Laitetaanpas päivitystä. Auto siis taas viikon päivät vissiin mennyt seisaallaan huoltoparkissa, kaasarit olivat niin sekasin ettei ollut varaa ajella enää, eikä helteillä jaksanut mitään tehdäkkään. Eilen innostuinkin menemään vähän pesasemaan kaasareita kun toinen oli vuotanut jo pitemmän aikaa ja sotkenut joka paikan.

Oli siellä vikoja jos jonkunlaista, pahimmat viat osoittautuivat kohokammioiden bensapintojen säädöissä, ja pilalle kuluneet neulat. Hommahan on niin että ohjeen mukaan kun säätää pinnat, niin ei ainakaan omassa toimi sitten alkuunkaan, koska: A. Kone ei ole vaakasuorassa lähimainkaan. Ja B. Kohokammiot ovat eripuolilla kaasareita. Ohjeen mukaan säädettynä (millain ne nyt ovat olleetkin jo vuosia) bensapinnoissa suutinputkissa on melkein sentin korkeuserot

No ei toimi silleen. Toisekseen oli ykköskaasarin koho ottanut kammion laitaan kiinni, eikä näinollen sulkenut neulaa

Säädin nyt sitten kohot "päin per****ä" jotta sain bensapinnat kurkkuihin nähden oikeiksi. Johan pelittää erilailla

Ekaa kertaa tajusin testata tuota bensapintaa kun hurautin vaan sähköpumpun käyntiin, ajattelin aluski vaan tarkistaa, että vuotaako kumpikaan neula, sitten huomasin tämmöiset oireet.
Kaasarit alunperin olivatkin ihan täynnä kaikkea paskaa, öljyyn sotkeutunut pölyä ja vaikka mitä törkyä. olivat jo hioneet luistejakin vähän epäsynkkaan

Syynä erittäin surkeat laaduttomat pipercross suodatinsukat jotka päästävät näköjään kaiken läpi. Asiaan piti saada parannus, ja siitä idea tuli että värkkäämpä nuo myynnissä olleet ilmanputsari osat itse käyttöön, kun eivät kaupaksi ole menneet pariin vuoteen.
Tuli sorvattua tuollaiset ilmaohjaimet, optimoimaan (ainakin omassa mielikuvituksessani) ilman virtaus mahdollisimman jouheaksi. Epoksilla kansiin kiinni.

Eipä jaa virtaus tuosta kiinni enää ainakaan, eikä torvet ime tasaisesta seinästä.

Havaintokuvaa vielä:

Sitten vaan kaasaria kasaan ja putsarivirityksiä asentelemaan.




Kevyt pikainen hinkkaus vielä tuomaan vähän ilmettä.

Kyllä pitää sanoa että ei nuo ainakaan huonommaksi tehnyt. Huollon jälkeen auto on kuin virityspajalla käynyt, tosin kaasaritkin on kuin eri laitteet kun huolsin ja säädin ne niin hyvin ku ne pystyy saamaan vaan. Ei ole nestettä vaimentimissa, enkä varmaan laitakkaan, käyttäytyy niin nätisti nyt.
Samalla piti keulan puolelta alustaa vähän tsiikata, kun kolkuttelee millon mistäkin. Tein pientä pintapuolista huoltoa sinne. Tuli vihdoinkin laitettua kauan sitten jenkeistä tilatut uretaanit vakaajalle, vanhat kumit olikin ihan murusina siellä jo..


Vielä pitäisi nuo korin puolen puslat jostain saada uretaania

Katsoin iskarien kumit samalla kun hollilla olivat, nehän oli ihan pilalla nekin. Vaihdoin sinne kumit myös. Uretaania niihinkin pitäisi jostain saada. Kuva vielä auton erikoisista iskareista

Onkos tullut vastaan moisia ennen ihan hiljattain ? On niin jäykät että minun paino ei meinaa riittää painamaan edes kasaan.

Ajettavuus ja tuntuma parani merkittävästi ja ennenkaikkea kaikki kolinat loppuivat kokonaan ! Onneksi tuli näprättyä nuo(kin)
