Olen pohdiskellut V70II:n hankintaa ja kyseessä olisi ensimmäinen DPF:llä varustettu kiesini, joten aihe mietityttää.
selvitellyt tuota DPF:n tukkeutumista ja siihen tuntuu olevan täällä tarjolla kolmenlaista hoitoa eli a) uusi pönttö, b) puhdistaminen joko erikoispesuaineilla tai painepesurilla ja sitten vielä c) rälläköinti ja "tiilen" poistaminen.
Vähemmän, jos ollenkaan, on käsitelty harakirinä tarjottavien DPF:ien toimivuutta. Esimerkiksi 1,6 Driveen näyttäisi aivan suomalaisestakin varaosapuljusta irtoavan upouusi DPF 425 euroon, jota ei voi pitää enää kovinkaan pahana hintana. Viisisylinteriseenkään ei näytä maksavan kuin reilut 600 euroa. Mahtaako toimia aivan plug and play -periaatteella? Asennukseen ei varmaankaan tuhraannu kuin tunti tai pari.
Paljonkohan tuo maksaa sinisellä? Entä vaihtoehto c eli rälläköiminen ja uudelleen ohjelmointi? Jotenkin olettaisin, että tarvikeosan asentaminen alkaa olemaan kilpailukykyinen vaihtoehto ainakin hinnaltaan.
http://www.osasuora.fi/product_catalog.php?c=1420Aiemmin on saanut lukea kauhutarinoita esimerkiksi Hondista, joihin pönttö on maksanut reilut 3 tonnia, eikä muuta tarjontaa ole ollut. Onkohan nyt kehitys kehittynyt sen verran, että tarvikeosiakin alkaa tulemaan markkinoille?