Ateho  Elekma

740 b200e tyhjäkäynti hukassa

  • 12 Vastauksia
  • 4171 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 740esedu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
740 b200e tyhjäkäynti hukassa
« : 23.04.2014, 23:41:37 »
Elikkäs tollanen vehe makaa tallissa. ajon jälkeen sammutin jonka jälkeen piti sahata todella kauan käyntiin kunnes lopulta lähti, nyt ei käy tyhjäkäyntiä kylmällä ilmalla ollenkaan ja lämpimälläkin huonosti. Ihanku kävis kolmella, menin vielä hölmönä säätämän ruiskun alapuolela olevaa säätöä kun ei meinannu lähtee käyntiin, voiko se olla syy huonoon tyhjäkäyntiin? Ja mihin suuntaan pyörittäessö tapahtuu mitäkin, ei ole oikeen tietoo tollasesta vehkeestä
Volvo 740 b230ft

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 818
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: 740 b200e tyhjäkäynti hukassa
« Vastaus #1 : 24.04.2014, 05:05:10 »
Tarkista muutama perusvika ensin:

Eliminoi se mahdollisuus, että sytytysjohdot lyövät läpi. Käytä konetta pilkkopimeässä valot sammutettuna ja katso näkyykö johtojen päällä sinisiä "elosalamoita".

Eliminoi se, että kone ei saa pensaa, kun  tankkipumppu simahti - ensikorjaus tapahtuu täyttämällä tankki.

Seuraavana olisi alettava epäilemään Hall-anturia. Onko sulla sellanen? Minkä vuoden mallia auto on? Lähteekö virrajakajasta, sen alalaidasta,  ohut kaapeli? Näkyy kuskipuolelta katsottuna. Musta pistoke virranjakajan alla.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2014, 09:54:43 kirjoittanut Chili »
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa jen

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4023
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 740 b200e tyhjäkäynti hukassa
« Vastaus #2 : 24.04.2014, 07:54:49 »
Elikkäs tollanen vehe makaa tallissa. ajon jälkeen sammutin jonka jälkeen piti sahata todella kauan käyntiin kunnes lopulta lähti, nyt ei käy tyhjäkäyntiä kylmällä ilmalla ollenkaan ja lämpimälläkin huonosti. Ihanku kävis kolmella, menin vielä hölmönä säätämän ruiskun alapuolela olevaa säätöä kun ei meinannu lähtee käyntiin, voiko se olla syy huonoon tyhjäkäyntiin? Ja mihin suuntaan pyörittäessö tapahtuu mitäkin, ei ole oikeen tietoo tollasesta vehkeestä
siitä mustasta ruuvista äädetään tyhjäkäyntiä.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa 740esedu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200e tyhjäkäynti hukassa
« Vastaus #3 : 24.04.2014, 08:17:51 »
Pitää kattoa nuo, 89 vuosimallia 200tkm ajettu. Tuo ruuvi jota säädin on siis noin 1.5-2cm halkaisijaltaan, mihin suuntaan säädän että nousis tyhjäkäynti? Kun lämpimällä kiekat noin 600-700rpm kylmällä sammuu heti startattua. Eikös näissä oke pumppu tankissa ja siirtymäpumppu mikälie vielä jossain? Miten niitten toiminnan sais tarkastettua?
Niin ja kuuluuko asiaan että nuo suuttimet heiluu tossa kun letkusta ottaa kiinni ja kokeilee. Joka suutin heiluu jonniiverran
« Viimeksi muokattu: 24.04.2014, 08:22:53 kirjoittanut 740esedu »
Volvo 740 b230ft

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 818
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: 740 b200e tyhjäkäynti hukassa
« Vastaus #4 : 24.04.2014, 09:53:53 »
Kyllä ne voi "heilua" - ei ne juurikaan kiinni ole.

Kokeilepa sumuttaa startti-pilottia (saa huotoasemalta käynnistyssprayn nimellä) auton käydessä moottorin päälle imusarjan puolelle ja sinne imusarjan alle; joka paikkaan imusarjan alla ja suutimien päälle. Kierrokset eivät saisi nousta. Jos nousee, niin hae se kohta, mistä kone imee spraytä imusarjaan ja korjaa se imuvuoto.

Ja katsopa, että se musta letku ei ole pullahtanut irti sieltä imusarjasta, imusarjan alta. Paina takaisin, jos on irronnut.

Oheisessa kuvassa näkyy tuo mustajohto - Hall-anturin johto virranjakajan alalaidassa. Onko sulla sellanen?
https://www.flickr.com/photos/28825151@N08/4488804701/lightbox/

« Viimeksi muokattu: 24.04.2014, 10:00:31 kirjoittanut Chili »
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa 740esedu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200e tyhjäkäynti hukassa
« Vastaus #5 : 24.04.2014, 17:52:33 »
Nelospytyn suuttimen juureen suihkasin jarrukliineriä ja kierrokset nousi, eli imuvuoto siinä.. Otin suuttimen irti ja katoin niin en oikeen tajunnu missä ne o renkaat sijaitsee, tossa on ura mut siinä on joku kivikova/muovinen o rengas, onko se vaan kovettnut ja vedettävä puukolla poikki? Onko tuossa toinen o rengas tuon kiinnikkeen ja suuttimen välissä? Kuinka se vaihetaan? Kuviakin saa laittaa..
Volvo 740 b230ft

Poissa jen

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4023
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 740 b200e tyhjäkäynti hukassa
« Vastaus #6 : 24.04.2014, 18:11:03 »
Nelospytyn suuttimen juureen suihkasin jarrukliineriä ja kierrokset nousi, eli imuvuoto siinä.. Otin suuttimen irti ja katoin niin en oikeen tajunnu missä ne o renkaat sijaitsee, tossa on ura mut siinä on joku kivikova/muovinen o rengas, onko se vaan kovettnut ja vedettävä puukolla poikki? Onko tuossa toinen o rengas tuon kiinnikkeen ja suuttimen välissä? Kuinka se vaihetaan? Kuviakin saa laittaa..
esimerkiksi puukolla poikki mutta yleensä kyllä siitä nousee pois kun koventaa otetta,ja toinen o-rengas on pesässä eli se 6mm pultti pois ja pesä ylös ja se o-rengas on siinä pesän ulkoreunassa.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa 740esedu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200e tyhjäkäynti hukassa
« Vastaus #7 : 24.04.2014, 19:35:30 »
Siis justiin tuon suutinpesän minkälie irrotin moottorista suuttimineen päivineen ja siinä olevan tiivisteen/ orenkaan löysin ulkoreunasta. Onko se toinen sitten tuolla pesän ja suuttimen välissä, mikäli on niin kuinka suutin.irrotetaan tosta pesästä? 
Volvo 740 b230ft

Poissa jen

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4023
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 740 b200e tyhjäkäynti hukassa
« Vastaus #8 : 24.04.2014, 19:56:52 »
Siis justiin tuon suutinpesän minkälie irrotin moottorista suuttimineen päivineen ja siinä olevan tiivisteen/ orenkaan löysin ulkoreunasta. Onko se toinen sitten tuolla pesän ja suuttimen välissä, mikäli on niin kuinka suutin.irrotetaan tosta pesästä?
suutinta pesässä ei pidä kun se o-rengas,eli ennen kuin irrotat sen ruuvin pesästä niin riuhtaset sen pelkän suuttimen ylös ja sen varressa on se paksumpi rengas ja sitten vasta ruuvi pois ja pesä ylös missä nyt se tiiviste mistä äskön puhuit,joo se täytyy ottaa vaikka puukolla kun on mennyt niin huonoksi ettei sitä meinaa erottaa,silloin jo niin iso rako siellä et väliin menee melkeen karvahattu ja varmasti vetää ilmaa ja seokset on laihalla,missäpäin maailmaa autoa laitat?
« Viimeksi muokattu: 24.04.2014, 19:58:44 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa 740esedu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200e tyhjäkäynti hukassa
« Vastaus #9 : 24.04.2014, 22:25:20 »
Mikkelissä laittelen tota  :P joo pitää huomenna hakee uuet tiivisteet
Volvo 740 b230ft

Poissa 740esedu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200e tyhjäkäynti hukassa
« Vastaus #10 : 27.04.2014, 00:05:37 »
Joo elikkä nyt käy normaalisti mutta vuotaa öljyntäyttö korkin ja kopan välistä öljyä (teki tätä aiemminkin), voiko johtua huonosta tiivisteestä kun korkki heiluu löysänä tossa? Vai kannattaisko tsekata huohotusletkut jne (mistäpäin löytyy?)  :-[
Volvo 740 b230ft

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2546
Vs: 740 b200e tyhjäkäynti hukassa
« Vastaus #11 : 27.04.2014, 17:05:18 »
Joo elikkä nyt käy normaalisti mutta vuotaa öljyntäyttö korkin ja kopan välistä öljyä (teki tätä aiemminkin), voiko johtua huonosta tiivisteestä kun korkki heiluu löysänä tossa? Vai kannattaisko tsekata huohotusletkut jne (mistäpäin löytyy?)  :-[
Vaihda ensin tiiviste ja paina niitä korkissa olevia kynsiä vähän että rako pienenee.
Carpe jugulum

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 818
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: 740 b200e tyhjäkäynti hukassa
« Vastaus #12 : 27.04.2014, 18:37:58 »
Tiiviste ei ole kunnolla. Taitaa olla väärä korkkikin, tai ne korkin lipareet vääntyneet niin, ettei korki kiristy. Väännä ne lipareet kohdilleen, että korkki kiristyy. ja vaihda tiivistekin.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

 

Autoracing  KL-varaosat