Noniin, nyt on koneiden kanssa painittu. Vanha kone otettu auki kunnolla. On sitä vaan ilo kattella kun on vaivaa nähty alakerran kanssa





Tuomio on nyt langetettu olleiden oireiden syyksi. Eli kyseessä oli aikapommi vailla pamausta

Oli perhana laakeri antautunut, ja muuttanut vähän toimintaperiaatetta mieleisemmäkseen.. Käynyt ilmeisesti mukavan lämpimänä tuolla



Onneksi ei ehtinyt sorvaamaan paikkoja rikki asti. kammen kaula näyttäisi olevan vielä kondiksessa, luojan kiitos

Toinen tiedossa ollut oire oli että 4. mukin eka männänrengas oli poikki. Tein johtopäätöksen että kone on päässyt kiehumaan, männänrengas mennyt juustoksi ja katkennut, ja nyt oli renkaan pinnassa ainakin 0,5mm karstaa, joka varmisti että kaikki kaasut pääsee läpi oljytilaan, siksi se järjetön huohotus.
Kytkinkoppakin on aina niin öljyinen, ja päättelin että ainut paikka mistä se voi tulla on vaihdelaatikko, niin pistin senkin pikaiseen huoltoon.

Samoten tulee koneeseen vähän modernimpaa tekniikkaa

Josko nekin vähät huopatiivisteiden öljytihkut säästettäisiin tästä eteenpäin.

Osaako kukaan muuten sanoa onko tämä tiiviste täysin kunnossa

Omasta mielestä on hieman kulunut, mutta en tiedä kuuluuko olla tuollainen, tommonen laaja tasainen tasopinta kampuraa vasten, eikö siinä pitäisi olla sellainen terävä särmä ?

Ja tämmönenkin tulee


Innostuinpa tänään harrastamaan taas






Katsotaan mitä tulee. On onneksi varalimppuja vielä 3kpl, mikäli tuo menee käsilleen. Laihtui se kuitenkin 9kg-->7kg

Vielä pitäisi keksiä joku paikka missä saisi tasapainotettua kunnolla sen. MIelellään lähimaisemissa..