Tuli väänneltyä tuota etuvaimenninta tänään.

Siinä on nyt rakennussarja, loput tehdään kotona sitten kun tuolle on tarvetta joskus. Autossa oleva etupönttö on vielä ihan ok, tämä siis suora kopio siitä. Mutta, tänään tuli inspis, kävin kannen kimppuun, lopultakin. Tutkin noita maalinpoisto aineita ja vajaa 10e maksoi tuo joku mastonin motonetissä oleva käläpullo. Ajattelin että tuota voisi vaikka kokeilla, ja sehän toimii


Sillä aikaa kun nuo tulpan kolot vielä vaikuttaa toista kierrosta niin vähän parantelin tuota pintapuolta

Terävät kulmat pyöreiksi sekä tasopinnat sileiksi, valuu öljyt herkemmin alaspäin ja ehkä sekin osaltaan parantaa edes ajatuksissa tuota nokan voitelua.

Tulipahan todettua että hyvää kamaa oli tuo maston, maalien lisäksi se poisti ruosteetkin ja hapotti kannen kauttaaltaan

Vesihuuhtelun jälkeen (koska purkissa luki että vedellä lähtee, bräkkäri ei tuota poistanut) tuloksena puhdas oikein nätti kultainen kansi

Veti kauniin värin kauttaaltaan, joka koloon. Teräsharjailin vielä läpi niin se tuli ihan hyväksi onneksi.

Aloin sitten noita seetejä ja venttiileitä katselemaan läpi.

Läppäsin varmaan 3 tuntia noita tahnan kanssa, käsineen ja lopuksi koneella. Muisti oli kyllä pettänyt ne kaikki oli enemmin tai vähemmin kuppasia. Jotenkin muistin että ne olisi olleet ihan ok. Uudet imuvenat piti myös jauhaa ihan tosissaan kun kannen puolella oli rokkoa. Lopputulokseen olen kuitenkin tyytyväinen, voi jäädä noin.

Lisää palikkaa kiinni. Ehdat elringin venttiilivarsien stefat.

Monta asiaa voisi parannella, kuten nuo aluretainerit joista kaikkialla pelotellaan. Luotan niiden toimintaan nyt tässä vaiheessa kun ne on olleet kiinni ennenkin ilman mitään oireita tai ongelmia.

Heitin löpöt palotiloihin, oli hyvän tovin eikä yksikään edes mehinyt läpi. Joka kerta on joku seeti fuskannut ja hyvin on nekin autossa pelittäneet, joten tuo kelpaa minulle.

Sitten vielä viimeinen pesu ja uutta väriä niskaan.

Siellä se alakertakin komeilee, katsotaan vieläkö öljypainemittari vatkaa kuin hullun mul*ku, uusi pumppu ja uusi kello.

Kunhan saa koneen autoon kiinni niin vielä riittää töitä, tuo ruosteinen luikero pitää tehdä, melkein kokonaan uusiksi.

Muokkaan pakosarjaa sen verran että otan kollektoria lähemmäksi konetta ~10cm, sekä laitan V-Bandin, ja jonkunlaisen alipaineputken viistoon, johon sitten imutan koneesta huohotuskaasut. Ja taaksehan onkin jo koko setti tulossa uutta. Pitää vielä saada osteltua noita mutkia ja käyriä ja juttuja jonkunverran, mutta ei tässä enää kiire ole mihinkään niin tehdään kaikessa rauhassa.