Autodiagnoosi  Carcom Oy

940 STW Turbo 1996

  • 253 Vastauksia
  • 88516 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #225 : 27.08.2015, 18:29:03 »
Siis mikä ei tule onnistumaan?

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #226 : 27.08.2015, 18:59:34 »
Taitaa hakusessa olla vakio rutut edes ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #227 : 27.08.2015, 22:37:19 »
No vakiot kyllä onnistuu mutta jos lähtee kannesta lastua ottamalla yrittämään jotain edes lähellä vaparin puristuksia olevaa niin voi mennä vähintäänkin jännäksi. Tottahan se kyllä on että ei nämä kulje alakierroksilla ja alipainealueella niin mihinkään, samaa kironnut usein itsekin.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #228 : 27.08.2015, 23:13:37 »
No haetaan siis lähinnä 530 ruttuja 531 kanteen, eli n. 1,5 mm kantta höyläämällä päästään samoihin puristuksiin?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #229 : 28.08.2015, 06:14:01 »
No haetaan siis lähinnä 530 ruttuja 531 kanteen, eli n. 1,5 mm kantta höyläämällä päästään samoihin puristuksiin?
Näin oli ainakin vaparissa. Tuolloin laskin puristus-suhteen mittaamalla palotilan tilavuuden jne...

Kannattaa niitä palotiloja ensin mittailla, että on varma kun lähtee tekemään. Minulla jäi madalluksen jäljiltä palotilan reuna aivan veitsen teräväksi, enkä tietenkään sitä älynnyt viistää.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #230 : 28.08.2015, 11:06:42 »
Lohkon dekkitasossa on onneksi varaa ottaa apusiivua jos ei kannesta raaski.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #231 : 04.10.2015, 20:17:19 »
Eli paljonkos höylätään kannesta? Vedetäänkö rohkeasti 1,5mm? Yläpään tiivistesarja ja kansipultitkin on hommattuna ^-^

Tähänhän vaihtui taas sisusta, tällä kertaa 965:n nahkajakkarat - ovat vähän eri maata kuin 945:n nahkapallit.
Kesävanteetkin myin pois tuossa peräti tunti takaperin, ensi kesäksi tähtäimessä OZ Futurat seitsemäntoistatuumaisina ja leveämpinä kuin nämä S*

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #232 : 26.12.2015, 00:59:46 »
-012 IMM laiteltu tilaukseen, kansi pitäisi lähiaikoina nostaa pois, puunailla kanavat ja höylätä lastua veke. Vähän kahden vaiheilla olen, että laitanko tuon kiina-ahtimen paikoilleen vai hommaanko sittenkin HX35/HX40 Superin.

Manuaaliaskista hierottu myös kauppaa. Homma lähtee käsistä.

Takomännät pitäisi varmaan myös hommata, niin ei (toivottavasti) tarvitsisi sen jälkeen tämän auton eliniän aikana enää alakertaa availla. Mistä noita takoromuja saisi edullisesti ja mitä merkkiä erityisesti suositte? Edullisimmillaan saisi ilmeisestikin Suomesta Wisecot ~700 € hintaan. Kannattaako noita tilailla sittenkin ennemmin ulkomailta?
« Viimeksi muokattu: 26.12.2015, 01:01:30 kirjoittanut Jakkefp »

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #233 : 26.12.2015, 01:30:39 »
Mistä oot kiertokanget hommannu ?

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: New Brick On The Block - 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #234 : 26.12.2015, 03:06:09 »
Niin se mopedi vaan keulii  :2funny:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #235 : 22.03.2016, 18:44:02 »
Niin se aika vaan kuluu ja kesä lähestyy, eikä tällekään ole mahottomia tapahtunut.

Sisustaan tuli jokin aika sitten pikku päivitystä uuden ruorin muodossa


Vanteet ja kumit on hankittu tulevaa kesää silmälläpitäen, etukumit tosin tulematta vielä. Taakse 235/40R17 ja eteen 215/40R17 renkaat, että saa nuo jotenkin taittumaan kaariin. Takakaaria joutuu ainakin mankeloimaan



Etujarruthan tähän tuli uusittua ihan kokonaan satuloita myöten, uudet etujarruputket ja HEL Performancen teräspunosletkut odottelevat vielä asennusta


Tammikuussa tuli tämä katsastettuakin, vain neljä kertaa piti kaikkiaan käydä konttorilla esittelemässä käsijarrua. KL-Racingin cooleri sai mattamustan värin niskaan


Alkuperäinen etulippa tuli hiottua ja maalattua mustalla rubbercompilla ja samalla askartelinpaskartelin tuommoisen splitterin tyngän. Tämä hässäkkä odottaa vielä asennusta


Pitkiin valoihin (H3) tuli viikonloppuna asenneltua 6000K xenonsarja
Ylimääräiset etutolpatkin tuli hommattua muokkausta silmälläpitäen, kun pakko tätä on kai täksikin kesäksi vähän vielä madaltaa.

Näillä eväillä kohti kevättä!

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #236 : 12.08.2016, 12:18:12 »
Ei tätäkään ole täysin unohdettu, vaikka moottoripyörä ja perheenlisäys onkin vienyt oikeastaan kaiken ajan pois tämän parista.
Takakaaret kävi keväällä mankeloitavana, etukaaret pitäisi myös tuhota jotta tuota uskaltaisi vielä tiputtaa alemmas




Vaihdeloota alkoi keväällä lipsumaan siihen malliin, että tuli Kalamieheltä ostettua M90 ja siihen kaveriksi uusi turbon asetelma, pottapyörä, 6-lapainen jousitettu sintteri ja kaikki manualisointiin vaadittavat palikat, jotka olisi tarkoitus nyt tulevana viikonloppuna askarrella paikoilleen. Ja kun kaikenlaista osaa on tullut haalittua, niin samalla olisi tarkoitus vaihtaa teräspunosjarruletkut, jarruputket, taakse(kin) uudet satulat ja jarrupalat, käsijarruvaijerit ja katin jälkeen 2,5" pakoputkisto yhdellä vaimentimella.




Mitäs veikkaatte, tarvitseeko muutoskatsastuksen kun swappaa automaatista manuaaliksi? Vai onko tämän ikäisestä edes Trafilla mitään tietoja vaihteistosta?
« Viimeksi muokattu: 12.08.2016, 12:19:58 kirjoittanut Jakkefp »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #237 : 12.08.2016, 20:52:59 »
Mitäs veikkaatte, tarvitseeko muutoskatsastuksen kun swappaa automaatista manuaaliksi? Vai onko tämän ikäisestä edes Trafilla mitään tietoja vaihteistosta?
Ei tarvitse. :)
Kyseessä niin vanha automalli, ettei ole *jotain hyväksyntää (*en nyt tarkkaan muista mitä, kun keväällä asiaa kysyin).

Varsinkin kun kyseistä autoa on saanut sekä automaattina -että manuaalina, niin menee siis mallisarjan "sisällä" tapahtuvin muutoksin. :)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #238 : 14.08.2016, 14:23:38 »
Vaihdeloota alkoi keväällä lipsumaan siihen malliin, että tuli Kalamieheltä ostettua M90 ja siihen kaveriksi uusi turbon asetelma, pottapyörä, 6-lapainen jousitettu sintteri ja kaikki manualisointiin vaadittavat palikat, jotka olisi tarkoitus nyt tulevana viikonloppuna askarrella paikoilleen.

Miltäs se nyt tuntuu ajella ihan oikealla vaihteistolla?   :hg:

Pitäs kyllä opetella olemaan lupaamatta asentaa myytyjä romuja. Onneks oli helppo ja nopee swappi.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 940 STW Turbo 1996
« Vastaus #239 : 14.08.2016, 15:09:03 »
Miltäs se nyt tuntuu ajella ihan oikealla vaihteistolla?   :hg:

Pitäs kyllä opetella olemaan lupaamatta asentaa myytyjä romuja. Onneks oli helppo ja nopee swappi.
Hyvältä tuntuu. Jopa niin hyvältä, että pitkästä aikaa hymyilytti auton ratissa.

Oon huomannut, että mielummin ostaa osat asennettuna, kuin tinkaa hinnasta viiskymppiä. Kyllä toi swappi olis oikeesti jääny iteltä tekemättä, en voi kyllin kiittää sua.
Kakstoista tuntia about siinä tais ruokataukoineen mennä? Jatkossahan tuota lootaa irrottelee jo melkein mielellään, kyllä se AW:n irrotus oli yks henkinen työmaa :D

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy