Tänään tuli akseli kotiin


Enpä paljoa ehtinyt siihen silti kajota, pitää koittaa saada muut hommat nyt pois alta. Säätäjä sanoi välykset olevan .12, mutta piruuttani itse mittasin vielä, niin sain .07-.08 välillä, tosin lautaspyörässä oli vielä maalia, niin se todennäköisesti toi siihen ton 4 satkua. Jokatapauksessa todella napakka ja välykset on asialliset

Vanhassa akselissa pinionin laippa sentään vatkasi 10mm väljää ja laippa kaiken lisäksi heilui sivusuunnassakin

Ihme ettei paukkunut perä jo rikki, en ihan kesysti kaasutellut kuitenkaan juuri koskaan

Mutta, tänään hioskelin tuota kuskin takahelmaa, ja ai ihanaa

se sinkkimaali oli kiehunut kitin alle, ja kaiken kaiken lisäksi kun tärpätillä pyyhin ennen maalausta, niin loputkin sinkkimaalista liukeni, helmasta tuli aivan karmea, hirveä. Olisi tarvinnut lisää kittiä pariin kohtaan, mutta en jaksanut tehdä muuta kun vetää mustaksi. Korjaan joskus jos jaksan. Ensikesänä viimeistään.

Apukuskin puoltakaan en enää käy hiomaan puhtaaksi, teen sen ensikesänä myös sitten kunnolla, kaaren sauman päälle vedin kitin myös tasoittamaan ja suojaamaan saumaa.

Huomenna olisi sitten tuon hionta ja maalaus. Takakontin tänään paikkailin ruosteet pois, sekin jää hiomatta kokonaan puhtaaksi, kuten aluksi oli tarkoitus, tai siis lykkääntyy ensikesään myös. Pakoputkenkin teko jäi, koska ei riittänyt valuutta ostaa osia, ja aika loppui pahasti kesken. Ja entisen putken kasaus heittikin hankalaksi, keskipöntön jälkeen olikin akselin ylitys ja loppupää mennyt täysin rapeaksi reikäjuustoksi

Teinpä siihen oikein patenttien patentit, kun ei sitä hitsatakkaan voi, enkä käy uusia paloja siihen rakentamaan, kun koko putki lähtee romukoppaan, Sain sen kuitenkin korjattua toivottavasti niin hyvin että talven selviää noin. Huomenna pitää sille rakentaa uudet kiinnitykset kun käsijarruvaijerin läpiviennin takia piti ottaa putken kiinnityspaikka irti.