KL-varaosat  Race.fi

940 B230fk+aw71 kulutus

  • 140 Vastauksia
  • 42059 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #45 : 03.12.2014, 16:45:05 »
-
« Viimeksi muokattu: 10.08.2015, 15:44:17 kirjoittanut Kraft »
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Hannnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #46 : 25.12.2014, 05:16:00 »
Oma 945 B230FT+Aw71l seka ajossa noin 15l/100km. Eli ei vissiin kaikki oo ihan kunnossa?

Ja luisuttelussa tuntus menevän sama  :idiot2:

Muutoin vakio, mutta joku edellisistä omistajista tehny bleedvalven ja tuuttaa jotain 0.9baria.
Voiko toi olla ilman lambdaa? Ainakaan en putkesta sitä löytäny.. Vuodelta 94 on ko. Kapistus.

98" 945 Classic B230FT + AW-71L
96" Lada 21044 1700i
01" Audi A6 Allroad V6 TDI 6spd http://hlehto.kuvat.fi/kuvat/A6+Allroad/

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #47 : 25.12.2014, 07:32:43 »
Oma 945 B230FT+Aw71l seka ajossa noin 15l/100km. Eli ei vissiin kaikki oo ihan kunnossa?

Ja luisuttelussa tuntus menevän sama  :idiot2:

Muutoin vakio, mutta joku edellisistä omistajista tehny bleedvalven ja tuuttaa jotain 0.9baria.
Voiko toi olla ilman lambdaa? Ainakaan en putkesta sitä löytäny.. Vuodelta 94 on ko. Kapistus.
Tommosta ne vie sekalaisessa, matkassa sitten se n.5 litraa vähemmän.
On se lambda siellä, turbon jälkeen alapuolella putkessa.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #48 : 28.12.2014, 20:23:05 »
Oma 945 B230FT+Aw71l seka ajossa noin 15l/100km. Eli ei vissiin kaikki oo ihan kunnossa?

Ja luisuttelussa tuntus menevän sama  :idiot2:

Muutoin vakio, mutta joku edellisistä omistajista tehny bleedvalven ja tuuttaa jotain 0.9baria.
Voiko toi olla ilman lambdaa? Ainakaan en putkesta sitä löytäny.. Vuodelta 94 on ko. Kapistus.

Aina kun nostat kaasun, LH kaataa koneeseesi pensaa ämpärillä. Suosittelen perehtymään kulkineesi ruiskun toimintaperiaatteisiin.

ps. 0,9 bar vakioahtimella ja -ruiskulla pitäisi rapista ns. vitusti.
« Viimeksi muokattu: 28.12.2014, 20:25:01 kirjoittanut Dartteri »
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #49 : 29.12.2014, 01:30:46 »
Aina kun nostat kaasun, LH kaataa koneeseesi pensaa ämpärillä. Suosittelen perehtymään kulkineesi ruiskun toimintaperiaatteisiin.

ps. 0,9 bar vakioahtimella ja -ruiskulla pitäisi rapista ns. vitusti.


Kuinka sillä mehumaijalla kuuluisi sitten ajaa(mahd. pihisti)? Mistä tämä kyseinen ilmiö johtuu?

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #50 : 29.12.2014, 07:57:19 »
Noniin, todennäköisesti sekoitin vähän termistöä, bleedvalvella nostettu ilmeisesti ahtoja. Ajattelin jotain dumppiventtiiliä, joka laskee ilmamassamittarin mittaamaa ilmaa ulos.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #51 : 29.12.2014, 10:59:30 »
Kuinka sillä mehumaijalla kuuluisi sitten ajaa(mahd. pihisti)? Mistä tämä kyseinen ilmiö johtuu?

Voisin väittää, että koneesi nakuttaa, jos kulutus on sama, normi-ajossa ja ovi edellä ajaessa. Nakutusrikastus nimittäin nostaa kulutusta aikas "kivasti".


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #52 : 08.01.2015, 15:23:54 »
Lainataas tätä vanhaa alottamaani topikkia. Mites kuulostaako normaalilta kun tuo nykyinen 945 vie tässä nurkka-ajossa kokoajan 16-24l/100km. Antoi ostaessa vikakoodia lämpöanturista mutta toimi täysin normaalisti mielestäni, tuli kerran tehtyä yks reissu josta 120km matka-ajoa ja sitten sellanen 40km kevyttä luisua nurkissa. Tän reissun kulutus oli 11.2l/100km muistaakseni. Matka-ajoa n. 100kmh nopeudella, turbiinilukko menee kiinni vasta 105km/h.

Tän jälkeen ei oo sit taidettu mennä kertaakaan alle 15l/100km kulutuksella, lämpöantureita koitettu vaihtaa, tarviketta ja alkuperäistä, tarvikkeella antoi samaa koodia lähes heti boksien nollaamisen jälkeen. Nyt vaihdoin siis käytetyn alkuperäisen anturin paikalleen ja vikakoodit hävis. Ainoastaan ezk antaa ilmoitusta toimimattomasta egr:stä. Venttiili yms paikallaan mutta ei putkea pakosarjaan, edellisen omistajan jäljiltä, vaikuttaako kulutukseen? Mutta siis kulutus ei vaikuta pudonneen, koitettu jopa ajaa rauhallisesti mutta tossa toissapäivänä tankkasin 22l tankkiin ja nyt n. 70km ajettu ja tuskin pääsee enää edes 50km ennen kun täytyy taas tankata.

Auto siis -95 940 b230fk koneella ja aw71l askilla, tekniikkapuolelle laitettu garrett t03 kuulemma ahdintuhon seurauksena, 3" putkisto perään asti ja d-nokka. Paikallaan kuulemma viking-lastu ja ahtopainetta sellanen 0,7bar. Lastusta ei oo varmuutta joten ahdot mielestäni aika maltilliset ja vielä "turvalliset" vakiolastullakin?

Ajo nyt ei ole mitään mummoilua mut tuo 16-18l menee rikki nätilläkin ajolla. Hiukan kovemmassa ajossa helposti +20l, eikä tarvi edes ajaa kaasu pohjassa. Laatikko pelaa normaalisti ja auto muutenkin joten en nyt oikeen keksi mitään vikaa mut en ymmärrä miten tuo voi talviolosuhteissakaan kuluttaa noin paljon.

Tuntuu vähän tyhmältä kun edellinen tonin lastuilla ollut 330hv 940 meni viinalla jonkin verran pienemmällä kovemmassa ajossa (10:1 rutuilla b230fk, holset h1c, 630cc dekat yms.) :idiot2: Kesäolosuhteissa tosin ja manuaali askilla mut ajo ei varmastikaan ollut kevyempää, sillä mentiin luisussa melkein kuin nykyisellä talvella :D Vapari 16v 740 taas vei nätissä matka-ajossa n.12l ja samanlaisessa luisuajossa samaa luokkaa kun tää nykyinen turbo 940, siks vaihdoin takas ahdettuun kun ei se vapari mikään lompakonsäästäjä ollu :D

Odottelen kesää ja toivottavasti valmistumisen myötä työpaikkaa jotta saa vaihtaa megan ja tehä tästä 2x tehokkaamman kuin nyt jolloin toi kulutus vois olla jollain tapaa perusteltua :idiot2: 30e/kk opintotuella ei kauheasti rakennella :(
« Viimeksi muokattu: 08.01.2015, 15:28:55 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #53 : 08.01.2015, 17:09:27 »
Lainataas tätä vanhaa alottamaani topikkia. Mites kuulostaako normaalilta kun tuo nykyinen 945 vie tässä nurkka-ajossa kokoajan 16-24l/100km. Antoi ostaessa vikakoodia lämpöanturista mutta toimi täysin normaalisti mielestäni, tuli kerran tehtyä yks reissu josta 120km matka-ajoa ja sitten sellanen 40km kevyttä luisua nurkissa. Tän reissun kulutus oli 11.2l/100km muistaakseni. Matka-ajoa n. 100kmh nopeudella, turbiinilukko menee kiinni vasta 105km/h.

Tän jälkeen ei oo sit taidettu mennä kertaakaan alle 15l/100km kulutuksella, lämpöantureita koitettu vaihtaa, tarviketta ja alkuperäistä, tarvikkeella antoi samaa koodia lähes heti boksien nollaamisen jälkeen. Nyt vaihdoin siis käytetyn alkuperäisen anturin paikalleen ja vikakoodit hävis. Ainoastaan ezk antaa ilmoitusta toimimattomasta egr:stä. Venttiili yms paikallaan mutta ei putkea pakosarjaan, edellisen omistajan jäljiltä, vaikuttaako kulutukseen? Mutta siis kulutus ei vaikuta pudonneen, koitettu jopa ajaa rauhallisesti mutta tossa toissapäivänä tankkasin 22l tankkiin ja nyt n. 70km ajettu ja tuskin pääsee enää edes 50km ennen kun täytyy taas tankata.

Auto siis -95 940 b230fk koneella ja aw71l askilla, tekniikkapuolelle laitettu garrett t03 kuulemma ahdintuhon seurauksena, 3" putkisto perään asti ja d-nokka. Paikallaan kuulemma viking-lastu ja ahtopainetta sellanen 0,7bar. Lastusta ei oo varmuutta joten ahdot mielestäni aika maltilliset ja vielä "turvalliset" vakiolastullakin?

Ajo nyt ei ole mitään mummoilua mut tuo 16-18l menee rikki nätilläkin ajolla. Hiukan kovemmassa ajossa helposti +20l, eikä tarvi edes ajaa kaasu pohjassa. Laatikko pelaa normaalisti ja auto muutenkin joten en nyt oikeen keksi mitään vikaa mut en ymmärrä miten tuo voi talviolosuhteissakaan kuluttaa noin paljon.

Voi se rapista tuolla D-nokalla noillakin paineilla. Omanikin rapisteli jo noilla paineilla bensalla ajaessa siinä 3500rpm kohdilla.
Tiputappas paineet 0,6 baariin, jos kulutus tippuu selvästi, rapisee koneesi.
Ainakaan lastu ei ole optimoitu tuolle nokalle.

Voit tarkistaa sen myös mittaamalla sieltä LH:n piuhasarjasta sitä pinnille 28 menevää harmaa-punaista johtoa. Jos sen jännite tipahtaa koneen käydessä alle 7 voltin, rapisee koneesi ja kulutus nousee muuten nopeasti.

EGR ei vaikuta kulutukseen ainakaan omien kokemuksieni mukaan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #54 : 08.01.2015, 20:10:23 »
Voi se rapista tuolla D-nokalla noillakin paineilla. Omanikin rapisteli jo noilla paineilla bensalla ajaessa siinä 3500rpm kohdilla.
Tiputappas paineet 0,6 baariin, jos kulutus tippuu selvästi, rapisee koneesi.
Ainakaan lastu ei ole optimoitu tuolle nokalle.

Voit tarkistaa sen myös mittaamalla sieltä LH:n piuhasarjasta sitä pinnille 28 menevää harmaa-punaista johtoa. Jos sen jännite tipahtaa koneen käydessä alle 7 voltin, rapisee koneesi ja kulutus nousee muuten nopeasti.

EGR ei vaikuta kulutukseen ainakaan omien kokemuksieni mukaan.
Täytyypä testata :hello:
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #55 : 31.01.2015, 12:48:12 »
Nakutus poissuljettu, mahdolliset imuvuotopaikat tuplatsekattu, putsaria vaihdeltu, 2" katti otettu 3" rännin välistä ahdistamasta, boksit nollattu muutamaan otteeseen. Kaupunkikulutus pyörii 20l/100km paikkeilla kokoajan, matkakulutus lähes puolta pienempi. Tämä korjataan megasquirtilla ja myöhemmässä vaiheessa manuaalilaatikolla...
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #56 : 31.01.2015, 14:17:33 »
Nakutus poissuljettu, mahdolliset imuvuotopaikat tuplatsekattu, putsaria vaihdeltu, 2" katti otettu 3" rännin välistä ahdistamasta, boksit nollattu muutamaan otteeseen. Kaupunkikulutus pyörii 20l/100km paikkeilla kokoajan, matkakulutus lähes puolta pienempi. Tämä korjataan megasquirtilla ja myöhemmässä vaiheessa manuaalilaatikolla...

Eli jos ei nakuta ja anturit kunnossa, vakiolastu paikoillaan, niin ajotapa on sitten normaalia agressiivisempi.
Minä saan menemään kaupungissa tuon 20L mutta se onkin wiinaa, jota kuluu automaagisesti enemmän kuin bensiiniä (bensan kulutuksena tuo tekee 14,6L).
Mutta jos matkakulutus on puolet vähemmän, tulee mieleeni vika lastussa, jos se ei ole vakio?

Mega ei korjaa kulutusta, jos anturitiedoissa on häikkää tai "viri"lastu on päin prikkalaa tehty.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #57 : 01.02.2015, 13:48:51 »
Eli jos ei nakuta ja anturit kunnossa, vakiolastu paikoillaan, niin ajotapa on sitten normaalia agressiivisempi.
Minä saan menemään kaupungissa tuon 20L mutta se onkin wiinaa, jota kuluu automaagisesti enemmän kuin bensiiniä (bensan kulutuksena tuo tekee 14,6L).
Mutta jos matkakulutus on puolet vähemmän, tulee mieleeni vika lastussa, jos se ei ole vakio?

Mega ei korjaa kulutusta, jos anturitiedoissa on häikkää tai "viri"lastu on päin prikkalaa tehty.
Lastu nyt on ainoa asia mitä en oo tarkistanu. Täytyy se vielä tänään kattoo ja ostaa vakiolastu jostain lopputalveks jos siellä joku viking lastu on. Jännästi toi automaattikin vaan lisää kulutusta, jos tuo moottorijarruttais muutenkin kun maantievauhdissa niin vois kulutus tippua huomattavasti :idiot2: Kaverin vakio manuaali menee aikalailla tasan puolet pienemmällä kulutuksella kaupunkiajossa.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #58 : 01.02.2015, 14:01:11 »
Mulla on alin kulutus FT:llä ja AW:lla 8.5, matka-ajoo lähes kaikki. Suurin kulutus mitattuna on 11.6 ja yhtään ei sisällä luisukelejä. Tuossa omassa ei tunnu kaikki olevan ihan kunnossa ja siks oottaakin tuossa laitolle pääsyä.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #59 : 01.02.2015, 16:29:43 »
Joo, matkassa tuo minunkin menee jotain kympin pintaan, mulla ollu toi pelkästään talvella ajossa niin lisää automaattisesti kulutusta jonkin verran. Mulla nyt suht kiree vaparin nokkakin ja tollasta niin ei varmaan alle kymppiä voi koskaan toivoakaan mutta siihen paikkeille se olis hyvä saada.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

 

Proturbo  Autodiagnoosi