KL-varaosat  Race.fi

S60-v70 etupään tukivarsien puslien kestävyydestä.

  • 15 Vastauksia
  • 4853 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Heippa
minä ajelen 2001 mallisella S60/103kw kärryllä jossa on 195/65/15 kesä renkaat,ilmanpaine 2.2
,,,no kaverilla on samanmoinen värkki jossa 16 tuumaset vanteet ja joku siihen sopiva
matalaprofiilinen kesä rengas jossa valmistajan suosittelemat paineet.
Ajelin sillä pienen lenkin ja,,,
en ihmettele yhtään ettei tukivarsien puslat ym etupään nivelet kestä tuollaista rynkytystä
mikä noilla kovilla rengaspaineilla kohdistuu alustaan.
,,,kumpi on tärkeämpi miellyttävä ajettavuus vai ISOT vanteet ?





S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: S60-v70 etupään tukivarsien puslien kestävyydestä.
« Vastaus #1 : 19.04.2014, 15:41:10 »
16 tuumanen ei ole nykyään iso vanne. Monesti 16 tuumainen on pienin vanne koko mikä jarrujen puolesta mahtuu pyörimään.

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: S60-v70 etupään tukivarsien puslien kestävyydestä.
« Vastaus #2 : 19.04.2014, 16:02:59 »
16 tuumanen ei ole nykyään iso vanne. Monesti 16 tuumainen on pienin vanne koko mikä jarrujen puolesta mahtuu pyörimään.

Heippa :-)
vaatii vaan kovat rengaspaineet kun pitää olla niin matalaprofiilinen rengas että se pysyy kasassa.

S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60-v70 etupään tukivarsien puslien kestävyydestä.
« Vastaus #3 : 19.04.2014, 16:09:23 »
Sehän riippuu ihan siitä mihin auto on suunniteltu. Jos se suunniteltu 15" kumeille ei siinä toimi 17" kumit. Jos taas vakioa 18" kumit menee surkeaksi ajaa jos laittaa 15" kumit alle.
Jos alusta ei kestä se on surkea suunnittelua vain.  8)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: S60-v70 etupään tukivarsien puslien kestävyydestä.
« Vastaus #4 : 19.04.2014, 16:38:54 »
Sehän riippuu ihan siitä mihin auto on suunniteltu. Jos se suunniteltu 15" kumeille ei siinä toimi 17" kumit. Jos taas vakioa 18" kumit menee surkeaksi ajaa jos laittaa 15" kumit alle.
Jos alusta ei kestä se on surkea suunnittelua vain.  8)

Just näin
S60/V70 alusta on kaiketi suunniteltu 15" vanteille
,,,meinaan vaan että matalaprofiilirenkaat joissa pitää olla kovat paineet rynkyttävät nuo
tukivarsien helat rikki,ym


S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: S60-v70 etupään tukivarsien puslien kestävyydestä.
« Vastaus #5 : 19.04.2014, 16:53:06 »
No, ne jotka käyttävät 17-18 tuuman vanteita ottavat tietoisen riskin kestävyyden suhteen. Renkailla ajetut kilometrit 15" vs. 18"(sisältäen tiheämmän alustan remontoinnin) ovat halvempia 15" koska renkaiden hinnassa on radikaali ero. Jotkut yrittävät(kylläkin epäonnistuen) kompensoida asiaa ostamalla halvat isot kiinalaiset rinkulat. 15" "premium merkki  renkaat olisivat turvallisemmat.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: S60-v70 etupään tukivarsien puslien kestävyydestä.
« Vastaus #6 : 19.04.2014, 16:53:52 »
Mun V70 ei edes mahdu 15" vanteet. Eikä vakiokokenen 16" ole kyllä kauheen matalaprofiilinen.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: S60-v70 etupään tukivarsien puslien kestävyydestä.
« Vastaus #7 : 19.04.2014, 16:56:45 »
Etummaiset tukivarrenpuslat siinä yleensä hajoavat. Niissä kun on hajoamista helpottavat välitkin kumissa ;). Olen joskus puristanut välit täyteen uretaanimassaa. Massa pysyy siinä kohtuullisesti ja esim 224/45R17 renkailla suojaa puslaa hyvin. Pallonivelet tahtovat silti hajota ja ehkä jopa hiukan helpommin.

Nyt vähemmän tulee tuon tekniikan autolla ajettua, mutta sellaista olen myös miettinyt onko kestävyyseroa nivelissä mikäli on varsin painava alkuperäisvanne vai todella kevyt tarvikevanne.

Uudemman tekniikan S80 ja V70 ovat alustaltaan paljon vahvempia.

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: S60-v70 etupään tukivarsien puslien kestävyydestä.
« Vastaus #8 : 19.04.2014, 17:04:59 »
No, ne jotka käyttävät 17-18 tuuman vanteita ottavat tietoisen riskin kestävyyden suhteen. Renkailla ajetut kilometrit 15" vs. 18"(sisältäen tiheämmän alustan remontoinnin) ovat halvempia 15" koska renkaiden hinnassa on radikaali ero. Jotkut yrittävät(kylläkin epäonnistuen) kompensoida asiaa ostamalla halvat isot kiinalaiset rinkulat. 15" "premium merkki  renkaat olisivat turvallisemmat.

Hyvä pointti !

,,, 15" tuumaset 195/65/15  +  S60/V70 on oikea valinta jos haluaa että alusta kestää ja ajomukavuus säilyy.
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: S60-v70 etupään tukivarsien puslien kestävyydestä.
« Vastaus #9 : 19.04.2014, 17:21:24 »
Hyvä pointti !

,,, 15" tuumaset 195/65/15  +  S60/V70 on oikea valinta jos haluaa että alusta kestää ja ajomukavuus säilyy.

Tuletko sovittamaan mun S60 -01 Volvoon 15" vanteet, mulla on ollut hieman vaikeuksia saada niitä sopimaan jarrusatulan takia? :)

Jos et tule, niin ajattelin jatkaa ajamista rekisteriotteeseenkin merkityllä vakiokoolla ja alkuperäisvanteilla 205/55/16.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: S60-v70 etupään tukivarsien puslien kestävyydestä.
« Vastaus #10 : 19.04.2014, 18:04:04 »
Tuletko sovittamaan mun S60 -01 Volvoon 15" vanteet, mulla on ollut hieman vaikeuksia saada niitä sopimaan jarrusatulan takia? :)

Jos et tule, niin ajattelin jatkaa ajamista rekisteriotteeseenkin merkityllä vakiokoolla ja alkuperäisvanteilla 205/55/16.

hei vaan :-)

Sama alusta ja samat tukivarret kuin tässä meikäläisen vehkeessä,,,mutta noi 55 sarjan renkaiden kovat ilmanpaineet kyllä taitaa hieman rynkyttää alustaa.

S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S60-v70 etupään tukivarsien puslien kestävyydestä.
« Vastaus #11 : 19.04.2014, 18:25:36 »
Itse en ole tainnut saada tämän topic:n pointtia kiinni, kuuluuko tämä korjaamo-puolelle, onko jokin rikki ja pitäisi korjata?
15-17" vanteet on volvon vakio kokoja, eikä ISOJA
Näihinhän on saatavilla kymmeniä erilaisia jousi-iskari yhdistelmiä, riippuen siitä, että millaisella kokoonpanolla auto on tehty.
Joten sama alusta ei ole kaikissa.


,,, 15" tuumaset 195/65/15  +  S60/V70 on oikea valinta jos haluaa että alusta kestää ja ajomukavuus säilyy.

Tuohan ei ole oikea valinta silloin, jos se vanne ei ole oikea autoon, oikea valinta riippuu täysin siitä mikä kyseiseen autoon kuuluu, 15" vanne ei sovi jokaiseen vakio V70/S60:iin, kuten tossa on jo kirjoiteltukin.

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 466
  • www.vrcf.fi
Vs: S60-v70 etupään tukivarsien puslien kestävyydestä.
« Vastaus #12 : 19.04.2014, 19:00:29 »
Itse en ole tainnut saada tämän topic:n pointtia kiinni, kuuluuko tämä korjaamo-puolelle, onko jokin rikki ja pitäisi korjata?
15-17" vanteet on volvon vakio kokoja, eikä ISOJA
Näihinhän on saatavilla kymmeniä erilaisia jousi-iskari yhdistelmiä, riippuen siitä, että millaisella kokoonpanolla auto on tehty.
Joten sama alusta ei ole kaikissa.

Hei taas

Minun pointti on se,että nuo kovat rengaspaineet matalprof renkailla aiheuttavat tukivarsistoon
kovaa rasitusta ja sen takia nuo tukivrsien helat ei kestä.





Tuohan ei ole oikea valinta silloin, jos se vanne ei ole oikea autoon, oikea valinta riippuu täysin siitä mikä kyseiseen autoon kuuluu, 15" vanne ei sovi jokaiseen vakio V70/S60:iin, kuten tossa on jo kirjoiteltukin.
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: S60-v70 etupään tukivarsien puslien kestävyydestä.
« Vastaus #13 : 19.04.2014, 19:41:46 »
Nyt kun joku osais vielä sanoa mikä on näille "nyky" renkaille oikea rengaspaine. Vai oliko se v. 2001 jo nykyaikaa ja valmistajan suosittama 2,3 bar oikea paine näille 205-55-r16 renkaile. 2,5 olen itse käyttänyt. Sille keskustelulle taisi kyllä olla jo oma osio ::)
V70 D5

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: S60-v70 etupään tukivarsien puslien kestävyydestä.
« Vastaus #14 : 19.04.2014, 19:47:22 »
Nyt kun joku osais vielä sanoa mikä on näille "nyky" renkaille oikea rengaspaine. Vai oliko se v. 2001 jo nykyaikaa ja valmistajan suosittama 2,3 bar oikea paine näille 205-55-r16 renkaile. 2,5 olen itse käyttänyt. Sille keskustelulle taisi kyllä olla jo oma osio ::)

On tää kyllä sekava keskustelu. Itellä on 205/55/16 renkaissa 3 baria ilmaa. Hyvin on tuntunu menevän noinkin. 225/40/18 sama paine ja hyvin menee.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

 

Futurez  Kulkukoira