Volvot on kyl mukavia ja hienoja pelejä, mutta, tai ehkäpä juuri siksi, niitä ei oikein viittis viivalle taluttaa, joten kilpaosastolla luotamme Toyotaan.
Ekaksi hommattiin Starlet, jolla aloiteltiin rallisprintin nuortenluokkaa kevättalvella 2007. Carinasta napattu 2T moottori, 45 DHLA Lortot, Morgon kansi, peltisarja jne. jotain 145-150 heppaa. Lampolan T50 lootalla ja alkuun Hiacen perällä. Viime talvena laitoin sitten 1030 perän 5,38 välsällä ja tuunatulla lukolla ja sehän kannatti. Tulevaisuudessa koneena ehkä 1.9 litraiseksi porattu 3T, josta pitäs koittaa repiä parisensataa pollea. Kuosi on muuttunut törmäilyjen seurauksena pariin otteeseen ja nykylookki on jotakuinkin tätä:
http://www.j-rallypics.com/pic.php?id=34634Viime kesänä sitten sattu kohalle "halvalla" oikein siistikoppanen, yhen rallin ajettu Corolla GT AE86. Eli Hachiroku, niinku tuuninkihemmot sanoo. RS-Auton viispykäläinen suorakytkentä, oma perä isoilla vetareilla ja Kaaz:in lukolla, Bilsteinit ym. Sanomattoman ruman värinen, mut muuten koriltaan ihan huippu:
http://www.jxfoto.fi/pic.php?id=130463Sehän oli melkeen vakiopannulla (legendaarinen 4A-GE) ja niin ollen tarkotus oli vaan ottaa tuntumaa, kunnes saatais kakskyttappinen versio pellin alle. Mutta kuinkas sitten kävikään. Kolmannet kapinat Lahden Miekkiössä, heti kakkospisteellä raakasti ylikovaa, kunnon hartsa ja Getari päätti osaavansa lentää:
http://womppiracing.kuvat.fi/kuvat/Ralli+ja+sprint+2010/Lahti+Rallisprint+11.9.2010/DSC_2400.JPG1.06 kohilla:
http://www.youtube.com/watch?v=gq-WIN5DxkwEttä nyt sitten mennään taas taas tutulla ja turvallisella Staralla, ainakin kunnes tuon Rollan saa korinoikaisuun yhdelle paikalliselle Volvomiehelle. Eilenkin käytiin Kerimäellä katkasemassa vaihdekeppi.
