Saa kysyä, täytelangalla kyllä. Vanha aikansa lippulaivamalli telwin valovirtakone. Iso laatikko (pitää joka kerta kantaa talosta rappuset ulos ja sitten takasin sisälle

) mutta kyllä vaan on niin hyvä kone ettei tarvitse miettiä vaihtoa. Toki se telwinin prosessoriohjattu salkku kiehtoisi, olisi mukava liikutella.
Mutta itse lankaan, niissä on aivan järjettömästi eroja miten ne palaa/räkii.. Itse käytän aina tamforce 0.9mm täytelankaa puuilosta, se palaa tosi hyvin. Hätätapauksessa bilteman lanka toimii, muuten en sitten vaan hitsaa (krhm telwinin omat langat

) ollenkaan. Täytelangalla saa käytännössä sen parempaa jälkeä mitä enemmin voi pitää virtaa, eli autohommissa on ohuet levyt aina ja ne on vielä lisäksi näkkileipää

niin se toki tuo omat haasteensa, ilman suojakaasua se hapero pelti kärähtää samantien ympäriltä ja äkkiä huomaa että uuden pellin vieressä onkin jo sormen mentävä reikä.
Mutta virranhallinnalla (tai sitä itse lämpöä hallitsemalla oikeastaan), ja näin 20v kokemuksella noita mätähommia tehneenä en siltikään raaski ostaa suojakaasuja vieläkään, koska ne on tosi hyvin tehtävissä täytelangallakin. Ja tuohon 4mm levyyn pitää vaan löytää sopiva virta, sen näkee kyllä kun lankaa joutuu tarjoamaan pitkään sinne, se imasee sulan aluksi syvälle ja pitää vaan syöttää tarpeeksi kauan että palko jää riittäväksi, taas jos arvoja nostaa niin tuo vastapuolen 1,5mm levy menee heti puhki. Kuonat hinkkaan pois vasta sitten kun maalaan, muuten se ruostuu heti, kuonan alla on siisti kiiltävä sauma.
Vaatii yleisesti enemmin "taitoa" kun kaasulla, mutta lopputulos on loppujenlopuksi aina ihan yhtä hyvä. Hinta/laatusuhde ainakin itsellä ratkaisee ihan ylivoimaisesti täytelangan eduksi. Toivottavasti tuosta höpötyksestä nyt jotain selvisi

Niin ja virralle sekä langalle on oltava riittävät omat säädöt, eikä vaan semmoisia I-II virtavalintakytkimiä, niillä ei tee mitään, tai tekee niillä paljon pikkuisia kuulia ainakin. Saumakohtaan ei mene mitään mutta sauman ympärystö on kuin ydinsodan jäljiltä.