Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 740 16v 2.3 gle vm90

  • 37 Vastauksia
  • 11344 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #15 : 18.08.2014, 15:49:27 »
Jättäisin itse suosiolla ne vajaan satasen tarvikeimmut sinne kaupan hyllyyn.

Itselläni ei ole ollut ongelmia tuollaisella. Kuten ei muutamalla kaverillakaan.

Eikös se ole kohtalaisen hidas verrattuna normi lankamalliseen. Ainoa heikkous langallisessa taitaa olla se lanka väärinkäytettynä, mutta itsellänikin alkuperäinen kesti 350tkm joten en kovin heikosta osasta siltikään puhuis.
Sekä tietenkin hinta, mutta sehän nyt koskeekin vain köyhiä ;)

Edit: sekä jos tuommoisen IMM:n työntää autoon suoriltaan, niin taitaapi generoida vielä vikakoodin kaupanpäälle.

Hitaampi kyllä, muttei liian hidas. Reaktio-nopeus tuolla "fefe" IMMulla on hitaampi kuin orkkislankamallilla, mutta silti se on alle 10ms nopeudella. Orkkis reagoi jossain 1-2ms nopeudella (luvattu alle 5ms).

Lanka menee poikki ahtimen sakatessa yms. väärinkäyttötilanteissa.

Tuo "fefe"-malli generoi vikakoodin 3-2-2 (langan puhtaaksipoltto ei toimi). Tuo vikakoodi ei sytytä vikavaloa, joten ei haittaa menoa mitenkään.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #16 : 18.08.2014, 18:01:42 »
Itselläni ahdin sakkasi 245:ssa aika rankastikkin eikä ikinä lanka tykännyt siitä kyttyrää. Ahdin kyllä taisi ottaa itseensä. Sekä 945:ssa en ikinä ole saanut kyllä semmoista tilannetta aikaseksi että lankaa saisi poikki, toki kovasti hölmöilemällä sekin varmana onnistuisi.

Mutta ylivoimaisesti helpoimmalla pääsee kun laittaa oikean osan tilalle.

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #17 : 11.07.2015, 03:35:09 »
No niin jatketaampas aiheella edelleen Imm.n sain "lainaksi",kun investoin 740 sedanin 16v 2.3 koneella vm 90 automatti vaihteistolla.pelleistään lähes virheetön ja alustassakaan ei moittimista eli ei koskaan ole hisiä näytetty ko.autolle (on minun seuraava projekti ruiskun ohjaus pimeenä). Eli imm paikoilleen ja kaikki häiriö/varoitusvalot hävis kojetaulusta jopa chek engine :) mutta ei sittenkään päästöjä kohdilleen katsastus konttorilla :-[ Moottori käy kylläkin tasaisemmin eli ei riuhdo konetta ,kun imm on nyt oletettavasti kunnossa mutta edelleen "töpöttää" pakarin päästä kuunneltuna aivan kun joku pytty ei saisi kuitenkaan täysijä iskuja tai saa väärään aikaa sytyn. Laitan nuo päästöarvot vielä tänne,josko joku osais tulkata niistä mistä vikaa pitäisi etsiä.
päästöt katsastuksessa:
Tyhjäkäynnillä                                   korotetuilla kierroksilla
CO% 1.70 viitearvo 0,5                      2,25 viitearvo 0,3
CO2   6,20                                        10,00
HCppm 1508 viite arvo 100                810   viitearvo  100
O2     9,60    viitearvo 5                     4,7   
Lambda                                             1,133
Eli tuo lambda arvo korotetuilla kierroksilla liian iso siihen ei ollut viitettä laittanut insinööri. Katsatus mies epäili,että tulpat huonot mutta uudella satsilla tulppia,tulpanjohtoja ja virranjakajan kanella ja pyörijällä ei käynti merkittävästi muuttunut. mitähän tuosta osais vielä tarkistaa? virranjakajan akselissa melkoiseti päittäisvälystä kylläkin on. mites tuo jakaja,kun on säädettävä tai kiinnityksessä on mahdollista kääntää jakajaa n. 5cm urassa onko sillä merkitystä ja niitä kiinnitysuriahan on kahdet. joku väitti,että ei tarvii niistä välittää,kun kuulema säätää ajoituksen automaattisesti. liekkö näin? ja miksi siihen olisi säätövara tehty,jos kerta jakajan pohja saa olla missä asennossa tahansa?

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #18 : 11.07.2015, 08:46:54 »
Onko puristuspaineet mitattu?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #19 : 12.07.2015, 14:00:08 »
Juu on. kaikissa tasasesti 10 kiloo. Mut pitänee vielä toi lambda vaihtaa tai tsekata ainakin . se siis pyörii lähinnä niin,kun"ryyppy" oisjääny päälle...siis autossa :) kohta kai se joutaa kuskillakin ryyppy päälle,kun ei pyöri auto kunnolla :D Jostain se sen informaation nyt ottaa että syöttää soppaa enemmän mitä kerkee polttaa puhtaasti.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #20 : 12.07.2015, 17:17:51 »
Tai siis autosi käy laihalla. Eli lambda-arvo on suurempi kuin 1.
Samasta syystä häkäpäästöt kasvavat kun laihempi seos ei pala kunnolla.
Samasta syystä myös HC päästöt ovat koholle.

Etsisin ilmavuotoa jostakin letkusta tms.

Jos IMMu on olllut viallinen sopeutumatkin ovat päin prinkkalaa, joten nollaa LH ihan ensitöikseen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #21 : 13.07.2015, 10:46:24 »
Riittääkö pelkkä akunkengän irroitus vai vaatiiko vikakoodinlukijan kautta tehdyn nollauksen?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #22 : 13.07.2015, 10:52:09 »
Kenkä irti js "starttaa" hetki
No kun halvalla sai.

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #23 : 23.07.2015, 10:49:58 »
Kohta kai se on purettu taas koko auto :) Elikkäs kolmosen sylinteri ei saa oikein inspiraatiota. virtaa tulee ja ruiskunsuuttimia olen vaihdellut toisesta vastaavasta ja ei se oikein tunnu toimivan. Kierroksilla tuntuis toimivan paremmin mutta kierrokset,kun laskee alkaa "töpöttely"... eilettäin,kun otin virranjakajan irti nokka akselin päätä myöden samalla kopasin olikohan se se yläkulokohdan tunnistin mikä on kytkinkopan päällä heti moottorin takana? se jäi käteen eli oli murtunu kiinnike tai mikä "teline" liekkään kuitenkin se mikä pitää sen tunnistimen paikoillaa. siitä oli juuresta alkaen kaikki pinta eristee kuoriutuneet pois tai se oli kuorittu mutta jokatapauksessa aika epäilyttävälle näytti. onkohan nyt niin,että jos kiinnikkeen haluaa vaihtaa uuteen on moottori irroitettava kokonaa,kun hassusti moottoripuoleiset pultit vastaa kytkinpoppaan eikä niitä näyttäs saavan ilman motin irrotusta avattua.???

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8030
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #24 : 23.07.2015, 11:21:44 »
Pienempi vaiva ottaa laatikko irti kuin siirrellä konetta. Ykk-anturin johdon päälimmäinen kerros kuoriutuu anturin päästä usein, eli ei mitään poikkeuksellista siinä.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2015, 11:24:31 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #25 : 24.07.2015, 00:24:36 »
Laatikkoa luultavasti voi raottaa suhtkoht mitään irrottamati sevverta että pultit saa ujutettua välistä. Ite tein kasitappiseen vastaavan shoun kun motroniccikoneesta ei anturit lähteny ihan kauhean sovinnolla irti, painoin vingulla sitä reikää vaan pultinkannan kohdalta isommaks ja ruuvasin telineen irti  :D.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #26 : 24.07.2015, 10:32:29 »
Vinku hommelia meinasin itsekkin...on sen verran jo tullu tuota kulkinetta rassattua että ei viiti enää laatikoita irrotella...kohta jos ei rupee toimimaan on 16v kansi myynnissä ja kaikki muukin mitä tuosta irti saa....on kai siinä eberhartterit sun muut vempaimet mutta jos ei kone pyöri,kun kolmella alkaa mielenkiinto hiipua paalaus tasolle :)

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #27 : 30.07.2015, 14:21:17 »
Miten tuossa kotterossa,kun on hydrauliset venttiilin nostimet niin pitääkö se tapin mikä vastaa venttiilinpäähän ja tavallan säättää sen venttiilin aukeamisen olla liikkumaton vai niin,kun minulla tuossa se heiluu edestakaisin kun ravistaa nostin elementtiä? Joku epäiliet siellä pitäis olla esipaine ja se ei sais "hölskyä" kun sitä heiluttelee?? ikinä en ole noitte hydnostimien kanssa pelannu niin ihan hepreaa... toinen kyssäri samaan aiheeseen onko se purettavissa vai prässäty niin,kun silmään näyttäs?

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #28 : 31.07.2015, 12:59:42 »
Alkaa vihdoin auveta mikä mättää eli kun kävi se totaali rikkoontuminen kannessa jakoremmin "hampaitten" murruttua samalla venttiilin nostime/painimet rikkoontu ja näin ollen ei kolmosen nostiin toimi,kun kierroksilla. tilaukseen laitoin uudet painimet koko kanteen koska ei hirvittävän kalliita olleet (7€/kpl) jos ei tällä toimenpiteellä korjaannu niin sitten lienee syytä levittää koko kone uudelleen ja tutkailla mikä mättää :) mutta kiitos taas kaikille,jotka ovat päätään vaivanneet ja mahdollisia syitä pohtineet. laitan raporttia,kun nostimet paikoillaan.

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v 2.3 gle vm90
« Vastaus #29 : 18.12.2015, 12:29:20 »
Juu ei... elikkäs ei tule leimaa ei happee saa edelleen liikaa. Miten näissä 16v keksinnöissä voiko vaihtaa tavan 8v kanne ja kuinka paljon se vaikuttaa päästöihin? Lohkohan lienee kuitenkin sama,kummassakin moottorissa? sais ainakin peltoauton jos ei muuta :D

 

KL-varaosat  Race.fi