Carcom Oy  Elekma

Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten

  • 48 Vastauksia
  • 18612 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ordelli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten (kiire)
« Vastaus #15 : 13.04.2014, 15:53:24 »
Omat kokemuset on vähän sellaiset että noiden vahinkotarkastajien kanssa saa olla aika tiukkapipoinen ja pitää omia puoliaan, vaikka työtään vain tekevätkin.

Ajavat kuitenkin vakuutusyhtiösi rahallisia etuja.

Oman S60 kylkeen pamautti talonmies firmansa autolla.
Näin yksinkertaisesti ajateltuna "uhrin" ei tarvitse muuta tehdä kuin odottaa että vastapuolen vakuutusyhtiöstä soitetaan ja pyydetään vahinkotarkastukseen.

Itse jouduin kuitenkin lähemmäs kymmenen kertaa soittamaan vastapuolen vakuutusyhtiöön ja tiedustelemaan asiaa, koska työssäkäyvänä tarviin autoa joka päivä.
Noh tämän jälkeen jouduin vielä pari kertaa soittamaan vahinkotarkastajalle että pääsin viemään autoa näytille (kolarista kulunut tähän mennessä jo kaksi viikkoa).

Vahinkotarkastaja kierteli auton pari kertaa jonka jälkeen arvioi vauriot ja katsoi nettiautosta vastaavilla kilometreillä ja iällä olevien S60 hintoja.
Varusteilla ja edellisillä remonteilla ei vaikuttanut olevan mitään merkitystä hinnan suhteen.

Tämän jälkeen vahinkotarkastaja kysyi että onko minulla mielessä mitään tiettyä korjaamoa, sanoin että Volvon viralliselle korjaamolle tietenkin.
Hetken aikaa tarkastaja mietti ja sanoi että korjausarviot ovat siellä liian korkeat suhteutettuna auton hintaa.
Tarkastaja suositteli uutta paikallista kolarikorjaamoa jonka "mekaanikot" ovat entisiä Volvon työntekijöitä.

Päädyttiin sitten tähän kolarikorjaamoon ja menin sinne vahinkoarviolapun kanssa, kaikki näytti lupaavalta ja osat pistettiin tilaukseen samantien.
"Ensiapukorjauksena" tsekkasivat heti alustan kunnon ja tarkistivat aurauskulmat.

Seuraavana päivänä tulikin puhelu korjaamolta jossa kerrottiin että osien saapumisessa menee kolme kuukautta koska esim. S60 "kylkipalaa" ei kuulemma ole koko euroopan varastoilla.
Tuntui aika uskomattomalta koska tuo S60 nyt sattuu vaan oleen aika helvetin yleinen auto täällä pohjolassa.
Noh korjaamolta annettiin sitten vaihtoehdot että joko ajan kylki rutussa 3kk tai sitten käyvät hakemaan käytetyn S60 pellit jostain purkaamolta.

Päätin odotella tämän ajan ja pääsin sitten viemään auton takaisin korjaamolle.
Osien vaihdossa menisi se 1-2vk korjaamon omistajan mukaan, joten vuokra-autolle olisi käyttöä.

Päätettiin sitten korjaamolta tilata Hertzin kautta vuokra-auto ja toiveena olisi ettei mitään koppiautoa koska työn puolesta tulee välillä päälle 100km päivässä mittariin isoilla teillä, ja tuolle ajalle olin juuri sopinut vähän pidemmän reissun jossa tarvittaisiin tilavampaa autoa.

Noh hetken odottelun jälkeen pihaan kaartaa VW UP! ja Hertzin työntekijä ojensi avaimet.
Hetken sulateltua tilannetta sanoin että en minä voi tuollaisella lähteä tekemään 400km reissua kolmen muun henkilön kanssa.
Muuta ei ollut kuulemma sillä hetkellä joten otin UP:in koska jollain oli päästävä kotiin.

Seuraavana päivänä soittelin Hertzille ja selitin tilanteen.
Ilmeisesti töissä oli joku salapoliisi joka alkoi kysellä työpaikkani osoitetta ja mittaili työpaikka-koti välin matkaa.
Hertziltä vastattiin juuri näillä sanoilla: Sinulla näyttäisi olevan sen verran lyhyt työmatka että kyllä sinä nuorena miehenä sen jaksat kävellä.
Kyseisellä rouvalla ei tullut mieleen että ihmisillä on muutakin menoa kuin töissä käyminen, ja kun vuorotyötä teen niin ei hirveästi ottaisi eteen lähteä sateessa tarpomaan 6km työmatkaa kävellen aamuvuoroon.

Ja kuten mainittu työmatkoja tulee paljon enemmänkin, kuin se 6km päähän konttorille ajo. Koska en lapsia omista tai S60 ei sattumoisin ole pakettiauto, ei Hertziltä voitu muuta autoa sitten antaa kuin se VW UP! Siihen oli tyydyttävä.

Ja takaisin aiheeseen, pääsin parin viikon odottelun jälkeen hakemaan Volvoa korjaamolta ja kaikki näytti päällisin puolin hyvältä.
Lähdin koeajolle ja kojelaudan sekä takapenkkien tienoilta kuului "särinää". Vein auton takaisin korjaamolle ja huomautin äänistä.
Korjaamolta vastattiin että se on vain normaalia muovien nitinää. Sanoin että näitä ääniä ei ollut ennen kolaria joten en suostu autoa ottamaan vastaan ennen kuin näiden äänien alkuperä on selvitetty ja korjattu.
Noh näiden äänien selvittämiseen meni sitten kaksi päivää ja sain Volvon lopullisesti takaisin.


Ai niin. Ja palautettuani Hertzille auton heiltä soitettiin että pitäisi lähteä 40km päähän maksamaan "omavastuuta" auton vuokrasta, laskua postitse ei saa (vuosi 2014) ellei halua maksaa 8e laskutus lisää.

Eli noin 4kk meni kolarista-->auto korjattu. Tämä nyt saattoi mennä vähän ohi aiheen mutta halusin kertoa että ei nämä asiat aina ihan omalla painollaan mene.

En tiedä oliko minulla huonoa tuuria vai onko palvelu aina tällaista.

1/5 maistuu paska asiakaspalvelu.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • www.vrcf.fi
Vs: Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten (kiire)
« Vastaus #16 : 13.04.2014, 17:50:07 »
Omalle kohdalle ei ole kauheasti sattunut näitä kolarijuttuja, pari prätkää ja sit toi uudempi Range jonka ajoin ite ojaan... tukevan postilaatikkotelineen läpi. :)

Lähinnä tuota vahinkotarkastajan ammattitaitoa tai asiakaslähtöisyyttä kehotan tutkailemaan korvat höröllä. Rangen tarkastus ja korjaus meni ilman ongelmia paikallisella korjamolla. Vauriot korjattiin ja koko kylki maalattiin kyselemättä. Kuullessani koko lystin hinnan ihmettelin etteivät tarjonneet lunastusta tai mitään, tommonen vanha vehes ja korjaus maksoi reippaan 6ke. No, hyvä näin. Sain pitää hyvän auton.

Prätkien kanssa mennyt kans ihan hyvin, toisen kanssa tehtiin tarkastajan kanssa deeli parista mitättömästä naarmusta joiden jättäminen silleen vapautti mut omavastuusta kokonaan. Toisen kanssa meni muuten hyvin mutta tarkastajasta jäi vähän semmoinen kuva ettei ollut ihan perillä asiastaan. Tarjosi mm. vääntyneen stongan oikaisua, ja vielä pahempana asvaltin kanssa tuttavuutta tehneen kypärän maalausta...!  :o
Muutenkin tuntui että pyörän vauriot, ulosajon jäljiltä, olis pitänyt vaan taivutella ja paklata takas alkuperäistä vastaavaan kuntoon. Sanomattakin on selvää etten suostunut mihinkään vaikka en olekkaan mitenkään tiukka tinkaaja. Lopputulos oli se että pyörä arvioitiin lopullisesti vasta korjaamolla.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2014, 17:54:21 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Vs: Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten (kiire)
« Vastaus #17 : 13.04.2014, 18:26:44 »
En tiedä oliko minulla huonoa tuuria vai onko palvelu aina tällaista.

Mulla meni kyllä ihan putkeen kun kuorma-auto peruutti V70 takanurkkaan. Sama vakuutusyhtiö molemmilla osapuolilla ja maksajapuoli menestyvä yritys (varmaan ihan hyvät vakuutussopparit), mikä varmaan helpotti asiaa. Jo ennen syyllisen tekemää vahinkoilmoitusta sain käyttää Wetterin vauriokorjaamolla näytillä, eikä hinnat ollu ongelma. Vuokra-auton sai valita mistä haluaa ja Hertziltä tuli Golf, ainut ongelma ettei olisi saanut olla koira kyydissä... Olisin ottanut tietenki sieltä Wetteriltä, mutteivät mielellään halunnu antaa huollon sijaisautoja koko viikoksi  :D

Paikattavia kohtia oli 2x15cm lokarissa (painauma ja maali lähti) ja 15x15cm puskurissa (maali lähti ja kevyet naarmut). Ei varmasti puskuria tai kylkeä maalattu kokonaan, eikä siitä mitään rajoja huomaa.

Varsinaiseen kysymykseen: Pakollisista huolloista ja huolellisesta pidosta tuskin hirveästi maksetaan ylimääräistä. Jos on mahdollista pitää autoa vaikka osina myyntiä ajatellen, saattaa sillä pienen tienestin tehdä. Ei niiden vakuutusyhtiöiden oo tarkoitus maksaa asiakkaalle ylihintaa, vaikka vakuutukset kalliita onkin.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten
« Vastaus #18 : 15.04.2014, 10:02:05 »
Yhtiön kanssa vääntö käyty.

Eivät suostuneet korjaamaan sinisellä tai maakuntakorjaamolla mikä olisi ollut huomattavasti halvempi.

Olisivat lunastaneet mutta en antanut koska korvaus olis ollut ihan p****a.

Otin kertakorvauksen ja ruttu jäi mulle. Kertakorvaus ei mikään hääppönen ollut joten ei tässä syytä mihinkään juhlaan ole.
Nyt alkaa auton parsiminen kasaan. Maalaushan tuossa se kallein juttu on joten se määrää aika pitkälle riittääkö kertakorvaus vai ei.

Yhtiö tarjosi jotain ( en suostunut), yhtiö tarjosi 300eur enemmän ( en suostunut-> sanoin miettiväni iltapäivän ajan), yhtiö soitti. jonkin aikaa pastan jauhantaa jonka jälkeen sanoin oman kertakorvaussumman+ ruttu jää mulle, yhtiön edustaja suostui samantien ja sanoi että rahat kolmessa päivässä tilillä. Eli täys huutokauppa koko juttu ja sitten jäi itselle mielikuva että oliko sanomani summa liian pieni, koska suostui heti.

Sitten se ihmetyttää kanssa että Sinisen laatima Cabas arviosta puuttui yhtä sun toista osaa eli todellinen korjauslasku olis ollut isompi kuin heidän antama arvio. hhhmmm miksi? Olen salajuonien vannoutunut kannattaja.

Nyt on alla firman piikkiin vuokra V40 T3. Pieni ja ahdas auto, josta ei nää taakse yhtään mitään. En ikinä omalla rahalla tommosta kippoa tule ostamaan. Alusta on hyvä ja ainut positiivinen asia+ kulutus verrattuna tuohon omaan V70seen.
14 vrk saa pitää, 5 päivää nolla omavastuulla ja 9 päivää 6% omavastuulla.

Nyt saa vinkata sopuhintaisesta maalaamosta/korikorjaamosta Turun talousalueella  ;)

Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten
« Vastaus #19 : 15.04.2014, 13:19:33 »
Jos vauriot ovat pahoja, niin olisiko rutun osina myynti kannattavempi ratkaisu?

Sinulla on nyt kertakorvaus, se + voitto myydyistä osista luulisi riittävän ainakin ehjään vastaavaan autoon?

Kolariauto on aina kolariauto. Se ei koskaan tule sellaiseksi kuin oli.

Poissa Petski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten
« Vastaus #20 : 15.04.2014, 14:09:38 »

Kolariauto on aina kolariauto. Se ei koskaan tule sellaiseksi kuin oli.

JOS se auto on ollu ennen kolaria paska, niin haittaako jos ei tule sellaiseks ku oli? Ei hyvin korjatussa kolariautossa mitään pahaa ole.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten (kiire)
« Vastaus #21 : 15.04.2014, 14:30:19 »
Kyllä ne taitaa ilomielin jättää romut asiakkaalle. Ainakin oman kokemuksen perusteella. Kavetille luvattiin 1000e bemarista ja auto avkoolle, sen jälkee kaveri kysy että entä jos auto jää itelle. Tarkastaja hymyili ja sano et 800e ja auto jää sulle. Meillä on noita romuja ihan tarpeeks.
Yhestä Volvosta sai kerran 800e ja sain ite päättää että pistetäänkö auto paaliin, vai korjaanko sillä rahalla... :pomo:

Coolower, ei tommosta kannata vaan korjata(maailma täynnä ja arvo vähemmän mitä tuo cabas-arvio korjauksesta), vaan ottaa rahat ja jos loppuraadon joutuu pitään niin myy sen osina pois.

Ja jos samanlaisessa haluu pysyä, niin ruottista parempi tilalle. Tai suomesta jossei jaksa hakia.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten
« Vastaus #22 : 15.04.2014, 17:06:42 »
Kyllä tämä taidetaan kuntoon laittaa koska rungossa ei ole mitään suurempia vääntymiä, mitä nyt sarana tapit hieman antautui.
Uusi ovi, lokari ja tuennan osat paikoilleen niin ollaan pitkällä.
Autossa uutta orkkisosaa paljon ja muutenkin alkaa oppimaan tuon auton konnankoukut joten ajellaan sillä nyt pari vuotta vielä ja saas nähdä jos sitä myy ollenkaan siinä vaiheessa.

Tällä hetkellä ei ole budjettia lähteä autoa vaihtamaan ( tai hakea ulkomailta, kävi kyllä mielessä) ja tuo osina myynti on sellaista hommaa mihin en lähde. Tietty jos joku koko auton ostaisi mutta...

Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Vs: Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten
« Vastaus #23 : 16.04.2014, 11:07:03 »
Jos sulla on todisteet auton oikeasta arvosta, voihan tuohon päätökseen hakea muutosta.
Ei kai voi olla että korvaussumma riippuu vain tarkastajan pärstäkertoimesta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten
« Vastaus #24 : 16.04.2014, 11:38:21 »
Jos sulla on todisteet auton oikeasta arvosta

Niin, mikä se auton oikea arvo on?

Periaatteessa auton oikea arvo on se, millä siitä kaupat tehdään. Ja kyllähän tällaisissa tapauksissa auton oikea arvo on vastaavista tehtyjen kauppojen keskiarvo tms. Ja kuten autokaupassa yleensäkin, lisävarusteluista tai hyvästä huolenpidosta ei valitettavasti saa oikeastaan koskaan niin paljon lisähintaa kuin mitä niihin on rahaa palanut.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten
« Vastaus #25 : 16.04.2014, 12:37:36 »
Paljon juttua noista auton lunastus korvauksista korvauksista. Jokainen voi asettua itse vahinkotarkastajan rooliin kun seuravan kerran on autoa ostamassa.
Maksatko aina heti sen minkä myyjä pyytää autosta vai neuvotteletko hinnasta jos mielestäsi se on korkea. Ja kieltäydyt tietenkin tekemästä kauppaa jos tarjoaa alle torihintojen autoa.  ;)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Jazka87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • Kasipätkä Wagon!
Vs: Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten
« Vastaus #26 : 16.04.2014, 20:21:41 »
Valehtelu kannattaa Vahinkotarkastajan kohdalla, kertoo vaikka mitä osia on just vaihtanut vaikka ei oliskaan :P plussaa saa siitä jos on suht tuore leima! ja sit kertoo kaikki remontit mitkä on tehnyt tai teetättänyt jollain :P ja eihän ne mistään nää mitä itse on autosta ostohetkellä maksanut, tekasee ite vaikka jonkun kuitin ja laittaa siihen hinnan yläkanttiin ::) Niin ja älä ikinä suostu ekaan hintatarjoukseen, vaan kannattaa pysyä siinä omassa jos se on viel jotenkin inhimillinen...

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten
« Vastaus #27 : 16.04.2014, 21:15:02 »
Ei kiinnostanut rahasta päättäjä(tarkastajaa) tipan vertaa mun kuitit. Olin kuvannut kuitit valmiiksi mutta ei sitä kiinnostanut.

Suurin valtti tässä väännössä oli tuo uudempi 2.4T kone jolla pääsi hieman parantamaan omia neuvotteluasemia.
Tosin siinä vaiheessa loppu vääntö kun alko uudempi korisia tulemaan vastaa pienemmillä kilometreillä.

Jatkossa kannattaa pistää sinne nettiautoon kavereiden autot myyntiin sopivalla ylihinnalla/kilometreillä siksi aikaa kun jollain vääntö yhtiön kanssa menossa  ;) Korvauspäätös tuli--> autot pois myynnistä--> kavereille koppa kaljaa.

Tarkastaja muuten katsoi järjestelmästä nettiautossa myynnissä olevien autojen katsastusraportteja, niistä lähinnä kilometrien paikkaansa pitävyyttä ja se onko suomi auto vai ei.
Eli kusetus kilometreissä tai suomi auto statuksella ei onnistu.

Ja on kyllä rimpulan oloinen tuo vuokra V40, nitisee ja natisee. Joku on joskus sanonut että se miten ovet ja luukut sulkeutuu kertoo auton laadun. V40 saa ovia paiskoa ja takaluukkukin vaan rämähtää alas.
« Viimeksi muokattu: 16.04.2014, 21:17:17 kirjoittanut coolower »
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Jazka87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • Kasipätkä Wagon!
Vs: Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten
« Vastaus #28 : 16.04.2014, 23:02:53 »
Itsellä oli jossain vaiheessa käyttöautona volkswagen golf III variant vm-95 1.8l 8V 55Kw kone. 275tkm ajettu. oli kaks viikkoa tuore leima kunnes vastapuoli ajo sen lunariin. 2tonnia mä siitä sain kun pidin oman puoleni asiassa ja moni varmaan tietää mikä on hintaluokka kyseisessä mallissa, ainoot sähköherkut oli penkinlämmittimet ja sähköinen kattoluukku :D muuten oli manuaaliset ikkunaveivit ymv perusjutut ;D

http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf?id_car_type=4&id_fuel_type=1&id_gear_type=2&yfrom=1995&yto=1995&show_search=1&engineFrom=1.8&engineTo=1.8
Siitä osviittaa :)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Kertokaa vinkit vahinkotarkastajaa varten
« Vastaus #29 : 17.04.2014, 01:16:16 »
Itsellä oli jossain vaiheessa käyttöautona volkswagen golf III variant vm-95 1.8l 8V 55Kw kone. 275tkm ajettu. oli kaks viikkoa tuore leima kunnes vastapuoli ajo sen lunariin. 2tonnia mä siitä sain kun pidin oman puoleni asiassa ja moni varmaan tietää mikä on hintaluokka kyseisessä mallissa, ainoot sähköherkut oli penkinlämmittimet ja sähköinen kattoluukku :D muuten oli manuaaliset ikkunaveivit ymv perusjutut ;D

http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf?id_car_type=4&id_fuel_type=1&id_gear_type=2&yfrom=1995&yto=1995&show_search=1&engineFrom=1.8&engineTo=1.8
Siitä osviittaa :)

Lainaus
Valehtelu kannattaa Vahinkotarkastajan kohdalla, kertoo vaikka mitä osia on just vaihtanut vaikka ei oliskaan :P plussaa saa siitä jos on suht tuore leima! ja sit kertoo kaikki remontit mitkä on tehnyt tai teetättänyt jollain :P ja eihän ne mistään nää mitä itse on autosta ostohetkellä maksanut, tekasee ite vaikka jonkun kuitin ja laittaa siihen hinnan yläkanttiin ::) Niin ja älä ikinä suostu ekaan hintatarjoukseen, vaan kannattaa pysyä siinä omassa jos se on viel jotenkin inhimillinen...

Tässä ehkä syyt minkätakia saa vääntää ja kääntää vahinkotarkastajien kanssa. Mistälähtien auton kolaroiminen on tarkoitettu voiton tekemiseksi?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron