Syyläri oli vanha 240 messinkisyyläri. Syyksi paljastui että flektin nippuside oli ilmeisesti sen verran elänyt itselleen väljää, että oli hangannut kennon puhki

Onneksi tuo lienee korjattavissa. Muistin että olihan minulla vielä purkuysin kapea syyläri jemmassa

Joten se ongelma rakesi siihen hätään sillä.

Nyt on flektikin kunnolla, tein tarpeeksi suuret vastelevyt että sai nippusiteet kunnolla kiinni tällä kertaa.

Olisikohan tuo anturikin jo vaihtoa vaille ?


Huomaa kyllä että tuo vakkari pikkunen alumiinisyyläri ei kykene samaan jäähdytystehoon, yrittää kuumennella vähän väliä. Onneksi kuitenkin nuo flekti ja sähköinen lisäpumppu jaksaa tipauttaa lämmöt.
Nyt on uusia ongelmia, noiden kaasarien kanssa vaihteeksi. Nostot kun parani sen 2.5mm, niin ei siinä kyllä tahdo toimia oikein mikään. Oli tuossa vkl pienimuotoinen kaasarihuolto, otin ne irti ja purin atomeiksi. Kun ne vähän vuotaa


Atomeiksi vaan, ja brake cleaner kylpy ja painetta perään. Liekkö nuo nyt likaisia oli
(vrt. putsattu ja likainen)
Vaan en löytänyt mitään vikaa mistään. Kiinnitin noihin ryyppy-systeemeihin erityisen paljon huomiota, koska näytti että ne olisi juurikin ne mistä se mehii bensaa lorisemalla läpi. Tarkistin tasot ja vedin semmoisella nestemäisellä tiivisteellä ne paikalleen. Kannet vedin samalla tökötillä kiinni, se ei liimaa tms, se vaan tiivistää. Siinä ne nyt on suunnilleen huollettuna.

Imusarjan puolikasta kun katselin, nii siellä kun on nuo mustat jäljet, kävi epäilys että olisikohan se hörppinyt ilmaa tuosta laippojen välistä.. Tiivistepaperi silikonilla varmistettuna(imusarjassa siis vieressä jousto, siksi jäykkä liitos), mutterit oli avatessa ehkä suhteettoman löysät


No, nippu on nyt nivottu kasaan ja enpä malttanut olla laittamatta sitä samantien autoon asti, vaikka kello alkoi jo olemaan.

Siellä lepää, ja on se vaan taas siisti



Seosruuvit sai vetää aika paljon tiukemmalle kuin huoltoa aiemmin

Ja läppien synkat tarkistin, oli se vähän pielessä, joka kyllä varmaan johtui tuosta purkamisesta. Tuo joulukuusen vilkkuvalo (tai jos joku sitä kapeakaistamittariksi tahtoo kutsua) vilkutti että laihalla olisi aika rajusti. Mutta tulpat on mustat. Rötää alhaalla, jos pienentelee mitään suuttimia/ruuveja, se aivastelee heti. 2000-3000 eteenpäin vetää ihan ok.
Epäilen että voiko tässä nyt kuitenkin ollakin tuolla kipinäpuolella ongelmia. Tosiaan sillon kun koneen kasasin, meni öljypumpun akseli täsmälleen samaan asentoon, sekä jakaja oli irti jalkoineen päivineen, ennakkoa ei ole muutettu, se on varma. Mutta starttaamisesta ei tullut mitään. Piti jakajaa alkaa kiertämään kokeeksi, sen 50 astetta sai vähintään kiertää sillon, että alkoi edes lupailla käyntiä, lisää vielä säätämällä sain sen sillon toimimaan korvakuulolla ihan mukavasti sitten. Ennakoista tällä hetkellä ei mitään hajua. Varmaan 70 astetta

Koska aiemmin minulla oli jakajan runko 0-ennakossa. Ja käyrä oli tehty täysin kokonaan jakajan sovelluksella. Laajakaista taitaa tulla pakolliseksi asiaksi ostaa, ei tarvitse aina pelleillä samojen ongelmien kanssa, kun nyt en tiedä onko vikaa ennakossa vai kaasareissa.
Tänään se aina kun laski kierrosket tk:lle niin se kävi siinä ~500rpm asti, siellä jyrnytti tovin ja kiipesi hiljaa ylemmäksi, bensa haisi. Vika sitten löytyi kaasarien kansista bensalinjojen banjopulteista, ne oli löysällä, tietenkin kohokammiot tyhjeni ja eikä se saanut korvaavaa bensaa tilalle kovinkaan nopeasti.. Toinen kerta jo kun nekin aukeaa itsekseen.