Perinteeksi muodostunut VRCF:n kesän ykköstapahtuma järjestetään tänä vuonna Alastaron moottoriradalla lauantaina 2.8.2014.
Luvassa on jälleen rentoa fiilistä, kuskin ja auton rajojen kokeilemista moottoriradalla ja kaikenlaista pientä ohjelmaa. Tapahtumaan on vapaa pääsy, radalla ajamisesta peritään pieni maksu.
Katsastus alkaa klo 10 ja radalle pääsee heti kun on auto katsastettu
Virallinen
avajaisseremonia klo 12"Possujuna" klo 13, 14, 15 eli jonossa ajetaan rataa ympäri pari kierrosta ilman ohittelua ja max 80km/h, ei tarvitse katsastusta eikä kypärää
Burnis-kisa klo 14.30Palkintojen jako 15.30Virallinen osuus
päättyy klo 16, radalla saa jatkaa
ajoharjoittelua klo 20 astiAlueelle pääsee ilmaiseksi, mutta ajoharjoittelu maksaa
jäseniltä 10€ ennakkoon tai 15€ paikan päällä käteisellä maksettuna. Muilta kuin yhdistyksen jäseniltä
ratamaksu on 40€ ja ei-jäsenet voivat ajaa vain Volvolla.
Ratamaksun maksu ennakkoon: Kannattaa hoitaa ajoissa että tilitapahtuma näkyy yhdistyksen tilillä ennen miittiä. Varmuuden vuoksi kannattaa ottaa myös kuitti maksusta mukaan.
Maksun saaja: VRCF Ry
Tilinumero: FI93 3131 1000 7368 96
Summa 10 euroa
Viestiin "Ratamaksu 2.8." ja nimimerkki.
http://www.alastarocircuit.fi/Ravintolan kanssa sovittu, että siellä on seisova pöytä 12 - 16 hintaan 10 €. Ilmoitin että paikalle tulee noin 100 autoa ja 150 - 200 ihmistä. Ravintola pitää ruokapöydän kunnossa koko ajan, niin ei pitäisi tulla edellisvuosien tapaista ryysistä. Ruoka on sitten ihan kunnollista ei mitään grillimömmöä.
TÄRKEITÄ SÄÄNTÖJÄ JA OHJEITAHieman infoa radalle haluaville! Lue ja sisäistä!
Ajaminen- Kuljettajalla ja mahdollisella kyytiläisellä oltava kypärät päässä (mopo tms)
- Ikkunat pidetään radalla ajon ajan kiinni!
- Seuraa myös taustapeilejä ja aja herrasmiesmäisesti. Emme ole kilpailemassa joten päästä nopeammat edelle kun se on turvallista.
- Kun ohitat hitaampaa tai jäähdyttelykierroksella olevaa, tee se turvallisesti ja varmistu että tila riittää. Edessä oleva ei välttämättä ole huomannut sinua vielä!
Auton katsastus- Autossa ei saa olla irtorojua kyydissä, ei edes peräkontissa sitä irtonaisena seilaava subbaria. (Tukevat/kiinteät asennukset katsotaan tapaus kohtaisesti)
- Akun tulee olla tukevasti kiinni!!! Tarkistakaa vielä 3 kertaa
- Renkaiden tulee olla kunnossa (ei mitään asiaa radalle jos kankaat paistaa!!!)
- Autossa ei saa olla nestevuotoja (öljy/bensa/diesel/jäähdytinneste tms)
Yleispätevästi auton tulee siis olla tieliikennekelpoinen!
Ajetaan turvallisesti, kovaa ja pidetään hauskaa! Turha kisailu, kehoilu ja pelleily ei kuulu tähän tapahtumaan!
- Varikkoalueella / miitin parkkipaikalla on noudatettava varovaisuutta! Huomaathan, että alueella liikkuu jalkaisin myös lapsia, koiria yms. Tästä syystä on EHDOTTOMASTI KIELLETTYÄ varikolla/parkkipaikalla polttaa kumia, tehdä nopeita lähtöjä, ajaa nopeampaa kuin "reipasta kävelyvauhtia".
- Jos soitat autosi hifilaitteita, ota huomioon muut. Erityisesti silloin kun järjestäjien puolesta on ohjelmaa, pitää omat popit kääntää hiljemmalle
- Radalla ajaessa seuraa ja noudata mahdollisia lippuja ja muita ohjeita. Keltainen=vaara, punainen=ajo keskeytetään, musta=poistu radalta, ruutulippu=sessio päättyy, kaikki poistuvat radalta
- RADALLA ON KYPÄRÄPAKKO KULJETTAJALLA JA MAHDOLLISELLA KYYDITETTÄVÄLLÄ
- Tärkein sääntö: pidä hauskaa ja varmista omalla käyttäytymisellä, että myös muilla on hauskaa!

Jos törkeitä ja/tai turvallisuuden vaarantavia sääntörikkomuksia tavataan, yhdistyksellä ja sen toimihenkilöillä on valtuudet poistaa sääntöjä rikkonut henkilö/auto alueelta tai peruuttaa ajo-oikeus radalla.
Lue myös moottoriradan omat ohjeet ja säännöt:
http://www.alastarocircuit.fi/alastaro-rataohjeet.pdfRatapäivien palkinnot:
Paras takaveto: Mistan 244 Turbo
Paras etuveto: S40 rekisteritunnuksella AIP-265
Vuoden yllättäjä: TimoV8
Pisimmästä matkasta saapunut: Julma-Henri
Vuoden veteraani: Volvo Duett rekisteritunnuksella ESA-44
Yleisön suosikki: Kulmamiehen Pyhimys
Hallituksen valinta: JoonasH
Vuoden asenne -kiertopalkinto: Volvo 850 rekisteritunnuksella TYX-227
Kultainen pakosarja -kiertopalkinto parhaasta burniksesta: 765 Turbo EFH-976
Ja se keskustelua aiheuttanut
Paras suoritus radalla: TPK1980
Carcomin sponssaama kiertopalkinto siirtyi tänä vuonna Peetulta rättivääpeli Tessan haltuun. Kiitän kunniasta ja yritän parhaani harkitessani kiertopalkinnon seuraavaa saajaa ensi vuoden ratapäiville.

Lisäksi jälkikäteen "palkittiin" eräs foorumin tunnetuimmista jäsenistä, joka on onnistunut ratapäivillä varsin hyvin vuosi toisensa perästä: Botnialla aivan ensimmäinen spinnaus, viime vuonna sytytti ajokkinsa tuleen ja tänä vuonna rivautti venttiilinsä tyhjäten renkaan radalle...
