto kylmänä, mutta heti pakopesän lämmetessä loppuu.

Lämpöanturi kunnossa.

Ohmikone mittaa höpöjä silloin kun LH on aktiivinen, koska sen lämpöanturin (NTC-vastus) ylitse LH syöttää jännitteen, jotta se voi mitata sitä vastusta. Tällöin ohmikone mittailee sitä LH:n antamaa jännitettä jolla LH saa selville sen vastuksen. LH käyttää sen verran isoa mittausvirtaa, että yleismittari helposti sekoaa siihen.
Teoriassa vastusta voi mitata jännitteellisen piirinkin ylitse mutta sekin riippuu sitten mittarista ja mittaajasta.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #140 : 03.03.2015, 21:58:18 »
Ohmikone mittaa höpöjä silloin kun LH on aktiivinen, koska sen lämpöanturin (NTC-vastus) ylitse LH syöttää jännitteen, jotta se voi mitata sitä vastusta. Tällöin ohmikone mittailee sitä LH:n antamaa jännitettä jolla LH saa selville sen vastuksen. LH käyttää sen verran isoa mittausvirtaa, että yleismittari helposti sekoaa siihen.
Teoriassa vastusta voi mitata jännitteellisen piirinkin ylitse mutta sekin riippuu sitten mittarista ja mittaajasta.
Joo, jännite oli taulukon mukaan alueellaan, tossa on nyt ihan kokeilumielessä kaverilta lainassa oleva boksi kiinni, vaikuttais ehkä käyvän hieman nätimmin, mutta kulutuksessahan se näkyy kun sopeutumat pääsee alueelleen.

Edit: Kulutus pyörii edelleen siellä +20l/100km kieppeillä, motivaatio loppu eikä enää kiinnosta etsiä vikaa, tänään tankkasin viinaa ja sillä jatketaan, säästöä tulee näin säätämättäkin 95e10 ja re85 hintaeron verran (1.374 - 0.939l). Lähempänä kesää kun alkaa moottoripyöräkelit niin tämä saa huomiota osakseen toisen moottorinohjauksen merkeissä...
« Viimeksi muokattu: 04.03.2015, 20:28:42 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

 

Elekma  Autoracing