No niin jatketaampas aiheella edelleen Imm.n sain "lainaksi",kun investoin 740 sedanin 16v 2.3 koneella vm 90 automatti vaihteistolla.pelleistään lähes virheetön ja alustassakaan ei moittimista eli ei koskaan ole hisiä näytetty ko.autolle (on minun seuraava projekti ruiskun ohjaus pimeenä). Eli imm paikoilleen ja kaikki häiriö/varoitusvalot hävis kojetaulusta jopa chek engine

mutta ei sittenkään päästöjä kohdilleen katsastus konttorilla

Moottori käy kylläkin tasaisemmin eli ei riuhdo konetta ,kun imm on nyt oletettavasti kunnossa mutta edelleen "töpöttää" pakarin päästä kuunneltuna aivan kun joku pytty ei saisi kuitenkaan täysijä iskuja tai saa väärään aikaa sytyn. Laitan nuo päästöarvot vielä tänne,josko joku osais tulkata niistä mistä vikaa pitäisi etsiä.
päästöt katsastuksessa:
Tyhjäkäynnillä korotetuilla kierroksilla
CO% 1.70 viitearvo 0,5 2,25 viitearvo 0,3
CO2 6,20 10,00
HCppm 1508 viite arvo 100 810 viitearvo 100
O2 9,60 viitearvo 5 4,7
Lambda 1,133
Eli tuo lambda arvo korotetuilla kierroksilla liian iso siihen ei ollut viitettä laittanut insinööri. Katsatus mies epäili,että tulpat huonot mutta uudella satsilla tulppia,tulpanjohtoja ja virranjakajan kanella ja pyörijällä ei käynti merkittävästi muuttunut. mitähän tuosta osais vielä tarkistaa? virranjakajan akselissa melkoiseti päittäisvälystä kylläkin on. mites tuo jakaja,kun on säädettävä tai kiinnityksessä on mahdollista kääntää jakajaa n. 5cm urassa onko sillä merkitystä ja niitä kiinnitysuriahan on kahdet. joku väitti,että ei tarvii niistä välittää,kun kuulema säätää ajoituksen automaattisesti. liekkö näin? ja miksi siihen olisi säätövara tehty,jos kerta jakajan pohja saa olla missä asennossa tahansa?